• Business

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Η ελληνικότητα μιας εταιρείας δεν κρίνεται από το διαβατήριο του μετόχου

    Ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας


    Ελληνικότητα μιας εταιρείας είναι το αποτύπωμα που έχεις στην οικονομία και την κοινωνία και όχι το διαβατήριο του μετόχου.

    Με τον τρόπο αυτό παρουσίασε ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της εν Ελλάδι θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού Heineken, τα αποτελέσματα του κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας το 2021.

    Σύμφωνα με αυτά, η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021.

    Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.

    Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι από τις λίγες εταιρείες στην Ελλάδα που έχει καθετοποιημένη παραγωγή, ξεκινάει από το χωράφι και καταλήγει στο ποτήρι του καταναλωτή. Αναφέρθηκε στα προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας τονίζοντας ότι η εταιρεία απορροφά κάθε χρόνο το 20% της συνολικής παραγωγής κριθαριού.

    Η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας επικεντρώνεται σε δύο πυλώνες. Την ανάπτυξη στην ελληνική αγορά και την παραγωγή διευρύνοντας τις εξαγωγές που ήδη κινούνται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. «Εξάγουμε σε χώρες που οι εξαγωγές είναι δύσκολες, όπως η Κορέα» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Όπως είπε φέτος είναι μια καλή χρονιά για την εξαγωγική πορεία της εταιρείας. Ο κ. Δανιηλίδης έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι μόνο ένα μικρό μέρος του τζίρου προέρχεται από εισαγόμενα προϊόντα σε αντίθεση με τις εξαγωγές που κινούνται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

    Φέτος, η εταιρεία με την ηγετική θέση στην ελληνική αγορά και τα γνωστά σήματα Aλφα, Heineken, Amstel κ.α., έχει βελτιωμένες επιδόσεις. Αν και ο διεθύνων σύμβουλος της εταιρείας δεν έδωσε στοιχεία, καθώς θα ανακοινωθούν από τη μητρική, ο τζίρος με βάση τα στοιχεία του εννεαμήνου αυξήθηκε κατά 22% και ξεπερνώντας και τις πωλήσεις του αντίστοιχου διαστήματος 2019. Το τρίτο τρίμηνο του έτους δεν αναμένεται να
    διαφοροποιήσει σημαντικά το ρυθμό ανάπτυξης και με δεδομένο ότι ο καλός καιρός που συνεχίστηκε και μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου ευνοεί την κατανάλωση μπίρας.

    Μεγαλύτερες ανατιμήσεις το 2023

    Η εταιρεία, η οποία το 2021 και 2022, λόγω των εκρηκτικών αυξήσεων στην ενέργεια και τις πρώτες ύλες, τα λιπάσματα, παρά το γεγονός ότι απορρόφησε μεγάλο μέρος του κόστους, προχώρησε σε ανατιμήσεις της τάξεως του 6-6,5%. Ωστόσο η αύξηση του λειτουργικού κόστους θα είναι μεγαλύτερη το 2023, καθώς η εταιρεία είχε λόγω συμβολαίων «κλειδώμενες» τιμές ενώ τη χρονιά που έρχεται το κόστος θα είναι με βάση τις τιμές του 2022. «Η αύξηση του κόστους κόστους το 2022 ήταν σαφώς μικρότερη από αυτό που περιμένουμε το 2023 γιατί οι τιμές είχαν κλειστεί από πριν. Ενώ στο 2023 θα πληρώσουμε
    την τιμή στο κριθάρι με τιμές 2022» είπε ο κ. Δανιηλίδης. Υπογράμμισε ότι θα υπάρξουν ανατιμήσεις αλλά σε λογικά πλαίσια όχι δραματικά μεγαλύτερες από το 2022.

    Εξέφρασε πάντως την αισιοδοξία του για τη χρόνια που έρχεται σημειώνοντας ότι χαρακτηρίζεται από δύο αλληλοσυγκρουόμενες τάσεις. Από τη μία ο πληθωρισμός που πιέζει τους καταναλωτές και από την άλλη η ανάπτυξη του ΑΕΠ φέτος αλλά και την επόμενη χρονιά έστω και με μικρότερους ρυθμούς όπως εκτιμούν οι αναλυτές.

    Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένο ότι οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν ακόμη «απωθημένο» από την περίοδο της πανδημίας τη διάθεση για διασκέδαση, η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι τα μεγέθη της θα αυξηθούν.

    Επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ το 2022-2025

    Σε αυτήν κατεύθυνση το επενδυτικό πλάνο προχωρά απαρέγκλιτα. Είναι συνολικού ύψους 60 εκατ. ευρώ και αφορά στην περίοδο από το 2022-2025.

    Η χρήση «πράσινης ενέργειας» είναι στις προτεραιότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, καθώς υπάρχει η δέσμευση της μητρικής για μηδενικό αποτύπωμα το 2030, στόχος, τον οποίο η εν Ελλάδι θυγατρική θα πιάσει νωρίτερα. Παράλληλα ένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων αφορά στη
    βελτιστοποίηση των εργοστασίων και στη χρήση νέων τεχνολογιών, στην αυτοματοποίηση των πωλήσεων κ.α.

    Αναφορικά με τη διανομή του Bacardi, που εκτόξευσε τα μεγέθη στη χρήση του 2021, και το ενδεχόμενο νέων συνεργασιών ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είπε ότι είναι κάτι που έχουμε ξεκινήσει για πρώτη φορά στην ιστορία μας και είμαστε επικεντρώμενοι στο να το στήσουμε σωστά. Στη συνέχεια θα δούμε αν υπάρχουν ευκαιρίες.

    Πάντως είπε, το πλάνο έχει πάει ακόμη καλύτερα από τις εκτιμήσεις και με δεδομένα ότι τα σκληρά αλκοολούχα ποτά γνωρίζου μια μεγάλα ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο. Σχετικά με τα Hard Seltzers διευκρίνισε, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ότι η εταιρεία δεν σκέφτεται αυτή τη στιγμή να τα λανσάρει στην Ελλάδα και αν αυτό γινόταν θα ήταν μόνο για εξαγωγές.

    Πάντως, ο κ. Δανιηλίδης άφησε αιχμές για τον μηλίτη, η εταιρεία παράγει στην Ελλάδα προϊόντα μηλίτη, σημειώνοντας ότι υπάρχει ένα καθεστώς το οποίο δεν βοηθάει στην ανάπτυξη. Όπως είπε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η μόνη εταιρεία που παράγει στην Ελλάδα μηλίτη με περιεχόμενο 50% χυμό μήλου όπως προβλέπει η νομοθεσία. Σε αντίθεση με εισαγόμενα προϊόντα και με πολύ μικρότερες ποσότητες χυμού, που κυκλοφορούν στην αγορά.

    Η στήριξη στους εργαζόμενους και το ενδεχόμενο αυξήσεων

    Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με το ενδεχόμενο αυξήσεων στους μισθούς των εργαζομένων λόγω πληθωριστικών πιέσεων ο κ. Δανιηλίδης είπε ότι το 2021 η εταιρεία είχε κάνει μια σειρά από ενέργειες για να υποστηρίξει τους εργαζόμενους λόγω πληθωρισμού και σε αυτή τη λογική θα προχωρήσει και το 2023, διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να στηρίξεις τους εργαζόμενους πέρα από τις αυξήσεις μισθών. Υπενθύμισε δε τη δέσμευση της εταιρείας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε επίπεδο μητρικής περί μη απολύσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας όπου το μοναδικό κανάλι πωλήσεων ήταν τα σούπερ μάρκετ. Πρόσθεσε ότι την ίδια περίοδο της κρίσης όπου χάθηκε ένα μεγάλο μέρος τζίρου και κερδοφορίας δεν έγινε καμία μείωση μισθού.

    Διαβάστε επίσης

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι ανατιμήσεις στη μπύρα και η έκπληξη στην κατανάλωση το καλοκαίρι



    ΣΧΟΛΙΑ