H Apple βρίσκεται σε συζητήσεις με την Google για τη χρήση του Gemini, ώστε να ενισχύσει τη Siri, ενώ παράλληλα αυξάνει την τιμή του TV+. Την ίδια ώρα, χάνει ακόμη ένα στέλεχος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης που μετακινείται στη Meta.

Κρατήστε σήμερα ένα iPhone και συγκρίνετέ το με αυτό που ήταν πριν από πέντε χρόνια. Οι άκρες φαίνονται ελαφρώς διαφορετικές, τα χρώματα έχουν αλλάξει και η προεξοχή της κάμερας είναι μεγαλύτερη. Αλλά η συνολική εμφάνιση είναι σχεδόν πανομοιότυπη.

1

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η καινοτομία στον σχεδιασμό του iPhone έχει επιβραδυνθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Σίγουρα, τα τσιπ και οι αισθητήρες της κάμερας είναι καλύτερα και η διεπαφή του iOS έχει ανασχεδιαστεί. Αλλά η ίδια η εμφάνιση του τηλεφώνου —αυτό που κάποτε ενέπνεε τους ανθρώπους να στήνονται σε ουρές για το τελευταίο μοντέλο— έχει πάψει να προκαλεί μεγάλη εντύπωση.

Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν σήμερα νέο iPhone, συχνά το κάνουν επειδή έχουν σπασμένη οθόνη ή χαλασμένη μπαταρία ή γιατί θέλουν να βγάζουν καλύτερες φωτογραφίες και βίντεο. Ίσως πάλι να είναι απλώς είναι «δεμένοι» με το οικοσύστημα της Apple και να αναβαθμίζουν το κινητό τους από συνήθεια. Δεν αγοράζουν νέα μοντέλα επειδή το τρέχον iPhone τους φαίνεται παλιό.

Αυτό όμως πρόκειται να αλλάξει. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Apple σχεδιάζει να προχωρήσει μέσα στα τρία επόμενα χρόνια σε σημαντικές ανασχεδιάσεις του iPhone. Αφού έπαιξε για καιρό με τον παράγοντα «ασφάλεια», η εταιρεία σκοπεύει να αναζωογονήσει το κορυφαίο της προϊόν — έστω κι αν άλλοι στον κλάδο στρέφονται σε πιο AI-κεντρικά προϊόντα.

Όλα ξεκινούν τον Σεπτέμβριο με το iPhone Air — ένα νέο, πιο λεπτό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το iPhone 16 Plus. Το προϊόν αυτό ακολουθεί τη στρατηγική του φορητού υπολογιστή MacBook Air, που η Apple υιοθέτησε πρώτη φορά το 2008: πιο λεπτό, πιο ελαφρύ και αμέσως εμπορεύσιμο.

Όπως συνέβη με τους υπολογιστές Air όλα αυτά τα χρόνια, θα υπάρξουν και συμβιβασμοί: η διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα είναι κατώτερη, θα υπάρχει μόνο μία πίσω κάμερα και δεν θα υπάρχει χώρος για φυσική κάρτα SIM. Το iPhone Air θα χρησιμοποιεί επίσης το πρώτο modem chip που έχει αναπτύξει η ίδια η Apple — αντί για τις πιο ισχυρές εκδόσεις της Qualcomm.

Μαζί με το νέο Air, θα παρουσιαστούν τα iPhone 17, 17 Pro και 17 Pro Max. Αυτά θα φαίνονται γνώριμα — θα είναι ουσιαστικά ένα iPhone 16 με ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση. Τα μοντέλα Pro θα διαθέτουν ανανεωμένο σύστημα κάμερας και ενημερωμένο βιομηχανικό σχεδιασμό στο πίσω μέρος της συσκευής. Επίσης, θα είναι διαθέσιμα σε πορτοκαλί χρώμα (ενώ το Air θα κυκλοφορήσει σε ανοιχτό μπλε). Ωστόσο, μην περιμένετε αλλαγές που θα τραβήξουν ιδιαίτερα την προσοχή.

