• Business

    Αγωνία στην αγορά των PSVs: Πρέπει να θυσιαστούν είκοσι πλοία για να ορθοποδήσει ο κλάδος


    Σε ένα περιβάλλον γεμάτο δυσκολίες για την παγκόσμια ναυτιλία, ο κλάδος των πλοίων τύπου PSV (πλοία υποστήριξης για πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου) είναι ένας από αυτούς που έχουν πληγεί περισσότερο από την υπερβολική παρουσία πλοίων στην αγορά, που οδηγούν τις τιμές ναύλωσης σε ελεύθερη πτώση.

    Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά είναι αυτό που υποστηρίζει η ναυλομεσιτική εταιρεία Westshore: παρά την πρόσφατη κίνηση της Premier Oil να αποσύρει τέσσερα πλοία PSV από τη Βόρεια Θάλασσα, θα πρέπει να αποσυρθούν τουλάχιστον 20 (!) ακόμα πλοία PSV για να ανέβουν ξανά οι  τιμές ναύλωσης σε επίπεδο τέτοιο που να καλύπτει τα κόστη τους.

    Σύμφωνα με την Nordic American Offshore (NAO), για να καλύπτει τις δαπάνες της η εταιρεία πρέπει τα πλοία της να αποδίδουν περίπου 11.000 δολάρια ημερησίως, όταν αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος στην αγορά, με βάση της στοιχεία της Westshore, και με τα μισά πλοία να έχουν μείνει χωρίς απασχόληση (λόγω και των κακών καιρικών συνθηκών), είναι μόλις στα 1.950 δολάρια!

    «Αυτός βέβαια είναι ο μέσος όρος, κάποια αποκομίζουν πολύ λιγότερα ακόμα και από αυτά», σύμφωνα με τη Westshore.

    Με βάση τα στοιχεία της Westshore, αυτή τη στιγμή απασχολούνται στην Βόρεια Θάλασσα 76 πλοία PSV (εκ των οποίων τα 17 μένουν ελεύθερα μέσα στις επόμενες μέρες), ενώ δεκάδες πλοία παραμένουν χωρίς απασχόληση στη Νορβηγία και τη Βρετανία.

    «Η σκληρή, ωμή αλήθεια είναι ότι απλά έχουμε υπερβολικά πολλά πλοία. Εκτιμάμε ότι για να ανέβουν οι τιμές σταθερά πάνω από το κόστος λειτουργίας θα πρέπει να αποσυρθούν τουλάχιστον 20 ακόμα πλοία», αναφέρει η Westshore. «Είτε με πώληση, διάλυση ή παροπλισμό, αυτό το πικρό ποτήρι πρέπει να το πιούμε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/kanonia-apo-ton-iko-moodys-apili-ipovathmisi-ti-maersk/78209



    ΣΧΟΛΙΑ