Αν υπάρχει, σύμφωνα με πληθώρα ελληνικών δημοσιευμάτων, μια γυναίκα στο σύγχρονο κόσμο, που να αποτελεί έμβλημα φινέτσας και πολυτέλειας, σε βαθμό πέρα από τον υπερθετικά εντυπωσιακό και φαντασμαγορικό, σα υπερβολικής διάρκειας κινούμενο πυροτέχνημα παστέλ, όμως, λάμψης, ε, τότε αυτή είναι η Κάρολ Άσερ. Είναι γυναίκα χωρίς ηλικία, πέρα από τον ίδιο τον χρόνο, με τα αμύθητης αξίας ακίνητα, στους πιο απαγορευτικούς για κοινούς θνητούς τελευταίους παραδείσους του πλανήτη, μόνο για την ελίτ του πλούτου.

Και όλα της, το αέρινο σινιέ ντύσιμο της, η πολυτελής επίπλωση των σπιτιών της, οι ανθοσυνθέσεις σε κώχη τοίχου και περβάζι παραθύρου, οι αποχρώσεις στο μεικ απ της, τα λουλούδια λωτού, που επιπλέουν στην πισίνα της στο σπίτι στη Ταϊλάνδη είναι πάντα σε αποχρώσεις του ροζ, του λιλά και της λεβάντας! Είναι όλα τόσο τέλεια, που μοιάζουν να είναι αποτέλεσμα ΑΙ, ενώ η ίδια είναι τόσο θεσπέσια όσο μόνο μια μυθοπλασία high – society θα μπορούσε να εφεύρει για μια γυναίκα, πέρα απ το πραγματικό, ως  prestige lifestyle ficiton!

1

Et Dieu… créa la femme και οι αρχιτέκτονες τα υπέροχα σπίτια της Κάρολ

Η Carol και όχι Karol Asscher έχει, λέει σε πολυσέλιδο αφιέρωμα του το βρετανικό και άρα το πιο έγκυρο Hello! Magazine, έξι θεσπέσιες κατοικίες. Η πιο αγαπημένη της βίλα Las Palmas, είναι στο Σαιν Τροπέ, στη διάσημη πλαζ Παμπελόν, με τα 5 χιλιόμετρα χρυσής αμμουδιάς, το σύμβολο του μεσογειακού jet-set, που είναι διάσημη για τα beach clubs της και κυρίως το εμβληματικά Club 55, το ανεπιτήδευτο κοσμικό στέκι για ελίτ και διασημότητες από τη δεκαετία του ’50. Για την ακρίβεια, το 1955, για να εξυπηρετήσει τα γυρίσματα του «Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα» ή Et Dieu… créa la femme, η οικογένεια Ντε Κολμόν de Colmont έφτιαξε το απλό μα ιδιαίτερα προσεγμένο Club 55.

Ένα χρόνο αργότερα, η προβολή της ταινίας του Ροζέ Βαντίμ, μεταμόρφωσε το Σαιν Τροπέ από ψαροχώρι, σε παγκόσμιο σύμβολο κοσμοπολίτικης πολυτέλειας, δείχνοντας μια ατμόσφαιρα όλο φως, ελευθερία, αισθησιασμός, που το έκανε τον μύθο της Ριβιέρα. Η βίλα της Κάρολ Άσερ είναι σε τέτοιο αξιοζήλευτο σημείο, που οι καλεσμένοι της σταρ, μποέμ, designers και jet seters θαυμάζουν, ελεύθεροι πολιορκημένοι από το εκτυφλωτικό μεσογειακό τοπίο και την πάντα εμμονικά ροζ – βιολέ χρωματική παλέτα της οικοδέσποινας του. Το σπίτι της, στη Ταϊλάνδη, είναι στην παραδείσια παραλία Αμανπούρι, την οποία προτιμούν σταρς, όπως οι Μπραντ Πιτ, Κέιτ Μος, Κλόντια Σίφερ, Μπιγιονσέ και Τζέι Ζι. «Αλλά είναι όλοι πολύ διακριτικοί» λέει στην Νανά Μποττατζί, την δημοσιογράφο, αλλά εξίσου κοσμοπολίτισσα  με την ίδια την Κάρολ.

