• Business

    Αερο-μαχία Raynair-Κοπελούζου


    Εντύπωση αλλά και πολλά ερωτηματικά προκαλεί η απόσμενη “επίθεση” του διευθύνοντος συμβούλου της Ryanair κ. M. O’ Leary αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας από την κοινοπραξία Fraport-Sledel.

    Χωρίς κανείς να μπορεί να ερμηνεύσει τις δηλώσεις του κ. O’ Leary αναφορικά με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η Sledel συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, ότι “η συμφωνία με τη Fraport για τα 14 αεροδρόμια δεν ήταν, κατά τη γνώμη μας, το …best deal” εγείρονται σοβαρά ερωτηματικά για το τι επιδιώκει ο κ.O ‘ Leary και ποιόν έχουν ως αποδέκτη οι δηλώσεις του: Το δημόσιο ή μήπως τον όμιλο Κοπελούζου.

    Michael-OLeary-2

    Συνεχίζοντας ο κ. O’Leary την “επίθεσή” του για τη συμφωνία δεν δίστασε να απειλήσει και με αποχώρηση της Raynair από τα περιφερειακά αεροδρόμια καθώς όπως τόνισε χαρακτηριστικά “το κενό στη συμφωνία έγκειται στο γεγονός ότι δεν προβλέπει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την ανάπτυξή τους. Η κυβέρνηση θα πρέπει να εξασφαλίσει δεσμεύσεις κι εγγυήσεις από τους ιδιώτες για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, τόσο για το Ελ. Βενιζέλος, όσο και για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Φοβόμαστε – μπορεί να κάνουμε και λάθος – ότι η Fraport θα αρχίσει να χτίζει λαμπερά μαρμάρινα και γυάλινα παλάτια, την ώρα που η επιβατική κίνηση θα μειώνεται. Εάν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν θέλουν ανάπτυξη, θα πάμε αλλού”.

    Στο σημείο αυτό μήπως θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τον κ.O’ Leary ότι στη συμφωνία των 14 αεροδρομίων δεν προβλέπεται και η παραχώρηση του “Ελ. Βενιζέλος” αλλά μόνο των περιφερειακών;

    Δημήτρης Κοπελούζος, ετών 63. Επιχειρηματίας
    Δημήτρης Κοπελούζος, ετών 63. Επιχειρηματίας

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη συμφωνία είναι επωφελής τόσο για το ελληνικό δημόσιο όσο και για τον ελληνικό τουρισμό γενικότερα. Οπως προβλέπεται στη συμφωνία τα 14 αεροδρόμια παραχωρούνται για 30 χρόνια, με πρόβλεψη παράτασης για άλλη μια δεκαετία. Θα δοθεί εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ με ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο με βάση τον πληθωρισμό. Προβλέπεται διάθεση στο δημόσιο σε ετήσια βάση του 28,6% του EBITDA και τα εκτιμώμενα έσοδα σε βάθος 40ετίας ανέρχονται σε 5,3 δισ. ευρώ. Παράλληλα θα πραγματοποιούνται τήσιες καταβολές προς την ΥΠΑ και την Πολεμική Αεροπορία, ενώ το ποσό των επενδύσεις θα φθάσει τα 330 εκατ. ευρώ μέσα στην πρώτη τετραετία. Συνολικά οι επενδύσεις σε όλη την περίοδο παραχώρησης, θα ανέλθουν στο ποσό των 1,4 δισ.ευρώ. Στην πρώτη φάση οι Γερμανοί προβλέπουν ανακαινίσεις στις επίγειες εγκαταστάσεις των αεροδρομίων σε συνολική επιφάνεια 190.000 τετραγωνικών και επεκτάσεις των κτιρίων κατά 125.000 τετραγωνικά, που θα αξιοποιηθούν κυρίως για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων κατά τα πρότυπα του «Ελ. Βενιζέλος».
    Επίσης, προβλέπεται αναβάθμιση των συστημάτων αεροναυτιλίας για την πολιτική και στρατιωτική αεροπορία, ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα του ελληνικού εναέριου χώρου, με σημαντική ενίσχυση των τελών διέλευσης. Με τον συνολικό εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν άμεσα 450 νέες θέσεις εργασίας.



    ΣΧΟΛΙΑ