H σχεδιάστρια πίσω από το brand Di Petsa, κατάφερε να μετατρέψει το νερό σε ρούχο. Με βρεγμένα, διάφανα ενδύματα, έντονη θηλυκότητα και βαθιά ελληνική επιρροή, η Ελληνίδα σχεδιάστρια χαράζει μια διαδρομή που συνδυάζει μόδα, τέχνη και πολιτισμό.

Καταγωγή και παιδικές επιρροές

Η Δήμητρα μεγάλωσε στην Αθήνα δίπλα στη γιαγιά της, η οποία είχε σχολή κοπτικής-ραπτικής. Ήταν ένα περίεργο παιδί και έμαθε να ράβει και να κατασκευάζει ρούχα νωρίς. «Ήθελα να με αφήνουν στην ησυχία μου και να φτιάχνω φορέματα από χαρτοπετσέτες», θυμάται. Κάτι που εμένα μου θυμίζει τον McQueen στο εργοστάσιο των γονιών του να παίζει με τα υφάσματα που έπεφταν στο πάτωμα. Αυτή η αγάπη για τη δημιουργία οδήγησε και τη Δήμητρα στις σπουδές μόδας σε μια από τις κορυφαίες σχολές στον κόσμο, τη Central Saint Martins.

1

Η αρχή και η χαρακτηριστική της «υγρή» ταυτότητα

Το 2019, ιδρύει το Di Petsa στο Λονδίνο. Κεντρικός της άξονας η εξερεύνηση της σχέσης των γυναικών με την υδάτινη φύση. Η βιώσιμη ανάπτυξη, η παραδοσιακή χειροτεχνία, η κίνηση του σώματος μέσω του χορού και ο κινηματογράφος απασχολούν ιδιαίτερα τόσο τη διαδικασία δημιουργίας όσο και την παρουσίαση των συλλογών της.

Η Di Petsa έχει καταφέρει να επινοήσει μια πρωτοπόρα τεχνική, μέσω της οποίας τα ρούχα της δίνουν την εντύπωση ότι είναι βρεγμένα και διάφανα. Το χαρακτηριστικό Wetlook φόρεμα απαιτεί έξι μήνες για να τελειοποιηθεί. Στόχος της είναι η εξερεύνηση και η κατάρριψη του στίγματος που συνοδεύει τη «βρεγμένη θηλυκότητα». «Ήθελα να δημιουργήσω την εικόνα μιας γυναίκας εντελώς βρεγμένης αλλά ντυμένης», εξηγεί η ίδια.

Wetlook φόρεμα, δημιουργία Di Petsa - πηγή: dipetsa.com
Wetlook φόρεμα, δημιουργία Di Petsa – πηγή: dipetsa.com

Τα νερά έσπασαν και η αναγνώριση γεννήθηκε

Το 2020, η συλλογή «The Water Broke» παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου και την καθιέρωσε ως ένα από τα πιο καινοτόμα νέα ονόματα. Την ίδια χρονιά, η Nicki Minaj φόρεσε Di Petsa για να ανακοινώσει την εγκυμοσύνη της, ενώ η Gigi Hadid έκανε την πρώτη της επαγγελματική φωτογράφιση μετά την ανακοίνωση της δικής της εγκυμοσύνης με δημιουργία Di Petsa. Σύντομα ακολούθησαν οι Bella Hadid, Megan Fox, Shakira, Doja Cat, SZA, Kylie Jenner και Candice Swanepoel, μετατρέποντας το Di Petsa σε αγαπημένη επιλογή των νέων σταρ παγκοσμίως.

Gigi Hadid
H Gigi Hadid φωτογραφίζεται με δημιουργία Di Petsa

Την ίδια χρονιά η λίστα Dazed 100, του περιοδικού Dazed, περιέλαβε το όνομά της (Di Petsa) στη λίστα με τις 100 πιο επιδραστικές προσωπικότητες που διαμορφώνουν τη νεανική κουλτούρα. Φέτος, και μόλις στα 30 της, το Βρετανικό Συμβούλιο Μόδας (BFC) τοποθετεί την Di Petsa στους υποψήφιους για το βραβείο Vogue Designer Fashion Fund, με έπαθλο 150.000 λιρών (180.000 ευρώ), υποστηριζόμενο από το Βρετανικό Vogue, τη Burberry και τον Paul Smith.

