• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    H Nestle σχεδιάζει να επιστρέψει 20 δισ. δολάρια στους επενδυτές της

    The company birds nest logo sits on a flag outside the Nestle SA headquarters in Vevey, Switzerland, on Thursday, Oct. 20, 2016. Nestle cut its full-year forecast after the world’s biggest food company’s nine-month revenue rose at the weakest pace in more than a decade, hurt by slowing growth in emerging markets and deflation in Europe and North America. Photographer: Michele Limina/Bloomberg


    Η Nestle σχεδιάζει να επιστρέψει 20 δισεκατομμύρια δολάρια στους μετόχους της μέχρι το 2022 και έδειξε μια όρεξη για εξαγορές ώστε να βοηθήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Schneider να διατηρήσει την ταχύτερη ανάπτυξη και τα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.

    Με ισχυρή ρευστότητα μετά την πώληση αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μιας δερματολογικής μονάδας νωρίτερα αυτόν το μήνα, ο ελβετικός κολοσσός των τροφίμων ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών τον Ιανουάριο και μπορεί να το συνοδεύσει με ειδικές πληρωμές μερισμάτων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Το μέγεθος του καθενός εξαρτάται από τις συνθήκες της αγοράς και από το αν η Nestle θα πραγματοποιήσει μεγάλες εξαγορές.

    Ο Schneider κλείνει τρία χρόνια στην ηγεσία του γίγαντα των τροφίμων, κατά τη διάρκεια των οποίων η αγοραία αξία της Nestle έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 80 δισεκατομμύρια δολάρια. Η παρασκευάστρια των Nescafe και KitKat εξαγόρασε πάνω από 20 εταιρείες υπό τον Schneider, που είναι ο πρώτος άνθρωπος προερχόμενος από άλλη εταιρεία που επελέγη στη θέση αυτή εδώ και έναν σχεδόν αιώνα. Επίσης, έχει περικόψει περίπου 4.000 θέσεις απασχόλησης σχετικές με την παράδοση κατεψυγμένων τροφίμων στις ΗΠΑ και βοήθησε την εταιρεία να πετύχει την εξοικονόμηση 1,9 δισ. Φράγκων φέτος.

    Η Nestle σημείωσε επίσης ότι εντείνει περαιτέρω την επικέντρωσή της σε εξαγορές και συγχωνεύσεις, καθώς παρουσίασε μια νέα διαχειριστική ομάδα που θα αναζητήσει ευκαιρίες ανάπτυξης και εξαγορές, υπό την ηγεσία του Sanjay Badahur.

    Αυτό ανακοινώθηκε καθώς η Nestle παρουσίασε αύξηση πωλήσεων στο 9μηνο του 2019 κατά 3,7%, επιταχύνοντας σε συμφωνία με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, με προϊόντα όπως ο καφές μάρκας Starbucks για μηχανές Nespresso.

    Η Nestle δήλωσε ότι θα προτιμούσε να πραγματοποιήσει επενδύσεις για να διευρύνει τις κύριες δραστηριότητές της και μπορεί να μειώσει το στόχο των 20 δισεκατομμυρίων φράγκων αν πραγματοποιηθούν σημαντικές εξαγορές τα επόμενα χρόνια.

    Ο Jon Cox, αναλυτής της Kepler Cheuvreux, δήλωσε ότι δεν θα εκπλαγεί αν δει συμφωνίες σε τομείς που η διοίκηση έχει επισημάνει: ο καφές, το νερό, η φροντίδα ζώων συντροφιάς, η διατροφή και η υγεία των καταναλωτών.

    Η επαναγορά έρχεται σε μια εποχή που οι μετοχές της Nestle βρίσκονται σε επίπεδα-ρεκόρ και το μέγεθός της ξεπέρασε την εκτίμηση του αναλυτή Alain Oberhuber της MainFirst κατά 12 δισεκατομμύρια φράγκα.

    Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα αναδιαρθρώσει τη μονάδα εμφιαλωμένου νερού της, η οποία δεν θα λειτουργεί πλέον ως ξεχωριστή επιχείρηση, και έχρισε νέο επικεφαλής της Nespresso τον Guillaume Le Cunff, καθώς ο Jean-Marc Duvoisin μετακομίζει στη μονάδα που διαχειρίζεται τις εταιρικές σχέσεις, τις κοινοπραξίες και το brand licensing.

    Η έντονη ζήτηση καφέ και ζωοτροφών για κατοικίδια στις ΗΠΑ ενίσχυσε τις πωλήσεις. Οι κάψουλες με το εμπορικό σήμα Starbucks που κυκλοφόρησαν τον Φεβρουάριο, έδωσαν ώθηση στις δραστηριότητες της Nestle στον καφέ, παρέχοντας στην εταιρεία ένα όπλο για την καταπολέμηση των καψουλών που μιμούνται τις δικές της στα σούπερ μάρκετ για πρώτη φορά.

    Το νερό εξακολουθεί να είναι ένα αδύναμο σημείο, με τον όγκο να μειώνεται καθώς οι τοπικές μάρκες μαζικής αγοράς δυσκολεύονται να αναπτυχθούν και να αποκτήσουν μερίδιο εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού. Η αποχώρηση από την κατηγορία φαίνεται απίθανη, μην αφήνοντας στη Nestle άλλη επιλογή από το να διορθώσει την κατάσταση, σύμφωνα με τον αναλυτή της Jefferies Martin Deboo.



    ΣΧΟΛΙΑ