Έτσι, μαθαίνουμε πως η καλλονή κυρία Άσερ επισκέφθηκε πρώτη φορά το Πουκέτ το 2006, με την καλύτερή της φίλη, την Ελίζαμπεθ, και το γιο της, Νίκολας, που τότε ήταν κάπου 7 χρόνων, «Ο γιος μου κι εγώ» λέει «αμέσως ερωτευτήκαμε αυτό το μέρος και χτίσαμε το σπίτι μέσα σε μόλις έξι μήνες».

Στη δημοσιογράφο, τη φημισμένη για το γούστο της και τη δουλειά της στον χώρο του lifestyle, της μόδας και του interior reporting, με τη κοσμοπολίτικη ματιά -και ζωή- η Κάρολ Άσερ δεν παρέλειψε να της πει πως «όταν καλώ φίλους για δείπνο ή οργανώνω δεξιώσεις, όλοι ενθουσιάζονται με τα λουλούδια και τις αμέτρητες αποχρώσεις του μωβ και του ροζ(!). Οι Ταϊλανδοί είναι άνθρωποι με απίστευτη φαντασία και δημιουργικότητα. Πάντα στα δείπνα μου έχω ντόπια πιάτα, μουσική από Djs κι ένα σόου με βεγγαλικά στο τέλος της βραδιάς». Και πως αλλιώς!

Come to Gstaad if you have nothing to prove and everything to protect – όπως λένε

Η Κάρολ Άσερ, όπως όλοι οι αδιανόητοι πλούσιοι αυτού του κόσμου, έχει σπίτια σχεδόν παντού. Εντυπωσιάζει βέβαια, το γεωργιανού ύφους αρχοντικό της, με τη λευκή πρόσοψη και το καθόλου αναπάντεχο ροζ μαρμάρινο εσωτερικό του, στη περιβόητη Λονδρέζικη συνοικία Μπελγκράβια, με τον παλαιάς κοπής πλούτο, χωρίς επίδειξη, στο πιο ήσυχο και αυθεντικά British πρόσωπο του Λονδίνου.

Φυσικά διαθέτει πολυτελές σαλέ, που έχει το όνομα του γιου της, Nicholas, στο Γκστάαντ, για να περνά κεφάτους, ολόλευκους χειμώνες εκλεπτυσμένα σε στυλ quiet luxury, με φαγητό σε υψηλής γαστρονομίας  μέρη όπως το Alpina Gstaad ή το Le Grand Bellevue και πιο σπιτικά με fondue ή raclette με τρούφα και παλαιωμένο κρασί.

Ξεδιπλώνοντας αυτές τις κοσμοπολίτικες χάρες μας στη γραφή, που θα κάναν την Νανά Μποττατζί να χλομιάσει απ το ταλέντο μας, να πούμε πως παρ’ όλα αυτά, το μόνιμο σπίτι της Κάρολ Άσερ είναι στο μέρος που γεννήθηκε και ζει τώρα με τον αγαπημένο της, σε κοντινή απόσταση από μέλη της οικογένειας της, στο Μόντε Κάρλο και δεν είναι άλλο από ένα υπερπολυτελές διαμέρισμα στο κτίριο Le Mirabeau, στο Circuit de Monaco. Το συγκρότημα διαμερισμάτων των 28 ορόφων, διαθέτει πισίνα, γυμναστήριο, 24/7 concierge και διπλή είσοδο προς το φημισμένο Casino, αλλά και τη θάλασσα.

