Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και το υψηλό ενεργειακό κόστος, η Λουξ Μαρλαφέκας ΑΕΒΕ ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση της στην αγορά των αναψυκτικών, καταγράφοντας αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών για το 2024.

Με πωλήσεις που ανήλθαν σε 39,099 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 9%, και EBITDA 5,65 εκατ. ευρώ (+23,5%), η πατρινή εταιρεία συνέχισε να κερδίζει μερίδια αγοράς απέναντι στους πολυεθνικούς ομίλους, αξιοποιώντας το χαρτοφυλάκιο των brands «Λουξ» και «plus n’ light» και τη διεύρυνση των δικτύων διανομής της.

1

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της περσινής χρήσης, η εταιρεία με επικεφαλής τον Γιάννη Μαρλαφέκα παρουσίασε σταθερή κερδοφορία σε όλα τα επίπεδα, αποδεικνύοντας την ικανότητά της να διατηρεί υγιή μεγέθη σε ένα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 21,65 εκατ. ευρώ (+7,5%), ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,80 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά περίπου 22% σε σχέση με το 2023.

Τα EBITDA (αυξήθηκαν σε 5,649 εκατ. ευρώ, έναντι 4,575 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας άνοδο κατά 23,5%, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 3,735 εκατ. ευρώ (+47,2%). Τα συνολικά αποτελέσματα περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των λοιπών συνολικών εσόδων, ανήλθαν σε 2,797 εκατ. ευρώ, έναντι 2,302 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,5%.

Στοχευμένες προσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική

Η επίδοση αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στη συνεχή ενίσχυση της παρουσίας της Λουξ  στα σημεία πώλησης, στην αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα με μειωμένα σάκχαρα «plus n’ light», καθώς και στη βελτιωμένη αποδοτικότητα των παραγωγικών της εγκαταστάσεων. Παράλληλα, η εταιρεία εφαρμόζει στοχευμένες προσαρμογές στην τιμολογιακή της πολιτική, προκειμένου να απορροφήσει μέρος του αυξημένου κόστους πρώτων υλών και ενέργειας χωρίς να επηρεάσει την ανταγωνιστικότητά της.

Ενώ ο μηδενικός δανεισμός και οι υψηλοί δείκτες ρευστότητας της παρέχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «παρόλη τη ρευστή κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική οικονομία, η εταιρεία  παρουσιάζει υψηλούς δείκτες ρευστότητας και σε συνδυασμό με τις μηδενικές δανειακές της υποχρεώσεις προς τραπεζικά ιδρύματα, έχει μία πρόσθετη ασφάλεια ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και βιώσιμη, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς».

Ώθηση από τον τουρισμό και στη φετινή χρονιά

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1950 και έχει μια πλήρως  καθετοποιημένη παραγωγή, με τρεις ιδιόκτητες μονάδες σε Κεφαλόβρυσο, Σαραβάλι και Αίγιο, καθώς και σύγχρονο κέντρο logistics στο Κορωπί, στοχεύει στη διατήρηση της ηγετικής θέσης στον κλάδο και τη διεύρυνση της παρουσίας της τόσο σε νέες γεωγραφικές αγορές όσο και η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού την 31/12/2024 ήταν 127 για τον Όμιλο και 126 για την εταιρεία. Η Λουξ Μαρλαφέκας δραστηριοποιείται πανελλαδικά, ενώ το δίκτυο της υποστηρίζεται από 450 και πλέον αντιπροσώπους σε όλη τη χώρα. Η δραστηριότητα της έχει ξεπεράσει τα εγχώρια γεωγραφικά όρια, μέσω των συνεργατών της, και η εταιρεία έχει εμφανίσει σημαντική ανάπτυξη στις εξαγωγές.

Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η φετινή χρήση θα κινηθεί σε θετικό πλαίσιο για τον κλάδο των αναψυκτικών, με ενίσχυση της κατανάλωσης λόγω της αυξημένης τουριστικής δραστηριότητας και της σταθεροποίησης της εγχώριας αγοράς.

Διαβάστε επίσης

Πριμ στην Παπουτσάνης από ένα λουκέτο στη Γερμανία

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι επιχειρηματίες γέμισαν τα ταμεία τους

ΔΕΛΤΑ: Μια ανάσα από τα 300 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις – Ζημιές στην εταιρεία, οριακά κέρδη στον όμιλο