• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ο δισεκατομμυριούχος που δημιούργησε μία αυτοκρατορία με κροκόδειλους

    • Bloomberg

    William Belo


    Ο William Belo, του οποίου η εταιρεία Wilcon Depot Inc. έχει ηγετική θέση στις Φιλιππίνες, στον κλάδο προϊόντων επισκευής και συντήρησης για το σπίτι, με 57 καταστήματα σε όλη τη χώρα, αποφάσισε να κάνει μία νέα επιχειρηματική προσπάθεια. 

    Το 1989 ίδρυσε μία φάρμα για την παραγωγή αυγών, με την οποία ασχολούνταν τα σαββατοκύριακα.

    Στη συνέχεια άρχισε να αναζητά τρόπους να χρησιμοποιεί τις κότες που δεν ήταν πλέον παραγωγικές. Έτσι, στα μέσα της δεκαετίας 1990, σκέφτηκε να τις χρησιμοποιεί ως τροφή στις τίγρεις, πριν τελικά καταλήξει στους κροκόδειλους. Αγόρασε περίπου 1.200 ερπετά μέσα σε τρία χρόνια, όταν έμαθε ότι μία φάρμα με κροκόδειλους στην επαρχία του Παλαουάν, έψαχνε αγοραστή για κάποια ζώα της.

    “Το σχέδιο μου ήταν να έχω μία φάρμα με μικρό αριθμό ζώων και φρέσκα αυγά για προσωπική κατανάλωση”, είπε ο Belo σε συνέντευξη του στη Μανίλα. “Το ένα έφερε το άλλο. Αγοράσαμε τους κροκόδειλους για να τους ταΐζουμε με τα κοτόπουλα που δεν χρειαζόμασταν”.

    Σήμερα έχει περίπου 23.000 ημι-υδρόβια ερπετά και έχει βρει πιο κερδοφόρους τρόπους εκμετάλλευσης τους. Με το δέρμα τους προμηθεύει πολυτελή brands όπως η Louis Vuitton, και το κρέας τους βρίσκεται σε μια ποικιλία από προϊόντα διατροφής, συμπεριλαμβανομένων των ουγγρικών λουκάνικων και ενός δημοφιλούς τοπικού πιάτου που ονομάζεται sisig. Τα προϊόντα διατροφής πωλούνται με το εμπορικό σήμα Dundee, ένα αφιέρωμα στην ταινία του 1986, “Crocodile Dundee”.

    Ο Belo έχει τώρα δύο φάρμες με κροκόδειλους, μία για αναπαραγωγή έκτασης 10 εκταρίων (24,7 στρέμματα) και μία άλλη επτά φορές μεγαλύτερη, για τη σφαγή και τη διαχείριση των ζωικών αποβλήτων. Η επιχείρηση του περιλαμβάνει περίπου 800.000 κοτόπουλα και 5.000 γουρουνάκια και πωλεί περίπου 2.000 έως 3.000 δέρματα κροκόδειλου ετησίως έναντι 200 έως 250 δολαρίων έκαστο.

    “Είναι δύσκολο να φτιάξει κάποιος μία επιχείρηση μεγαλύτερης κλίμακας, επειδή τα τρόφιμα μπορεί να είναι πολύ ακριβά και υπάρχουν ζητήματα στην εκτροφή που επηρεάζουν την ποιότητα του δέρματος”, δήλωσε ο Belo. “Δεν επιτρέπεται να εισάγουμε κροκόδειλους από άλλες χώρες για να βελτιώσουμε την αναπαραγωγή και υπάρχουν λίγοι που έχουν μείνει στην άγρια ​​φύση”.

    Τα πολυτελή προϊόντα

    Η τιμή του δέρματος των κροκόδειλων μειώθηκε λόγω της υπερπροσφοράς που προκάλεσε η ασθενέστερη ζήτηση προϊόντων πολυτελείας από τους Κινέζους καταναλωτές, οι οποίοι, όπως εκτιμά ο ίδιος, αντιπροσωπεύουν με ευκολία το ήμισυ της παγκόσμιας ζήτησης για τις συγκεκριμένες τσάντες.