Από την Παμπελόν στο Πόρτο Χέλι πάντα με την crème de la crème της ελληνικής ελίτ

Μέσα σ’ όλες τις παγκόσμιες μετακινήσεις της, η κοσμοπολίτισσα, αλλά low profile κατά κάποιον τρόπο,  jet setter βρίσκει χώρο για τη αστραφτερή γαλανότητα του Αιγαίου, με αδυναμία στο Πόρτο Χέλι και την κοσμική Αθήνα των Βορείων Προαστίων, ενώ δεν παραλείπει να παραβρεθεί σε Κολωνακιώτικα καλέσματα σε σχεδόν prive στέκια. Είναι γνωστές οι φιλίες με την αθηναϊκή ελίτ, φωνογραφημένες και συχνά αναφέρονται οι συναντήσεις της στις στήλες των ειδικών επί κοσμικών θεμάτων, που γνωρίζουν τα πολλά.

Η Κάρολ Άσερ είχε εντυπωσιάσει με άψογη λευκή μίνι τουαλέτα της, στη παραμυθένια τριήμερη βάπτιση της Στεφανίας, της δεύτερης κόρης των Γιάννη και Δήμητρα Κούστα, στη Βενετία, αλλά και στο υπέρλαμπρο γάμο της  Χρίστα Μαρία, της κόρης του Βούλγαρου μεγιστάνα Σπας Ρούσεφ , ιδιοκτήτη της Viva Corporate Bulgaria, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι, στον Άγιο Αιμιλιανό, στο Πόρτο Χέλι. Η Κάρολ έχει ακόμη περισσότερες κοινωνικές σχέσεις με την εγχώρια ελίτ, απ όπου ξεχωρίζουν η Μαργαρίτα Λάτση, ο σύζυγος της Γιώργος Κατσιάπη, ο αδελφός του Αλέξανδρος, ο Πόλυς και η Ρόζμαρι Χατζηιωάννου, ο Δημήτρης και η Αρετή Δαλακούρα.

Η περίκομψη Κάρολ Άσερ, η πάντοτε άψογη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, δεν έχει social media, δεν κυνηγά τον φωτογραφικό, δεν παρουσιάζει σκηνές από την πολυτελή της ζωή στο Instagram, αν και η παρουσία της γοητεύει τους εγχώριους δημοσιογράφους του life & society ρεπορτάζ. Μα, άλλωστε, έτσι ακριβώς θα έπρεπε να κάνει μια διεθνής grand dame στη διατήρηση του αφηγήματος της πολυτελούς της μυθολογίας!

 Το «βαρόνη των διαμαντιών» είναι, ίσως, αρκετό

Στα περισσότερα ελληνικά δημοσιεύματα, η Κάρολ Άσερ χαρακτηρίζεται ως η «βασίλισσα των διαμαντιών» και ως η κληρονόμος της ιστορικής Royal Asscher Diamond Company. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1854 στην Ολλανδία, παραμένει μέχρι σήμερα οικογενειακή, υπό τη διοίκηση της έκτης γενιάς, με επικεφαλής τη Λίτα και τον Μάικ Άσερ. Η εβραϊκή οικογένεια, που έχει γράψει τη δική της ιστορία στην παγκόσμια κοσμηματοποιία και κατόρθωσε να επιβιώσει στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, έγινε δυναστεία χάρη στον προπάππου της, Τζόσεφ Άσερ. Αυτός ήταν εκείνος που το 1908 ανέλαβε την κοπή του θρυλικού Cullinan, του μεγαλύτερου διαμαντιού που έχει βρεθεί ποτέ. Το διαμάντι κόπηκε σε εννέα βασικά μέρη, δύο από τα οποία κοσμούν το στέμμα και το σκήπτρο της βρετανικής μοναρχίας.

Η κοπή Asscher, κατοχυρωμένη, ήδη, από το 1902, συνεχίζει να θεωρείται μία από τις πιο εμβληματικές στην ιστορία της υψηλής κοσμηματοποιίας. Τα αδέλφια Λίτα και Μάικ Άσερ είναι οι Co‑Presidents της εταιρείας, μετά την αποχώρηση του πατέρα τους, Έντουαρντ, το 2020, ως οι εκπρόσωποι 6ης γενιάς σε αποκλειστική ιδιοκτησία οικογενειακή, με ετήσιο κύκλο εργασιών που υπολογίζεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και με 100 εργαζόμενους παγκοσμίως.

