• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    “Ουρές” δεξαμενόπλοιων στις ακτές της Κίνας αποδεικνύουν την ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου

    • Bloomberg


    Ουρές δεξαμενόπλοιων έχουν σχηματιστεί έξω από τους πιο πολυσύχναστους λιμένες πετρελαίου της Κίνας, καθώς τα πλοία περιμένουν να εκφορτώσουν αργό πετρέλαιο για τα διυλιστήρια που αυξάνουν την παραγωγή λόγω της ταχείας ανάκαμψης της ζήτησης καυσίμων.

    Δύο ντουζίνες, ίσως και περισσότερα τάνκερ αργού πετρελαίου περιμένουν να ξεφορτώσουν στους τερματικούς σταθμούς της ανατολικής ακτής της Κίνας, που προμηθεύουν τα κρατικά και τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της περιοχής, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και εταιρείες που παρέχουν στοιχεία εντοπισμού πλοίων. Η μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας αποτυπώνει πρώτη την ανάκαμψη της κατανάλωσης πετρελαίου, με τη ζήτηση τον Μάιο να διαμορφώνεται και πάλι σχεδόν στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν η πανδημία οδηγήσει στα περιοριστικά μέτρα.

     

    Shandong refiners cranked up processing rates after lockdown eased

    Τα κινεζικά διυλιστήρια αυξάνουν τις εργασίες τους για να μετατρέψουν περισσότερο αργό σε βενζίνη και ντίζελ μετά το άνοιγμα των εργοστασίων και την επιστροφή εκατομμυρίων ανθρώπων στην εργασία τους. Η κυβερνητική πολιτική που υπαγορεύει ότι η λιανική τιμή των καυσίμων δεν θα μειωθεί κάτω των 40 δολαρίων το βαρέλι στο πετρέλαιο, αύξησε επίσης τα περιθώρια διύλισης στη χώρα.

    «Η ανάκαμψη της ζήτησης στην Κίνα και οι τρέχουσες χαμηλές τιμές του πετρελαίου ώθησαν τα διυλιστήρια, κυρίως τα ανεξάρτητα, να αυξήσουν τις ροές αργού», δήλωσε η Serena Huang, αναλύτρια της εταιρείας Vortexa Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη. “Αυτή η τάση για εισαγωγές αργού μπορεί να συνεχιστεί και τον Ιούνιο αν η διάθεση των διυλιστηρίων παραμένει ισχυρή”.

    Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων έφτασε στα κινεζικά ύδατα κατά το δεύτερο 15ήμερο του Μαΐου και τα πλοία ακινητοποιήθηκαν έξω από τα λιμάνια στις επαρχίες Shandong και Liaoning, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg. Τα περισσότερα από τα τάνκερ είναι Suezmaxes και Very Large Crude Carrier (VLCC), τα οποία εκτιμάται ότι μεταφέρουν συνολικά τουλάχιστον 4 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου από χώρες όπως η Ρωσία, η Κολομβία, η Αγκόλα και η Βραζιλία.

     

    Waiting Ships

     

    Η επαρχία Shandong φιλοξενεί τους τερματικούς σταθμούς Qingdao και Rizhao και τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας που έχουν πραγματοποιήσει ανάκαμψη σε σχήμα V.

    Στο μεταξύ, οι ουρές ενδέχεται να γίνουν ακόμη μεγαλύτερες, με τον αριθμό των VLCC που μεταφέρουν αργό στην Κίνα να είναι ο μεγαλύτερος που καταγράφεται σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια διεθνώς, τουλάχιστον από το 2017.  Η Vortexa εκτιμά ότι 158 εκατομμύρια έως 180 εκατομμύρια βαρέλια θα ξεφορτωθούν στην Κίνα τις επόμενες 10 ημέρες.

    «Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου οδηγούν επίσης στην στρατηγική αποθήκευσης», δήλωσε ο Anoop Singh, ο οποίος είναι επικεφαλής ανάλυσης στην Braemar ACM Shipbroking στη Σιγκαπούρη. «Αυτό σίγουρα θα επιδεινώσει την συμφόρηση στα λιμάνια της Κίνας».



    ΣΧΟΛΙΑ