• Business

    Αλ.Αγγελόπουλος: Η Μεσόγειος φλέγεται! Αυθαίρετα και επιπόλαια τα νούμερα που ακούγονται απο επικεφαλής τουριστικών φορέων

    Αγγελόπουλος

    Αλέξανδρος Αγγελόπουλος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου “Aldemar Resorts”


     

    Στάση αναμονής τηρούν οι τουριστικοί επιχειρηματίες, με το βλέμμα στραμμένο στις εξελίξεις, καθώς ο απόηχος των τρομοκρατικών επιθέσεων δεν έχει καταλαγιάσει, ενώ μόνο αυθαίρετα και επιπόλαια μπορούν να χαρακτηριστούν τα νούμερα που ακούγονται και γράφονται για τους φετινούς επισκέπτες στην Ελλάδα.

    “Μετά τις Βρυξέλλες, για 7-10 ημέρες είμαστε σε στάση αναμονής προκειμένου να εκτιμήσουμε ποιος θα είναι ο αντίκτυπος των βομβιστικών επιθέσεων”, δηλώνει στο mononews.gr ο αντιπρόεδρος της Aldemar Resorts και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος. “Όσο λιγότερη έκταση δοθεί σε αυτό το γεγονός, τόσο πιο γρήγορα θα ξεπεραστεί και όσο πιο γρήγορα ξεπεραστεί, τόσο πιο γρήγορα θα επανέλθουμε σε θετικούς ρυθμούς κίνησης/εισροής ευρωπαίων τουριστών στην Ελλάδα. Είναι τραγικά τα γεγονότα και πρέπει να μείνει η Ελλάδα κοντά στην Ευρώπη και η Ευρώπη κοντά στην Ελλάδα. Δεν είναι καιρός για διαχωρισμούς και άστοχες ενέργειες, αλλά ούτε και για πανικό”. Όπως εκτιμά ο κος Αγγελόπουλος, “είναι πιθανό να υπάρξει κλιμάκωση των τρομοκρατικών ενεργειών. Εκεί που είχαμε κάποια βομβιστικά περιστατικά πριν τις γιορτές, περάσαμε ένα δίμηνο ησυχίας και τώρα επανερχόμαστε με ένα νέο κύμα τρομοκρατίας, το οποίο γεννά παρατεταμένη ανασφάλεια. Και δυστυχώς δεν έχει ακόμη δοθεί ικανοποιητική λύση. Αν και η ιστορία έχει δείξει ότι θα επιδιώξουν αυτή τη λύση οι ηγέτες του κόσμου, η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη τουλάχιστον κατ’ εμέ. Εξακολουθώ να ελπίζω όμως πως τα πράγματα θα καλυτερεύσουν και με χαροποιεί το ότι μπορώ να υποστηρίζω πως ζούμε σε μία από τις ασφαλέστερες χώρες του κόσμου”.

    aggelopoulos grafeio

    “Το μυστικό είναι η Ελλάδα, ειδικά με το προσφυγικό, να μείνει στο πλαίσιο της συζήτησης!” τονίζει ο κ. Αγγελόπουλος, “αλλιώς κινδυνεύει να γίνει πάλι εξιλαστήριο θύμα. Όλο αυτό τελικά γυρίζει σε βάρος της χώρας μας, μιας χώρα που δεν έχει καν τους πόρους να αναχαιτίσει τις ροές των προσφύγων”.

    Αναφερόμενος στη διαφημιστική προβολή του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, ο κος Αγγελόπουλος υποστηρίζει χαρακτηριστικά ότι “η διαφήμιση για την ενίσχυση των νησιών που έχουν πληγεί είναι κατ’ ουσίαν πεταμένα λεφτά. Αντιλαμβάνομαι την πρόθεση της ηγεσίας του τουρισμού και επικροτώ το ενδιαφέρον. Η διαφήμιση, όμως, πρέπει να συνοδεύεται από ρεαλισμό. Εάν διαθέτεις ένα χρηματικό ποσό για να αντικρούσεις ένα θέμα το οποίο βρίσκεται τους τελευταίους μήνες στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων παγκοσμίως, καλό είναι αυτό το ποσό να είναι σημαντικό και να συνοδεύεται απαραιτήτως από ένα πλάνο διαχείρισης της κρίσης. Ειδάλλως δεν θα έχεις αποτέλεσμα. Όσα χρήματα κι αν ξοδέψει ο ΕΟΤ για τη διαφήμιση των νησιών αυτών, δεν θα έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, ειδικά με τους πενιχρούς πόρους που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα. Αποτελεσματικότερη είναι η αναγκαστική ενδοτική πολιτική των ξενοδόχων που πληρώνουν αδίκως τον λογαριασμό”.

