bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Η Volkswagen διατηρεί τον θρόνο της στις πωλήσεις, αφήνοντας δεύτερη την Toyota

  • Bloomberg
volkswagen


Η Volkswagen διατήρησε την κορυφαία θέση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, καθώς οι παγκόσμιες παραδόσεις της ιαπωνικής κύριας ανταγωνίστριας Toyota Motor Corp. απέτυχαν να φτάσουν εκείνες του γερμανικού ανταγωνιστή της.

Οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 2% στα 10,6 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, ενισχυμένες από τη ζήτηση εκτός της εγχώριας αγοράς, δήλωσε η ιαπωνική εταιρεία την Τετάρτη σε ανακοίνωσή της. Η Volkswagen ανακοίνωσε παραδόσεις 10,8 εκατομμυρίων οχημάτων νωρίτερα αυτόν το μήνα.

Η Volkswagen πήρε το στέμμα των πωλήσεων από την Toyota το 2016 και το έχει διατηρήσει από τότε, έχοντας ανταπεξέλθει σε μια παγκόσμια επιβράδυνση της βιομηχανίας καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, ενισχυμένη από την κορυφαία θέση της στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, την Κίνα. Και πάλι όμως, η κινεζική αγορά μετατρέπεται γρήγορα σε πρόκληση, καθώς συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες πέρυσι και αναμένεται να συνεχίσει να καρκινοβατεί το 2019.

Ενώ η παγκόσμια κλίμακα είναι καθοριστικής σημασίας για τους κατασκευαστές, προκειμένου να κατανεμηθεί ευρύτερα το κόστος για τα καινούργια οχήματα, η επικείμενη στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα και αυτοκατευθυνόμενα αυτοκίνητα έχει υπογραμμίσει την ανάγκη για αποδοτικότητα σε κάθε τομέα δραστηριότητας, προκειμένου να απελευθερωθούν κεφάλαια για τη νέα τεχνολογία.

Παγκόσμιοι κίνδυνοι

Η VW και η γερμανική BMW έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για προκλήσεις φέτος, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών συγκρούσεων που απειλούν να επιδεινώσουν μια ήδη επιβραδυνόμενη παγκόσμια οικονομία. Οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών ρύπων παγκοσμίως έχουν ως στόχο να αναγκάσουν τους κατασκευαστές να πωλούν περισσότερα αυτοκίνητα με μπαταρίες, που είναι λιγότερο κερδοφόρα από τα οχήματα με κινητήρες ανάφλεξης. Η συμπίεση είναι ήδη εμφανής. Η Ford Motor Co. και η Jaguar Land Rover ανακοίνωσαν αυτό το μήνα χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως λαμβάνουν μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων ενός επιδεινούμενου περιβάλλοντος σε διάφορες αγορές και της πιθανής πίεσης στα κέρδη και τις ταμειακές ροές που προέρχονται από την πτώση των πωλήσεων νέων οχημάτων», ανέφερε η Fitch Ratings σε μια έκθεση. Τούτου λεχθέντος, πολλές εταιρείες που εισέρχονται σε αυτήν τη φάση του κύκλου είναι «σε καλύτερη θέση από την τελευταία κάμψη», σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης.

Η VW ποντάρει σε νέα μοντέλα, όπως το μικρό crossover T-Cross, το Seat Tarraco και το ανανεωμένο Audi Q3, για να βοηθήσουν στη διατήρηση της ζήτησης παρά τους αυξανόμενους κινδύνους. Η πολυτελής μάρκα Audi, που συνεισφέρει τα μεγαλύτερα κέρδη, θα ξεκινήσει την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου E-Tron αργότερα αυτό το έτος. Στην αγορά των πολυτελών sedans κινούμενων με μπαταρία κυριαρχεί μέχρι στιγμής η Tesla Inc.

Η Toyota λανσάρει μια ολοκαίνουργια έκδοση του κορυφαίου οχήματος στον κόσμο, του Corolla, για να επιταχύνει την ώθηση της στην Κίνα και να συνεχίσει να ασκεί πίεση στην Volkswagen σε άλλες αγορές. Η εταιρεία έχει επίσης ανανεώσει το υβριδικό αυτοκίνητο Prius, καθώς συνεχίζει την επιδίωξή της για ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Οι αριθμοί πωλήσεων της Toyota περιλαμβάνουν τις θυγατρικές μάρκες Daihatsu και Hino. Ο εγχώριος αντίπαλος της, Nissan Motor, ανακοίνωσε παγκόσμιες πωλήσεις 5,65 εκατομμυρίων οχημάτων για το 2018.

Οι συνολικές παραδόσεις της VW αυξήθηκαν κατά 0,9% σε όλες τις μάρκες αυτοκινήτων του ομίλου, οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης τις Porsche και Skoda, καθώς και τα φορτηγά και λεωφορεία Scania και MAN. Ο αριθμός δεν περιλαμβάνει τις μοτοσικλέτες Ducati της VW.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ταπραντζής (AVIS): Θα φέρουμε το car sharing στην Αθήνα – Επενδύσεις πάνω από 200 εκατ. ευρώ το 2019

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Ποιοι αγόρασαν το ομόλογο. Θα πληρώσουμε 466,1 εκατ. ευρώ για τόκους…

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Τρία πράγματα που έμαθα στο Νταβός