 

Μέλος, βέβαια της μεγάλης, ιστορικής οικογένειας είναι η Κάρολ Άσερ  και θα μπορούσε να έχει έναν τίτλο ευγενείας, αφού επιμένουμε μοναρχικά, αλλά όχι και «βασίλισσα των διαμαντιών». Βαρόνη και καλά είναι!

Η Κάρολ δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον χώρο των τηλεπικοινωνιών και είναι αδελφή του Λοράν Άσερ, του φημισμένου ιδιωτικού συλλέκτη σύγχρονης τέχνης. Ο ίδιος έχει ιδρύσει το AMA Venezia, μια εξαιρετικά επιλεκτική καλλιτεχνική πλατφόρμα με έδρα τη Βενετία, που επικεντρώνεται σε σύγχρονα έργα υψηλής ποιότητας και συνεργάζεται στενά με γκαλερί, επιμελητές και ιδρύματα τέχνης. Ζει, όπως και η Κάρολ, στο Μονακό, μαζί με τα τρία του παιδιά, αλλά και στη Βενετία.

Οι γονείς του Λοράν και της Κάρολ, ήταν και οι ίδιοι συλλέκτες τέχνης, όχι παθιασμένοι, βέβαια, αλλά με αυτή την διάθεση επένδυσης, που χαρακτηρίζει τους πλούσιους. Παρ’ όλα αυτά είχαν ξεχωρίσει και στη συλλογή τους υπήρχαν όχι προβλέψιμα έργα, αλλά μεγάλης καλλιτεχνικής και οικονομικής αξίας, όπως Basquiat και Joan Mitchell.

Η αδελφή του Λοράν, ο Μικ Τζάγγερ των δημοπρασιών και η διακριτική λάμψη ενός πολύτιμου love story

Όπως και να ’χει, η κομψή και φινετσάτη Κάρολ ζει στον σκληρό πυρήνα της διεθνούς υψηλής κοινωνίας. Υπήρξε παντρεμένη με Γάλλο δισεκατομμυριούχο από τον χώρο της διαφήμισης, αλλά τα τελευταία χρόνια –όπως είχαν αποκαλύψει πρώτες οι ελληνικές κοσμικές στήλες– διατηρεί σχέση με τον Σάιμον ντε Πουρί, έναν από τους πιο εμβληματικούς δημοπράτες της διεθνούς σκηνής. Πρώην πρόεδρος της Sotheby’s Europe, γνωστός για τη θεατρική του παρουσία στον χώρο των δημοπρασιών, έχει χαρακτηριστεί από τον Τύπο ως «ο Μικ Τζάγγερ των δημοπρασιών».

Ο ντε Πουρί, γεννημένος το 1951 στη Βασιλεία της Ελβετίας, έχει υπάρξει παντρεμένος δύο φορές και έχει τέσσερα παιδιά. Εδώ και δεκαετίες κινείται στον χώρο της τέχνης και των μεγάλων συλλογών, με προσωπική περιουσία που, σύμφωνα με διεθνείς εκτιμήσεις, αγγίζει τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Το ζευγάρι έχει εμφανιστεί σε επιλεγμένα καλλιτεχνικά και φιλανθρωπικά gala, με εκείνον να είναι περίπου 17 χρόνια μεγαλύτερός της. Σε πρόσφατο άρθρο στο διεθνές Artnet –την έγκυρη πλατφόρμα για την αγορά και ανάλυση έργων τέχνης με έδρα το Βερολίνο και παρουσία στη Νέα Υόρκη– ο ντε Πουρί επιβεβαίωσε τη σχέση τους λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ίσως ήρθε η ώρα να αποκαλύψω πως εδώ και κάποια χρόνια βγαίνω με την αδελφή του Λοράν, την Κάρολ Άσερ — οπότε… τεχνικά, θα μπορούσε να λογίζεται και ως μπατζανάκης μου».