Εβδομάδα Μόδας Λονδίνου 2025

Μπορεί να μην κέρδισε το Vogue Designer Fashion Fund, αλλά όπως αναφέρει η Hλέκτρα Κοτσώνη στο Vogue Runway, η Di Petsa ωρίμασε. Στις 19 Σεπτεμβρίου, η αίσθηση του «μαγικού ρεαλισμού», ήταν αισθητή στο σκηνικό κατά την παρουσίαση της συλλογής της στην Eβδομάδα Mόδας Λονδίνου. Θύμιζε αρχαίο ναό, με άμμο και βράχους αφιερωμένα σε έναν θεό-σύμβολο. Άλλωστε το σήμα κατατεθέν του brand της, φέρει την τρίαινα του Ποσειδώνα.

«Είναι κάτι που οι Έλληνες καταλαβαίνουμε πολύ καλά», αναφέρει. «Στην τρίτη δημοτικού, θυμάμαι μάθαμε για τη θρησκεία και την ιστορία. Πολλοί τα μπερδεύαμε σαν θέματα και όταν ήμουν μικρή προσευχόμουν στον Ποσειδώνα», προσθέτει γελώντας στην συνέντευξη Τύπου μετά την επίδειξη.

Bella Hadid
H Bella Hadid με δημιουργία Di Petsa

«Η αρχαιολογία του εαυτού» και η εμπορικότητα

Για την Di Petsa η θάλασσα και ο θεός δεν είναι κάτι ξένο. Η ιδέα της «αρχαιολογίας» είναι το κεντρικό της μοτίβο, όπως και η απελευθέρωση της γυναικείας θηλυκότητας μέσα από το ρούχο. «Ένα τεράστιο μέρος της ελληνικής ιστορίας έχει διαμορφώσει τη Δύση», υποστηρίζει. Αυτό συνεχίζει να κάνει και η ίδια. Πολλά από τα ρούχα της φετινής της συλλογής είναι εμπνευσμένα από όσα φόρεσε η ίδια το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Μίνι παρεό, και φορέματα που κολλάνε στο σώμα σαν να έχεις μόλις βγει από το Αιγαίο με αυτά.

Η συλλογή της, βέβαια, ήταν πιο εμπορική από τις προηγούμενες, μια καίρια στροφή για τη σχεδιάστρια. «Ένιωσα ότι είχα πολλά ρούχα που φορούσα σε βραδινές εξόδους, αλλά όχι τόσα για την καθημερινότητα. Πολλές πελάτισσες ζητούσαν πιο ρεαλιστικά κομμάτια, που να φοριούνται και άρχισαν να παραγγέλνουν εξατομικευμένα μπλουζάκια και παντελόνια. Έτσι ένιωσα ότι ήταν η ώρα να εξυπηρετήσω τις ανάγκες της ζήτησης».

Η τελευταία της συλλογή περιλάμβανε T-shirts με συνθήματα όπως «Θραύσματα της Αφροδίτης», «Άγγελος της Αθήνας», και «Απομίμηση του Ποσειδώνα», σαρόνγκ και μίνι φορέματα με σχέδια κογχυλιών, αλλά και τσάντες – μια νέα κατηγορία για τη Di Petsa. «Είναι σίγουρα αγχωτικό να μην έχεις την υποστήριξη του προγράμματος New Gen, αλλά σε αναγκάζει να μεγαλώσεις», είπε. «Ήθελα να προσφέρω πιο εμπορικά κομμάτια που να παραμένουν πιστά στον τρόπο που σχεδιάζω, ο οποίος είναι πολύ προσωπικός και εννοιολογικός».

Με το βλέμμα στο μέλλον

Η Di Petsa συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της διεθνώς με ατελιέ σε μεγάλες πόλεις όπως το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη και το Παρίσι, όπου έχει παρουσιάσει τα «υγρά», γλυπτά ρούχα της.

Με τολμηρή αισθητική, ισχυρή θεματολογία και ελληνική ταυτότητα, η Δήμητρα Πέτσα αποδεικνύει ότι η μόδα μπορεί να είναι ταυτόχρονα τέχνη, ποίηση και πολιτισμός.

Διαβάστε επίσης:

Βικτώρια Καρατζά: Η σχεδιάστρια που συνδέει την αρχαία Ελλάδα με τη Νέα Υόρκη

Θεόδωρος Καλοτίνης: Ο Έλληνας βασιλιάς των γκουρμέ αρωμάτων που «προσκυνά» ο Βασιλιάς Κάρολος

Cartier Panthère και η ελληνική επιρροή στην υψηλή κοσμηματοποιία