    aggelopoulos1

     

    Ασφάλεια ψάχνει ο τουρίστας για τις διακοπές του“, σύμφωνα με τον κο. Αγγελόπουλο. “Αυτή τη στιγμή ο πλανήτης φλέγεται και πρέπει να επιλέξει κανείς να κάνει τις διακοπές του με ασφάλεια. Γενικώς ο κόσμος δεν ακυρώνει τις διακοπές. Επιλέγει όμως με κριτήριο την ασφάλεια. Για την Ελλάδα, σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία, προκύπτει ότι ο κόσμος νιώθει ασφαλής στη Δυτική Ελλάδα, το Ιόνιο και την Κρήτη. Το πρόβλημα εντοπίζεται στα νησιά του Αιγαίου. Το Αιγαίο αδικείται προφανώς και καταφανώς! Μέχρι να σταματήσει να γίνεται αυτού του είδους η αρνητική προβολή, από τα διεθνή ΜΜΕ, το θέμα θα συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης”. Συμπληρώνει επίσης ο κος Αγγελόπουλος ότι “κάνουμε λάθος που το αναφέρουμε και το αναμοχλεύουμε συνέχεια και από τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης. Θα έπρεπε πολύ γρήγορα να έχουν φτιαχτεί τα hot spots, να έχει κλείσει το θέμα και σιωπηλά να διαχειριζόμαστε το πρόβλημα και όχι να του δίνουμε περισσότερη έκταση απ΄ ό,τι πρέπει”.

    Όσον αφορά στα νούμερα των τουριστών που ακούγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό, ο κος Αγγελόπουλος υποστηρίζει χαρακτηριστικά ότι είναι “αυθαίρετα”. “Δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω αναφορά σε ένα νούμερο χωρίς να γνωρίζω, για παράδειγμα, ποια λύση θα δοθεί στο προσφυγικό. Τα νούμερα αυτά είναι λοιπόν αυθαίρετα. Τα μόνα στοιχεία που έχουμε είναι οι αεροπορικές θέσεις, τα λεγόμενα “slots”, που έχουν οι tour operators στην Ελλάδα και τα οποία είναι αυξημένα. Την ίδια ώρα όμως έχουμε, π.χ. στο Ηράκλειο της Κρήτης πολλές παραπάνω αιτήσεις για “slots” από όσες μπορεί να εξυπηρετήσει το αεροδρόμιο. Και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεν έχει επιβεβαιώσει ότι θα μπορέσει να ικανοποιήσει την κίνηση αυτή. Κατά τα λοιπά, έχουμε ενδείξεις ότι, π.χ. το σύνολο της Γερμανικής κίνησης παραμένει χαμηλό σε σύγκριση με τις δυνατότητες της αγοράς και την ευκαιρία που έχει φέτος η Ελλάδα. Μετά και την διεθνή τουριστική έκθεση του Βερολίνου ΙΤΒ άρχισε να επικρατεί μία ανοδική τάση. Όμως, συρρικνώθηκε ξανά με την υπόθεση των Βρυξελλών, και για αυτό τον λόγο επιμένω ότι είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσουμε σε ποια επίπεδα θα κινηθεί. Όποια εκτίμηση δώσει κανείς είναι θεωρώ αυθαίρετη, επιπόλαιη και ανεύθυνη. Διατηρούμε πάντως μια δικαιολογημένη αισιοδοξία, αφού οι επιλογές των ταξιδιωτών είναι περιορισμένες και η Ελλάδα παραμένει ένας ελκυστικός προορισμός διακοπών”.

     



    ΣΧΟΛΙΑ