• Business

    Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή): Βάζει την Άλφα στην αγορά των ΗΠΑ – Τι σχεδιάζει για την Ελλάδα

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης. CEO Αθηναϊκής Ζυθοποιίας


    Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ετοιμάζεται να «ταξιδέψει» η μπίρα Άλφα, με κατεύθυνση σε πρώτη φάση τα ελληνικά εστιατόρια των ΗΠΑ. Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, η εταιρεία βρίσκεται πολύ κοντά στη σύναψη συμφωνίας για την τοποθέτηση του σήματος στο αμερικάνικο δίκτυο της Heineken και εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι ντόπιοι καταναλωτές θα μπορούν να γευθούν την ελληνική μπίρα μέσα στο 2019.

    Ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε πως αυτή τη στιγμή γίνεται το απαραίτητο «σκανάρισμα» της αγοράς και τόνισε πως επιδίωξη είναι το προϊόν να πάει αρχικά στα καταστήματα με ελληνικό προφίλ όλης της χώρας. «Η ιδέα είναι να πάμε όπου υπάρχει σημαντική αγορά. Και στις Ανατολικές αλλά και τις Δυτικές Πολιτείες… Η αμερικάνικη αγορά είναι τεράστια. Δεν αποκλείουμε περιοχές», σημείωσε χαρακτηριστικά ενώ διευκρίνισε ότι με την συμπλήρωση ενός χρόνου παρουσίας στις ΗΠΑ θα αξιολογηθεί η κατάσταση και θα αποφασισθούν τα επόμενα βήματα.

    Η παραπάνω κίνηση εντάσσεται στη στρατηγική της Αθηναϊκής για επέκταση των εξαγωγών σε νέες και υφιστάμενες αγορές. Να σημειωθεί πως σήμερα οι διεθνείς πωλήσεις συνεισφέρουν το 10% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

    «Μηλίτης… made in Greece»

    Δυναμικά σχέδια υπάρχουν και στην Ελλάδα, όπου τα πράγματα ύστερα από πολλά χρόνια αρχίζουν να βελτιώνονται. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, την τριετία 2019-2021 προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 43 εκατ. ευρώ μεταξύ άλλων για την εκσυγχρονισμό και επέκταση των εργοστασίων, τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, και την εμπορική υποστήριξη των προϊόντων της.

    Μάλιστα, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή του μηλίτη στην μονάδα της Πάτρας. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ, η οποία έρχεται έξι μήνες μετά την ψήφιση του νόμου που επέτρεψε την παραγωγή του προϊόντος από ζυθοποιίες. Η ετήσια παραγωγή θα φθάσει στα 400.000 κιβώτια, η οποία θεωρείται αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς ενώ μελλοντικά θα γίνουν και εξαγωγές. Σε πρώτη φάση θα παράγονται οι μάρκες Strongbow και Μηλοκλέφτης, οι οποίες σήμερα εισάγονται από άλλες θυγατρικές του μητρικού ομίλου Heineken.

    Όπως εξήγησε ο κ. Δανιηλίδης, η κίνηση αυτή στοχεύει στη στήριξη του μεγαλύτερου εργοστασίου της εταιρείας στην χώρα, αλλά και της ελληνικής οικονομίας, αφού οι πρώτες ύλες θα είναι ελληνικές (όπως αποκάλυψε ο ίδιος, προμηθευτής της πρώτης ύλης, δηλαδή των μήλων θα είναι οι Αφοί Χριστοδούλου). Ενώ διευκρίνισε πως δεν έγινε για λόγους εξοικονόμησης κόστους. «Δεν αλλάζει η σχέση κόστους τιμής από τη μεταφορά της παραγωγής στην Ελλάδα. Το κάναμε καθαρά για να υποστηρίξουμε το μεγαλύτερο εργοστάσιό μας αλλά και την χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμη την κυκλοφορία νέων προϊόντων, την επέκταση των εξαγωγών ελληνικής βύνης στην Σλοβενία, μετά την Αυστρία και το Ισραήλ αλλά και η έναρξη του προγράμματος για την παραγωγή ανθεκτικότερων σπόρων κριθαριού στην έλλειψη νερού, που υλοποιεί ο όμιλος Heineken πιλοτικά σε πέντε χώρες (οι άλλες είναι το Μεξικό, η Ινδία, η Αιθιοπία και η Αίγυπτος). Αντίθετα, στα πλάνα της Αθηναϊκής δεν περιλαμβάνεται εξαγορά κάποιου μικροζυθοποιείου, παρότι ο κ. Δανιηλίδης αναγνώρισε την πρωτοφανή άνθηση που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια και την συμβολή τους στην ανάπτυξη του κλάδου.

    «Ανάπτυξη με αιχμή τα ελληνικά σήματα»

    Τα παραπάνω έρχονται σε μια στιγμή που η εταιρεία έχει αφήσει οριστικά πίσω την κρίση, και αναπτύσσεται ξανά με σημαντικούς ρυθμούς. Στο δεκάμηνο του 2018, οι πωλήσεις κινούνται με υψηλά μονοψήφια ποσοστά, τη στιγμή που η κατανάλωση είναι ελαφρώς θετική ενώ ικανοποιητική είναι και η αύξηση της κερδοφορίας. Μάλιστα, τα κέρδη προ φόρων είναι αυξημένα κατά 20% σε σχέση με πέρυσι.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αθηναϊκής, όλα τα προϊόντα της εταιρείας πήγαν καλύτερα από τις προβλέψεις και ειδικά η «Μάμος», η οποία κερδίζει όλο και περισσότερους καταναλωτές. Η πατρινή μπίρα, η οποία παράγεται σε συνεργασία με την οικογένεια Μάμου που έχει τα δικαιώματα της ιστορικής μάρκας αναμένεται να κλείσει με μερίδιο 1% σε πανελλαδικό επίπεδο, περίπου ένα χρόνο μετά την επανακυκλοφορίας της .

    «Οι καλύτερες πελάτες του Κράτους…»

    Αναφερόμενος στη συμβολή της εταιρείας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, σημείωσε πως το 2017 η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της υπολογίζεται πως ανήλθε σε 620 εκατ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας. Σημείωσε δε ότι για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, προστίθενται 6,56 ευρώ στην ευρύτερη οικονομία.

    Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συνεισφορά στα κρατικά ταμεία, αφού την περσινή χρονιά κατέβαλλε φόρους 562 εκατ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν στο 0,75% των φορολογικών εσόδων της χώρας.

    «Είμαστε οι καλύτεροι πελάτες του Κράτους, και χαιρόμαστε για αυτό», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως πρόθεση του ομίλου είναι να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά του στην χώρα. «Εάν υπάρχει συζήτηση για ελληνικότητα, εμείς απαντάμε με τη συνεισφορά μας στην εθνική οικονομία», είπε χαρακτηριστικά.

    Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα είναι μέλος του ομίλου Heineken. Απασχολεί 828 άτομα ενώ συνεργάζεται με πάνω από 2.500 αγρότες σε 19 νομούς της χώρας, στο πλαίσιο του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Πάτρας την τριετία 2019-2021

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο «ταλαντούχος» κ. Δανιηλίδης και η νέα εποχή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Με ελληνική βύνη οι μπίρες σε Αυστρία και Ισραήλ

     



    ΣΧΟΛΙΑ