    “Είναι δύσκολο να αναπτυχθεί σε μια μεγαλύτερη βιομηχανία η συγκεκριμένη, επειδή δεν έχουμε κτηνοτρόφους και υπάρχει ένα όριο στην αγορά τώρα”, δήλωσε ο Belo.

    Ωστόσο, προς το παρόν τα πηγαίνει καλά. Η Wilcon αναπτύσσεται εν μέσω μία τεράστιας οικοδομικής ανάπτυξης που σαρώνει τη χώρα, μετά την ώθηση που έδωσε με το πρόγραμμα του ο πρόεδρος Rodrigo Duterte. Η αξία των κατασκευαστικών έργων αυξήθηκε κατά 22% το δεύτερο τρίμηνο από το προηγούμενο έτος, φτάνοντας στα 123 δισ. πέσος (2,4 δισ. δολάρια), ενώ η οικιστική ανάπτυξη αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ αυτού του συνόλου, σύμφωνα με τη Στατιστική Αρχή των Φιλιππίνων.

    Οι μετοχές της Wilcon με έδρα τη Μανίλα, έχουν καταγράψει κέρδη 42% φέτος, σημειώνοντας την 11η καλύτερη απόδοση από τις 262 εταιρείες που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο των Φιλιππίνων. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί ο Belo στη λίστα με τους δισεκατομμυριούχους του κόσμους. Αυτός και η οικογένεια του ελέγχουν τα 2/3 της Wilcon, με αποτέλεσμα η αξία της περιουσίας του να ανέρχεται σχεδόν σε ένα δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με το δείκτη Bloomberg Billionaires.

    Η εκτίμηση του Bloomberg είναι “πιο συντηρητική” επειδή βασίζεται μόνο σε πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στο κοινό, δήλωσε ο Jean Alger, επικεφαλής επενδυτικών σχέσεων της Wilcon, ο οποίος αρνήθηκε να σχολιάσει τις εκτιμήσεις για το μέγεθος της περιουσίας του Belo.

    Τα προϊόντα της Wilcon

    H Wilcon στοχεύει σε μεσαίου-υψηλού εισοδήματος ιδιοκτήτες κατοικιών και πουλά τα πάντα, από εξαρτήματα υδραυλικών εγκαταστάσεων μέχρι κεραμίδια και βρύσες. Οι πωλήσεις της αλυσίδας λιανικής αυξήθηκαν κατά 18% στα 11,8 δισ. πέσος το πρώτο εξάμηνο του έτους, δίνοντας ώθηση τα επεκτατικά σχέδια της εταιρείας. Στόχος είναι να φτάσει στα 65 καταστήματα το επόμενο έτος και 100 μέχρι το 2025.

    Μετά την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο, ο Belo σπούδασε μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο του Santo Tomas στη Μανίλα, ενώ εργάζονταν τα απογεύματα σε μία εταιρεία κατασκευής και προμηθειών, στην οποία είχε ποσοστό και ο πατέρας του.  Το 1977, άνοιξε τελικά το δικό του κατάστημα σε ένα χώρο όχι μεγαλύτερο από το δωμάτιο ενός διαμερίσματος και εργάστηκε για δεκαετίες προκειμένου να δημιουργήσει στην εταιρεία που έχει πλέον ηγετική θέση στην αγορά προϊόντων επισκευής και συντήρησης σπιτιών, των Φιλιππίνων.

    Σε συνέντευξή του στο Bloomberg πέρυσι, δήλωσε ότι δεν τον έχει πτοήσει το σχέδιο της Ikea να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στη χώρα το 2020.

    “Όταν θέλετε να χτίσετε ένα σπίτι, δεν πηγαίνετε στην Ikea, πηγαίνετε στην Wilcon”, είπε.

    Ενώ ο Belo εξακολουθεί να πηγαίνει στο γραφείο πέντε ημέρες την εβδομάδα, εποπτεύει τώρα την επιχείρηση ως επίτιμος πρόεδρος ενώ αφήνει τα τρία του παιδιά να ασχολούνται με τα καθημερινά θέματα.

    Αυτό του έδωσε “περισσότερο χρόνο για να χαλαρώσει”, είπε, και ίσως να εστιάσει σε άλλα σχέδια, όπως η εκτροφή των κροκόδειλων.

     



    ΣΧΟΛΙΑ