ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 1910, μια μικρή παριζιάνικη μπουτίκ άνοιξε τις πόρτες της, και μαζί της ξεκίνησε η ιστορία ενός από τους πιο επιδραστικούς οίκους μόδας. Στους πλακόστρωτους δρόμους του Παρισιού, ανάμεσα σε άμαξες και κοσμικούς κύκλους, γεννήθηκε μια νέα αντίληψη κομψότητας, που θα άλλαζε για πάντα την εικόνα της γυναικείας μόδας.
View this post on Instagram
H πρώτη μπουτίκ με καπέλα
Η Gabrielle «Coco» Chanel δεν ήταν μια απλή σχεδιάστρια καπέλων. Οι πρώτες της δημιουργίες ήταν απλές και κομψές, αλλά ταυτόχρονα επαναστατικές, ανατρέποντας τα αυστηρά στερεότυπα της εποχής. Οι Παριζιάνες αγκάλιασαν αμέσως την ελευθερία και την άνεση που προσέφεραν τα σχέδιά της, και η φήμη της άρχισε να εξαπλώνεται γρήγορα.
31 Rue Cambon
Το 1913, ανοίγει το πρώτο της κατάστημα ready-to-wear στο Deauville, και το 1918 εγκαθιστά το εργαστήριο υψηλής ραπτικής της στην οδό 31 Rue Cambon. Το εργαστήριό της σήμερα, στην ίδια διεύθυνση, συνεχίζει να λειτουργεί ως ένα από τα πιο πολυτελή και συμβολικά καταστήματα Chanel παγκοσμίως.
Chanel No. 5
Η δεκαετία του 1920 σηματοδοτεί την αληθινή έκρηξη της δημιουργικότητας της Coco. Το 1921 λανσάρεται το θρυλικό Chanel No. 5, ένα άρωμα που θα μείνει για πάντα σύμβολο πολυτέλειας και διαχρονικής κομψότητας. Την ίδια δεκαετία, και συγκεκριμένα το 1924, η Chanel δημιουργεί τη πρώτη της σειρά μακιγιάζ και ιδρύει την Société des Parfums Chanel.

Ο έρωτας στη Σκοτία καθορίζει την ταυτότητα του οίκου
Ταυτόχρονα, η αγάπη της Chanel για το τουίντ ξεκίνησε από τη δεκαετή σχέση της με τον Hugh Grosvenor, τον Δούκα του Westminster, κατά τη διάρκεια της οποίας πέρασε χρόνο μαζί του στα Highlands της Σκoτίας. Εκεί ανακάλυψε το κατά βάση ανδρικό ύφασμα, το οποίο γίνεται καθοριστικό για την ταυτότητα του οίκου.
Το LBD, το Hollywood και τα διαμάντια
Το 1926 γεννιέται το Μικρό Μαύρο Φόρεμα (LBD). Φιγουράρει στις σελίδες του Αμερικανικού Vogue και γίνεται αμέσως το σύμβολο που καθιερώνει το μαύρο ως το χρώμα της κομψότητας.
Καθόλη τη δεκαετία του 1930, η Chanel επεκτείνει την επιρροή της μέχρι το Hollywood, δημιουργώντας κοστούμια για διάσημες σταρ και παρουσιάζοντας εμβληματικά κοσμήματα όπως τα Bijoux de Diamants το 1932. Ενώ οι δημιουργίες της λάμπουν, ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, αναγκάζει την Coco να κλείσει τα καταστήματά της το 1939, αφήνοντας μόνο το 31 Rue Cambon ανοικτό για αξεσουάρ και αρώματα.
Ο πόλεμος, η φυγή και η δυναμική επιστροφή
Μετά τον πόλεμο, η Coco καταφεύγει στη Λωζάνη. Η επιστροφή της το 1954 σηματοδοτεί μια δεύτερη επανάσταση στη μόδα. Το νέο κοστούμι Chanel, με σακάκι χωρίς γιακά και στενή φούστα, επαναπροσδιορίζει τη σύγχρονη θηλυκότητα. Το 1955, η κυκλοφορία της τσάντας 2.55 φέρνει ελευθερία στα χέρια των γυναικών με τη χαρακτηριστική αλυσίδα, και γίνεται αμέσως αντικείμενο πόθου και ένα από τα πιο συμβολικά αξεσουάρ στην ιστορία της μόδας παγκοσμίως.
Chanel slingback και οι σταρ των χρυσών δεκαετιών
Το 1957 η Coco λανσάρει τα διαχρονικά παπούτσια slingback, που κολακεύουν τα πόδια και ενισχύουν τη θηλυκή γοητεία. Στη δεκαετία του 1960 και 1970, διάσημες προσωπικότητες όπως η Elizabeth Taylor, η Jane Fonda και η Jackie Kennedy φορούν Chanel, ενώ η Catherine Deneuve γίνεται το νέο πρόσωπο του Chanel No.5 τη δεκαετία του 1970. Την ίδια εποχή λανσάρει το άρωμα N°19, αφιερωμένο στην ημερομηνία γέννησης της Coco, 19 Αυγούστου 1883.
Η εποχή Karl
Μετά τον θάνατο της Coco, το 1971, η κληρονομιά της συνεχίζεται. Ο δισεκατομμυριούχος Alain Wertheimer αναλαμβάνει τον έλεγχο της εταιρείας το 1974 και το 1983 ο Karl Lagerfeld γίνεται ο καλλιτεχνικός διευθυντής, οδηγώντας τον οίκο σε μια νέα εποχή υψηλής ραπτικής, ready-to-wear συλλογών και αξεσουάρ. Η Chanel συνεχίζει να λανσάρει εμβληματικά αρώματα όπως το Coco και το Egoiste για τους άντρες. Επεκτείνει τη γκάμα κοσμημάτων και ανδρικών προϊόντων, ενώ η μάρκα γίνεται παγκόσμιο σημείο αναφοράς για το στυλ και την πολυτέλεια.

Η Chanel σήμερα
Στις αρχές του 21ου αιώνα, η Chanel ενισχύει τη δεξιοτεχνία της με την απόκτηση ειδικών εργαστηρίων για μεταλλικές λεπτομέρειες, το κέντημα, τα καπέλα και τα υποδήματα, ενώ διοργανώνει εκθέσεις από την Αμερική ως την Ασία, τιμώντας την ιστορία και την επιρροή του οίκου.
Το 2019, μετά τον θάνατο του Karl Lagerfeld, η Virginie Viard αναλαμβάνει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, εξασφαλίζοντας ότι η Chanel παραμένει σύμβολο κομψότητας, καινοτομίας και διαχρονικής πολυτέλειας. Η πρώτη επίδειξη της συλλογής Chanel Métiers d’Art 2025/26, του Matthieu Blazy, του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή της Chanel, έχει προγραμματιστεί για τις 2 Δεκεμβρίου 2025.
Από μια μικρή μπουτίκ στο Παρίσι μέχρι την παγκόσμια αναγνώριση, η Chanel δεν είναι απλώς μόδα· είναι αιωνιότητα. Από τα καπέλα και τα αρώματα μέχρι τα ταγέρ, τις τσάντες και τα παπούτσια, η Coco δημιούργησε έναν οίκο που συνεχίζει να εμπνέει, να καθορίζει τάσεις και να επαναπροσδιορίζει τη γυναικεία κομψότητα σε κάθε δεκαετία.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