Τα μοντέλα Pro έχουν υπάρξει ισχυροί «παίκτες» για την Apple και δεν περιμένω αυτό να αλλάξει φέτος — ακόμη και με την περιορισμένη ανανέωση και τις αυξήσεις τιμών λόγω δασμών. Κάποιοι θα προτιμήσουν το πιο λεπτό μοντέλο, όμως οι εκδόσεις Pro είναι πιθανότατα πιο πρακτικές για τους περισσότερους καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωση, η Apple αξίζει τα εύσημα επειδή επιχειρεί κάτι εντελώς νέο με το Air. Και η μηχανική κατασκευή και τα εξαρτήματα αυτού του μοντέλου θα θέσουν τις βάσεις για μελλοντική καινοτομία.

Το πραγματικό «game changer» έρχεται το 2026: το πρώτο αναδιπλούμενο iPhone της Apple. Με την κωδική ονομασία V68, μοιάζει με τα foldables της Samsung Electronics σε μορφή «βιβλίου», που ανοίγουν και μετατρέπονται σε μικρό tablet. Προβλέπεται να διαθέτει τέσσερις κάμερες (μία μπροστά, μία στο εσωτερικό και δύο στο πίσω μέρος) και — όπως και το iPhone Air — να μην έχει υποδοχή για κάρτα SIM. Θα χρησιμοποιεί επίσης Touch ID αντί για Face ID, κάτι που το καθιστά σε αυτό το σημείο μια επιστροφή στο παρελθόν. Ωστόσο, πιστεύω πως θα είναι εξαιρετικά δημοφιλές για τη λεγεώνα των καταναλωτών της Apple που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν όσα χρειαστεί για να αποκτήσουν το τελευταίο και πιο εξελιγμένο μοντέλο.

Οι προμηθευτές της Apple εργάζονται ήδη πάνω στο νέο μοντέλο και σχεδιάζουν να αυξήσουν την παραγωγή στις αρχές του επόμενου έτους για κυκλοφορία το φθινόπωρο — κι εγώ ενθουσιάζομαι. Εδώ και χρόνια ζητώ επίμονα ένα αναδιπλούμενο iPhone, και η Samsung έχει αποδείξει πόσο πολύτιμη είναι αυτή η κατηγορία για τους απαιτητικούς χρήστες και τους λάτρεις του βίντεο. Πιστεύω πως μόλις οι άνθρωποι δοκιμάσουν τα foldables, δεν θα θελήσουν ποτέ να επιστρέψουν πίσω.

Αν και τα σχέδια της Apple μπορεί να εξελιχθούν, η εταιρεία προς το παρόν δοκιμάζει μόνο εκδοχές σε μαύρο και άσπρο για το αναδιπλούμενο τηλέφωνο με τους προμηθευτές της. Η συσκευή θα περιλαμβάνει επίσης το modem C2, το οποίο θα είναι το πρώτο κυψελωτό chip της εταιρείας με δυνατότητες που προσεγγίζουν τις πιο πρόσφατες εκδόσεις της Qualcomm. (Η σειρά iPhone 18 Pro, η οποία δεν θα διαφέρει πολύ εμφανισιακά από το 17 Pro, θα χρησιμοποιεί επίσης αυτό το modem chip.)

Η Apple πρόσφατα προχώρησε σε αλλαγή της τεχνολογίας οθόνης στο αναδιπλούμενο iPhone της. Το αρχικό σχέδιο ήταν να βασιστεί σε αυτό που είναι γνωστό ως αισθητήρες αφής on-cell, μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή που χρησιμοποιούν τα τρέχοντα iPhones. Όμως οι αισθητήρες αυτοί μπορούν να δημιουργήσουν κενά αέρα ανάμεσα στην οθόνη και το κάλυμμά της — και να κάνουν τη δίπλωση της ξεδιπλωμένης οθόνης να φαίνεται πιο έντονη. Έχω πληροφορηθεί ότι η Apple στρέφεται τώρα σε οθόνη αφής in-cell, κάτι πιο κοντινό σε αυτό που ήδη υπάρχει στο iPhone. Αυτό αναμένεται να βοηθήσει ώστε η δίπλωση να φαίνεται λιγότερο και να βελτιωθεί η ακρίβεια της αφής.

