• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Hyundai Heavy Industries: Η αύξηση κεφαλαίου «βύθισε» τα ναυπηγεία

    • Bloomberg


    Τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries Co., τα δεύτερα μεγαλύτερα παγκοσμίως, κατέγραψαν στο χρηματιστήριο της Νοτίου Κορέας πτώση-ρεκόρ, μετά την ανακοίνωση του σχεδίου της διοίκησής τους για την πώληση νέων μετοχών με στόχο να συγκεντρώσουν από την αγορά κεφάλαια ύψους 1,29 τρισ. γουόν (1,2 δισ. δολ.).

    Ειδικότερα, η Hyundai Heavy σχεδιάζει να πουλήσει 12,5 εκατ. νέες μετοχές πριν το τέλος του επόμενου Μαρτίου, με την εκτιμώμενη τιμή της μετοχής να διαμορφώνεται στα 103,000 γουόν έκαστη, δηλαδή με discount της τάξης του 24% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής την Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2017. Ως εκ τούτου, η μετοχή της εταιρίας σημείωσε “βουτιά” 29% σήμερα, Τετάρτη, στη Σεούλ και υποχώρησε στα 96,900 γουόν, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση από τη ημέρα εισαγωγής της στην αγορά της Νοτίου Κορέας, τον Αύγουστο του 1999.

    Το σχέδιο συγκέντρωσης κεφαλαίων θεωρήθηκε αναγκαίο, καθώς η Hyundai Heavy, όπως και αρκετά άλλα ναυπηγεία, αγωνίζεται να επιβιώσει εν μέσω της μείωσης των νένω παραγγελιών για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και των ασθενών τιμών του πετρελαίου. Έτσι, οι συγκεκριμένες εταιρίες αναγκάζονται να χαράξουν νέα στρατηγική για την αντιστάθμιση των απωλειών που έχουν υποστεί. Η Hyundai Robotics, η εταιρεία holding της Hyundai Heavy Industries Group που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης, παρουσίασε το πλάνο για μια νέα δημόσια προσφορά που αφορά  τη μονάδα διύλισης πετρελαίου της, Hyundai Oilbank Co.

    «Η Hyundai Heavy χρησιμοποιεί την πώληση μετοχών για να αντλήσει χρήματα που θα χρειαστεί καθώς η βιομηχανία δείχνει να ανακάμπτει», δήλωσε την Τετάρτη ο Park Moo-hyun, αναλυτής της Hana Financial Investment Co. στη Σεούλ. «Η έλλειψη παραγγελιών το 2016 προκαλεί την προσωρινή αναντιστοιχία της ταμειακής της ροής εν μέσω ενδείξεων για αναζωπύρωση των νέων παραγγελιών. Αυτό θα επιλυθεί καθώς αναλαμβάνει περισσότερες παραγγελίες».

    Τελική τιμή πώλησης

    Η τελική τιμή πώλησης, που θα αφορά τόσο τους νέους όσο και τους παλαιούς μετόχους καθώς και τους θεσμικούς επενδυτές, θα καθοριστεί στις 5 Μαρτίου, επισήμανε η Hyundai Heavy με ανακοίνωση της μετά το κλείσιμο της αγοράς την Τρίτη 26 Δεκεμβρίου.

    Οι μετοχές της Hyundai Robotics, του μεγαλύτερου μετόχου της Hyundai Heavy, υποχώρησαν κατά 3,7%, και διαμορφώθηκαν στα 360,500 γουόν. Η Hyundai Mipo Dockyard Co., μια άλλη ναυπηγική μονάδα της Hyundai Heavy Industries Group, υποχώρησε κατά 16% στα 77,700 γουόν.

    Η Hyundai Robotics, η οποία κατέχει το 91,1% της Hyundai Oilbank, θα επιλέξει τον επικεφαλής για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα την οδηγήσει στην εισαγωγή της στο Κορεατικό Χρηματιστήριο το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η Hyundai Robotics σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα αντληθέντα κεφάλαια για να ισχυροποιήσει την οικονομική της θέση και να κάνει επενδύσεις σε νέες επιχειρήσεις.

    «Τα τελευταία κομμάτια του παζλ σε όλη την προσπάθεια ανακατασκευής συμπληρώνονται”, δήλωσε την Τρίτη η Hyundai Heavy Industries Group. “Το σχέδιο πώλησης μετοχών της Hyundai Heavy θα βοηθήσει την εταιρία να ολοκληρώσεις τις προσπάθειες βελτίωσης των οικονομικών της. Η δομή του ομίλου θα γίνει επίσης πιο διαφανής με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Hyundai Oilbank».

    Η Hyundai Heavy σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα χρήματα από την πώληση των νέων μετοχών για την εξόφληση μέρους των χρεών της και για επενδύσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη. Η Hyundai Robotics, η οποία κατέχει το 27,8% της Hyundai Heavy, θα αγοράσει 3,34 εκατομμύρια από τις νέες μετοχές.

    Τα γνωστά ναυπηγεία,έχουν ανακοινώσει λειτουργικές ζημίες για το τέταρτο τρίμηνο, καθώς ολοκληρώνουν κατασκευές από τις παραγγελίες που έκλεισαν το 2015 και το 2016. Για το σύνολο του 2017, αναμένει λειτουργικά κέρδη 46,9 δισ. δολ. μετά από ένα κερδοφόρο εννεάμηνο. Οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν στα 13,6 τρισ. γουόν το 2018 έναντι 154, τρισ. γουόν που είναι οι εκτιμήσεις για φέτος.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συμφωνία-μαμούθ στην ναυτιλία! Η Euronav εξαγόρασε τη Gener8 του Π. Γεωργιόπουλου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Έτσι ισχυροποιεί τη θέση της Dynagas Partners στην αγορά LNG

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Έξι ακόμα capesizes στον στόλο της GoodBulk



    ΣΧΟΛΙΑ