• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η Nestle λανσάρει μπιφτέκια χωρίς κρέας και μοβ γάλα από καρύδια στο κυνήγι των vegans

    • Bloomberg
    Nestle


    Η Nestle βλέπει το μέλλον σε ένα μπιφτέκι χωρίς κρέας, παρασκευασμένο από σόγια και πρωτεΐνη σίτου. Και σύντομα ίσως να μπορείτε να το συνοδεύσετε με μοβ γάλα από καρύδια ή με έναν latte από σπιρουλίνα. Η ελβετική εταιρεία ετοιμάζεται για το μεγαλύτερο στοίχημά της στην ανερχόμενη αγορά των vegans: το Incredible Burger, που θα ενταχθεί στη σειρά Garden Gourmet την επόμενη άνοιξη. Καθώς οι καταναλωτές εγκαταλείπουν το κρέας για φυλλώδεις πρασινάδες, η Nestle θέλει να μετατρέψει την τάση της διατροφής με βάση τα φυτά σε μια επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Είναι μια μεγάλη στροφή για τη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, της οποίας τα προϊόντα περιλαμβάνουν λουκάνικα Herta και ζαμπόν. Αν και η Nestle και οι ανταγωνιστές της έχουν μπει εδώ και χρόνια στην αγορά των vegans, η ανάπτυξη έχει γίνει πιο σημαντική λόγω των στάσιμων πωλήσεων των mainstream brands στα σούπερ μάρκετ. Πολλά από τα προϊόντα των οποίων περιέχουν γαλακτοκομικά προϊόντα και κρέας, τα οποία δεν καταναλώνουν οι vegans.

    Η Nestle αγωνίζεται ενάντια στην ανταγωνίστρια Unilever και τους νεοεισερχόμενους, όπως η Beyond Meat, υποστηριζόμενη από τους Bill Gates και Leonardo DiCaprio, για να βρει εναλλακτικές λύσεις που κανουν γκελ σε μια νέα γενιά καταναλωτών που απωθούνται από τη ζωική πρωτεΐνη και την υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη. Η αγγλο-ολλανδική εταιρεία, τον Δεκέμβριο, απέκτησε την παρασκευάστρια φυτικών τροφίμων The Vegetarian Butcher, ενώ η αμερικανική startup πωλεί ένα μπιφτέκι που περιλαμβάνει χυμό παντζαριού για την προσομοίωση της μυοσφαιρίνης στο βόειο κρέας.

    Οι δραστηριότητες της ελβετικής εταιρείας στα φυτικά προϊόντα μπορεί να φτάσουν πάνω από το 1 δισεκατομμύριο φράγκα (1 δισεκατομμύριο δολάρια) σε πωλήσεις εντός μιας δεκαετίας, σύμφωνα με τον Laurent Freixe, διευθύνοντα σύμβουλο στην περιοχή της Αμερικής. Αυτό ξεπερνά τα μόλις λίγες εκατοντάδες εκατομμύρια φράγκα τώρα, με το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων των 90 δισ. φράγκων της Nestle να προέρχονται ακόμα από τον καφέ, το εμφιαλωμένο νερό και άλλες μακροχρόνιες δραστηριότητες. Η εταιρεία λέει ότι περίπου το ήμισυ της πρωτεΐνης που χρησιμοποιεί, συμπεριλαμβανομένης της τροφής για κατοικίδια, προέρχεται από φυτά και όχι από ζωικές πηγές.

    «Φυλές τροφίμων»

    Ο διευθυντής τεχνολογίας της Nestle Stefan Palzer ταυτοποίησε τους καταναλωτές που επικεντρώνονται στην κατανάλωση φυτών ως μία από τις διάφορες ταχέως αναπτυσσόμενες “φυλές τροφών”, μαζί με εκείνες που ακολουθούν δίαιτες χωρίς γλουτένη ή χωρίς λακτόζη. Η δημοτικότητα του vegan τρόπου ζωής μεταξύ των millennials τον καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό για τους γίγαντες των τροφίμων.

    “Ενώ ψάχναμε βαθύτερα στις τάσεις των καταναλωτών, διαπιστώσαμε ότι άλλαξαν λίγο τα τελευταία χρόνια, ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ορίζουν μια υγιεινή διατροφή”, ανέφερε σε συνέντευξή του.

    Η Big Food ενίσχυσε την vegan παρουσία της μέσω εξαγορών τα τελευταία δύο χρόνια. Η Nestle εξαγόρασε τη Sweet Earth με έδρα της Καλιφόρνια και την παρασκευάστρια σνακ Terrafertil, ενώ η Danone εξετάζει την προσθήκη σειρών χωρίς γάλα σε ορισμένες από τις κορυφαίες μάρκες της, όπως η Activia και η Actimel, μετά την εξαγορά της WhiteWave, ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Τα σνακ και τα ποτά είναι η μία πλευρά. Το ιερό δισκοπότηρο του vegan τρόπου ζωής παραμένει ένα υποκατάστατο κρέατος που να έχει γεύση και υφή σαν το πραγματικό, κάτι που έχουν υποστηρίξει μια σειρά από υποψήφιοι. Η Garden Gourmet έχει επίσης εισαγάγει δήθεν μπουκίτσες κοτόπουλου, ενώ η Haagen-Dazs της Nestle προσφέρει τώρα μια σειρά vegan παγωτών. Η Maggi προσφέρει σάλτσες και καρυκεύματα που ο Palzer είπε ότι συμπληρώνουν τις εναλλακτικές λύσεις για κρέας με βάση φυτικά υλικά, και ακόμα και η Herta πουλά veggie λουκάνικα και luncheon meat.

    Η Nestle έδειξε το ενδιαφέρον της για φυτικά τρόφιμα σε ένα επενδυτικό σεμινάριο στο Λονδίνο το 2017, στο οποίο συμμετείχε ο μέτοχος ακτιβιστής Dan Loeb, ο οποίος πιέζει την εταιρεία να αναβαθμιστεί πιο επιθετικά. Η εταιρεία προσέφερε ένα vegan δείπνο στους διαχειριστές funds που ήταν πιο συνηθισμένοι σε μπριζόλες.

    Ξηροί καρποί, μούρα

    Στο ερευνητικό και αναπτυξιακό κέντρο της Nestle στη Λωζάννη της Ελβετίας, οι επιστήμονες διερευνούν τις δυνατότητες άλλων vegan πρωτεϊνών. Ενώ το μεγαλύτερο μέρος του γάλακτος χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα που διατίθεται στους καταναλωτές είναι τώρα με βάση τη σόγια, για παράδειγμα, η εταιρεία πειραματίζεται με ένα υγρό που προέρχεται από καρύδια και blueberries, με μοβ απόχρωση. Υπάρχει επίσης ένας μπλε latte με φύκια σπιρουλίνας.

    “Η χορτοφαγία δεν ήταν ποτέ τόσο δημοφιλής και είναι εδώ για να μείνει, είμαι πεπεισμένος για αυτό”, είπε ο Palzer.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συνάντηση κορυφής για την «επόμενη μέρα» του νόμου Κατσέλη και την προστασία της πρώτης κατοικίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτές οι χώρες έχουν τους υψηλότερους κατώτατους μισθούς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έτοιμος και ο Φουρλής να «αρπάξει» τις φίρμες της Folli Follie



    ΣΧΟΛΙΑ