bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

To Instagram πληρώνει για τα βίντεο των celebrities, αρκεί να μην μπλέκονται με την πολιτική

ινσταγκραμ


Το Instagram είναι πρόθυμο να πληρώσει το λογαριασμό για το κόστος παραγωγής βίντεο για διασημότητες. Αρκεί να μην καταγράφουν τίποτα σχετικό με πολιτική ή εκλογές.

Όποιος παίρνει χρήματα από το Instagram για την παραγωγή περιεχομένου για το IGTV, τον κόμβο της εφαρμογής για μεγαλύτερα βίντεο, «δεν πρέπει να περιλαμβάνει περιεχόμενο για κοινωνικά θέματα, εκλογές ή πολιτική», σύμφωνα με μία σύμβαση που διανέμεται από την εταιρεία σε δημιουργούς και ατζέντηδες. Το Bloomberg News έλαβε ένα αντίγραφο του εγγράφου.

Η ρήτρα ανησύχησε μερικούς από τους influencers και τους δημιουργούς που έχουν προσεγγιστεί για την ανάρτηση βίντεο στο IGTV, σύμφωνα με ένα πρόσωπο εξοικειωμένο με την κατάσταση. Ζήτησε να μην ταυτοποιηθεί καθώς οι συζητήσεις είναι ιδιωτικές.

Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με τη μητρική εταιρεία Facebook, η οποία έχει υπερασπιστεί με πάθος τον πολιτικό διάλογο στο διαδίκτυο. Το Facebook έχει υποστεί έντονη κριτική επειδή αφήνει τους πολιτικούς να εμφανίζονται σε διαφημίσεις στο κοινωνικό δίκτυο. Ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg υποστήριξε ότι η ελευθερία του λόγου και ο πολιτικός διάλογος είναι πολύ σημαντικά πράγματα για να ελέγχονται ως προς την αλήθεια τους οι πολιτικές διαφημίσεις. Η σύμβαση για το IGTV του Instagram έρχεται σε σύγκρουση με αυτήν τη λογική, περιορίζοντας τον πολιτικό λόγο μετά πληρωμής.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε αντισταθμίσει το μικρό κόστος παραγωγής για τους δημιουργούς βίντεο στις πλατφόρμες μας και έχουμε θέσει κάποιες κατευθυντήριες γραμμές», ανέφερε ένας εκπρόσωπος του Facebook. «Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ του να επιτρέπεται το πολιτικό περιεχόμενο και το περιεχόμενο βασισμένο σε ζητήματα στην πλατφόρμα μας, και του να το χρηματοδοτούμε οι ίδιοι».

Η πολιτική είναι αποκλειστικά για το Instagram. Στο Facebook Watch, η εταιρεία έχει επίσης συμφωνίες με τους δημιουργούς περιεχομένου, αλλά οι εταίροι περιλαμβάνουν ειδησεογραφικούς οργανισμούς που πρέπει να μιλούν για πολιτική.

Το Facebook έχει επικριθεί για διάδοση της παραπληροφόρησης και για αδυναμία αντιμετώπισης της εκλογικής χειραγώγησης στις πλατφόρμες του από τότε που ξένοι παράγοντες χρησιμοποίησαν το κοινωνικό δίκτυο της εταιρείας για να εμπλακούν στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016. Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν πιέσει το Facebook για καλύτερη αστυνόμευση των πολιτικών ειδήσεων και των διαφημίσεων, ενώ ακτιβιστές για τα πολιτικά δικαιώματα έχουν υποστηρίξει ότι ο Zuckerberg πρέπει να παρέμβει για να σταματήσει τις εκστρατείες επηρεασμού των ψηφοφόρων στις υπηρεσίες της εταιρείας.

Το Instagram έχει δεχθεί πολύ λιγότερη προσοχή, αλλά η ηγεσία της εταιρείας εξακολουθεί να ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο η εφαρμογή θα χρησιμοποιηθεί πριν από τις εκλογές του 2020. «Είμαστε εξίσου μεγάλος στόχος με το Facebook, αν όχι μεγαλύτερος», δήλωσε ο Adam Mosseri, επικεφαλής του Instagram, τον Οκτώβριο.

Το IGTV προσφέρει ένα μίγμα σπορ, ψυχαγωγίας, πολιτικής και μουσικής. Οι δημοφιλείς αναρτήσεις της Παρασκευής περιελάμβαναν μια διαγραμμένη σκηνή από το σίριαλ The Office, κλιπ anime και βίντεο από την ιστοσελίδα Barstool Sports. Υπήρξε επίσης ένα βίντεο από την τηλεοπτική εκπομπή The View που δημοσιεύτηκε από ένα λογαριασμό ονόματι trump_making_us_great με τίτλο «Η Χίλαρι είναι το πρόβλημα που διχάζει τη χώρα μας». Ένα άλλο βίντεο δημοσιεύτηκε από τον Eduardo Bolsonaro, γιο του Βραζιλιανού προέδρου Jair Bolsonaro.

Σε αυτές τις νέες συμφωνίες για το IGTV, το Instagram προσφέρει χιλιάδες δολάρια για να καλύψει το κόστος παραγωγής για τους δημιουργούς, σε αντάλλαγμα για έναν ορισμένο αριθμό αναρτήσεων. Έχουν γίνει δεκάδες συμφωνίες και σχεδιάζει να κάνει περισσότερες, σύμφωνα με το πρόσωπο που είναι εξοικειωμένο με την κατάσταση. Οι μεγαλύτερες προσφορές έχουν ξεπεράσει τα 250.000 δολάρια για περισσότερες από 20 αναρτήσεις. Υπάρχουν και άλλοι περιορισμοί, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης. Τα βίντεο δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τρίτους, δεν μπορούν να προωθούν περιεχόμενο σε άλλη πλατφόρμα, όπως το YouTube, και δεν μπορούν να εμπλέκουν τυχερά παίγνια ή προσφορές προϊόντων.

Τα κίνητρα του Instagram είναι μικρά σε σύγκριση με τα προγράμματα άλλων υπηρεσιών βίντεο, όπως το Facebook Watch και το YouTube. Το Instagram έχει μια πολιτική να μην πληρώνει προσωπικότητες για το έργο τους, πέρα ​​από το κόστος παραγωγής.

Το IGTV έκανε το ντεμπούτο του τον Ιούνιο του 2018 ως η απάντηση της εφαρμογής στο YouTube, το πιο δημοφιλές video site στον κόσμο. Αν και η εταιρεία πίστευε ότι θα μπορούσε να διοχετεύσει πολλούς από τους 1 δισεκατομμύριο χρήστες του Instagram σε αυτόν τον νέο κόμβο, η πρωτοβουλία έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες. Λίγοι χρήστες παρακολουθούν το IGTV και μήνες μετά το ντεμπούτο του, πολλοί από τους δημοφιλέστερους λογαριασμούς του Instagram δεν έχουν κάνει ποτέ καμία ανάρτηση στην υπηρεσία βίντεο.