• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πώς ένα ρομπότ έφερε σε μια τράπεζα 11.500 πελάτες σε 6 μήνες

    • Bloomberg


    Μέσα σε μισό μόλις χρόνο, η Danske Bank A/S κατάφερε να προσελκύσει 11.500 πελάτες σε μία επενδυτική υπηρεσία που παρέχεται από ένα ρομπότ και το μεγαλύτερο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της Δανίας ευελπιστεί τώρα ότι το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα το βοηθήσει να επεκτείνει και τις δραστηριότητές του στον τομέα του wealth management.

    Το ρομπότ ονομάζεται June και απευθύνεται σε πελάτες λιανικής και μικρές επιχειρήσεις που κανονικά δεν θα είχαν τον τρόπο να δουν τι να κάνουν με τα μετρητά που τους περισσεύουν. Και με τη Δανία να έχει το παγκόσμιο ρεκόρ στα αρνητικά επιτόκια – τα οποία είναι υπό του μηδενός από το 2012, δηλαδή περισσότερο απ’ ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου – η τράπεζα υποστηρίζει ότι είναι λογικό να ανακατευθύνονται αλλού οι καταθέσεις που σήμερα δεν αποφέρουν τίποτα.

    Η διαδικασία

    Οι πελάτες που έρχονται σε επαφή με το ρομποτικό σύστημα για πρώτη φορά καλούνται να απαντήσουν πόσα χρήματα θέλουν να επενδύσουν (το όριο είναι 1 εκατ. κορώνες ή γύρω στα 160.000 δολάρια ανά άτομο). Στη συνέχεια, πρέπει να διαλέξουν κατηγορία ρίσκου. Αν δεν είναι σίγουροι, η Danske τούς κάνει ένα σύντομο τεστ. Το τεστ αυτό ακολουθούν ερωτήσεις σχετικά με τον προτιμώμενο χρονικό ορίζοντα της επένδυσης, καθώς και για το εισόδημα, τις δαπάνες, τα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις τους. Περίπου 10 λεπτά αργότερα, το June συστήνει στον πελάτη πέντε πιθανά κεφάλαια για να επενδύσει, με βάση έναν αλγόριθμο.

    «Εκδημοκρατισμός» των επενδύσεων

    «Η ιδέα πίσω από το June είναι βασικά να βοηθήσει στον εκδημοκρατισμό των επενδύσεων», υποστηρίζει ο Jakob Beck Thomsen, επικεφαλής του εν λόγω προγράμματος της Danske στην Κοπεγχάγη.

    Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε χρηματιστηριακά διαπραγματευόμενα funds, με διάφορες ποσοστώσεις σε μετοχές και ομόλογα, και διαφορετικά γεωγραφικά ανοίγματα, ανάλογα με τη διάθεσή τους για ρίσκο.

    Σύμφωνα με τον Thomsen, πολλοί πελάτες έρχονται πλέον στην Danske μέσω του June. Λέει, επίσης, ότι το ρομπότ «δεν τρώει θέσεις εργασίας», αλλά συμπληρώνει τις υφιστάμενες δραστηριότητες της τράπεζας.

    Ωστόσο, ο αυτοματισμός που προσφέρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται να εξαπλωθεί σε όλες τις λειτουργίες της Danske. Όπως λέει και ο Thomsen, «σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, πολλά από τα πράγματα που βλέπετε στο June, θα αρχίσετε να τα βλέπετε και σε άλλους τομείς της τράπεζας».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μεγαλοτραπεζίτης προειδοποιεί: Έρχονται μειώσεις μισθών στις τράπεζες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πόσα θα χάσουν οι τράπεζες από την εφαρμογή της MiFID II



    ΣΧΟΛΙΑ