• Business Of Fashion

    Μόδα και AI: Τα do και τα dont’s μίας πρωτόγνωρης σχέσης


    Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι εδώ και η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνει η τεχνητή νοημοσύνη είναι να «αλλάζει» -και όχι να καταργεί- τις θέσεις εργασίας και να βοηθά σημαντικά το ανθρώπινο έργο σε πολλούς τομείς δραστηριότητας, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η μεταποίηση και ούτω καθ’ εξής. Στους κλάδους της λιανικής και της μόδας, η AI ανοίγει επίσης σημαντικές δυνατότητες, π.χ. στην πρόβλεψη των τάσεων που θα επικρατήσουν και στην καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

    Είναι αλήθεια ότι ο τομέας της Πληροφορικής, όπως και εκείνος της εξυπηρέτησης πελατών, ήταν από τους πρώτους στους οποίους φάνηκε πραγματικά η αξία της τεχνητής νοημοσύνης, κυρίως σε επίπεδο κόστους και απόδοσης. Πέρυσι, όμως, αρκετά brands, συμπεριλαμβανομένης της Everlane, είδαν την τεχνητή νοημοσύνη (με την μορφή των chatbots, δηλαδή προγραμμάτων για υπολογιστές που «μιμούνται» ανθρώπινες συνομιλίες) να γυρίζει… μπούμερανγκ, επειδή οι καταναλωτές τα βρήκαν μάλλον… ενοχλητικά στη χρήση.

    Η AI προσφέρει τεράστιες δυνατότητες και για τον κόσμο της μόδας, αρκεί να χρησιμοποιηθεί με σύνεση και στους τομείς που πραγματικά χρειάζεται. Ένας από αυτούς για παράδειγμα είναι η οργάνωση και η διαχείριση των εκπτώσεων, όπου η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, δεδομένου ότι μπορεί να καταγράψει και να λάβει υπόψη άπειρους παράγοντες: από την εφοδιαστική αλυσίδα, την κατανομή του εμπορεύματος στα καταστήματα, μέχρι τον υπολογισμό της σωστής έκπτωσης.

    Μία χαρακτηριστική περίπτωση, στην οποία θα μπορούσε πραγματικά να βοηθήσει η AI, είναι εκείνη της αλυσίδας H&M, μίας αλυσίδας που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το στοκ της τον τελευταίο χρόνο, αφού θα επέτρεπε έναν πολύ καλύτερο προγραμματισμό. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες «μάθαιναν» πώς να διαχειρίζονται με τον καλύτερο τρόπο τις προμήθειες και το εμπόρευμά τους από τα αποτελέσματα που είχαν, ενώ οι διαδικασίες βελτιώνονταν με τον χρόνο. Σε αυτό ακριβώς το επίπεδο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη, διαφυλάσσοντας ουσιαστικά τη γνώση που αποκτάται χρόνο με το χρόνο και εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους.

    Προσθέτοντας στη… φαρέτρα της το… όπλο της AI, μία εταιρεία μπορεί να έχει πλήρες ιστορικό των τάσεων σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις της (όπως ποια προϊόντα φεύγουν, ποια μένουν και ποια είναι η τιμή τους), ώστε να μπορεί να αυτοματοποιήσει αποτελεσματικά τις προβλέψεις της και να αποφύγει τη συσσώρευση απούλητων εμπορευμάτων.

    Η EDITED, για παράδειγμα, είναι μια εξειδικευμένη στον κλάδο της λιανικής εταιρεία τεχνολογίας με έδρα το Λονδίνο, η οποία βοηθά τα κορυφαία brands του πλανήτη να έχουν το σωστό προϊόν στη σωστή τιμή και στον σωστό χρόνο. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, κατέγραψε, για παράδειγμα, τις τάσεις που παρουσιάστηκαν και αντιστοίχισε τις τάσεις αυτές με χρώματα, υφές, μοτίβα ή φόρμες.

    Είτε με τη μορφή εφαρμογών για αγορές είτε με τη μορφή προγραμμάτων αναγνώρισης εικόνας, υπολογιστικών προγραμμάτων και άλλα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία ενός brand… Αρκεί να συμπληρώνεται από την παλιά, αλλά ανυπέρβλητη, αξία της άριστης προσωπικής εξυπηρέτησης του πελάτη…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μέγκαν Μαρκλ: Είναι η μεγαλύτερη «influencer» όλων των εποχών;



    ΣΧΟΛΙΑ