Έπειτα έρχεται το 2027, όταν η Apple θα γιορτάσει τα 20 χρόνια του smartphone της με το καμπυλωτό “iPhone 20.” Αυτός ο σχεδιασμός θα σπάσει επιτέλους την παράδοση του τετράγωνου σχήματος που έχουμε από το 2020 και θα στραφεί σε μια προσέγγιση με καμπυλωτές γυάλινες άκρες ολόγυρα. Θα ταιριάξει ιδανικά με το νέο Liquid Glass-based interface για το iOS και άλλα λειτουργικά συστήματα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν τον επόμενο μήνα.

Η ουσία: Το 2025 δεν θα είναι επαναστατική χρονιά για το iPhone. Αλλά θα βάλει τα θεμέλια για σημαντικές αλλαγές το 2026 και το 2027, κάνοντάς την μια συναρπαστική περίοδο για τους φίλους του iPhone.

Όσο για τις υπόλοιπες συσκευές της Apple, πολλές βρίσκονται ήδη στη γραμμή παραγωγής για το φθινόπωρο — αν και τα περισσότερα από τα νέα προϊόντα θα είναι απλώς σταδιακές αναβαθμίσεις.

Θα υπάρξουν αναβαθμίσεις για το Apple Watch, πιο γρήγορα Vision Pro headsets και iPad Pro με τον επεξεργαστή M5. Θα πρέπει επίσης να περιμένετε νέα AirPods Pro (είχα αναφέρει νωρίτερα φέτος ότι η Apple εργάζεται σε ένα ζευγάρι με δυνατότητα παρακολούθησης καρδιακών παλμών), καθώς και HomePod mini και συσκευές Apple TV που θα κυκλοφορήσουν από φέτος.

Μπαίνοντας στο επόμενο έτος, η Apple ετοιμάζει ένα iPhone 17e, νέα οικονομικά iPad και ανανεωμένα iPad Air, επιπλέον των MacBook Pro και MacBook Air με τον M5. Σχεδιάζονται επίσης σημαντικά αξεσουάρ για Mac, όπως μια νέα εξωτερική οθόνη.

Και ίσως δούμε ακόμη και μια νέα κατηγορία προϊόντων: το πολύ καθυστερημένο HomePod με οθόνη. Αυτό θα φέρει επιτέλους την Apple σε άμεσο ανταγωνισμό με την Amazon.com Inc. και την Alphabet Inc. (Google) για τους πελάτες του smart home. Το προϊόν θα συνοδεύεται από ένα νέο λειτουργικό σύστημα με επίκεντρο το σπίτι, με την ονομασία Charismatic.

Κοιτάζοντας ακόμη πιο μακριά, τα προϊόντα που βρίσκονται υπό ανάπτυξη περιλαμβάνουν έξυπνα γυαλιά χωρίς οθόνη, ένα ρομπότ για επιτραπέζια χρήση, ένα φθηνότερο και ελαφρύτερο headset, AirPods με κάμερες, ένα γιγάντιο αναδιπλούμενο iPad και Mac σε μορφή convertible συσκευής, καθώς και ένα σύστημα οικιακής ασφάλειας με κάμερες.

Όμως, μην έχετε αμφιβολία: το κέντρο των πάντων για την Apple παραμένει το iPhone. Και το σχέδιο αναβάθμισης δείχνει ότι η θέση του στην καρδιά της γκάμας προϊόντων της εταιρείας είναι απόλυτα διασφαλισμένη.

Η Apple επιδιώκει να αυξήσει τα έσοδά της με την επί πληρωμή υπηρεσία Health+, την αύξηση τιμής του TV+ και το νέο AppleCare One. Ο τομέας υπηρεσιών της Apple είναι εδώ και καιρό ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος και πιο κερδοφόρος. Προσφορές όπως το App Store, το AppleCare και το Apple Music έχουν βοηθήσει ώστε η κατηγορία να εξελιχθεί σε μια επιχείρηση περίπου 100 δισ. δολαρίων ετησίως — τον μεγαλύτερο «παραγωγό εσόδων» της εταιρείας μετά το iPhone.

Όμως, στον ορίζοντα εμφανίζονται σοβαρά εμπόδια: οι κυβερνητικοί ρυθμιστές περιορίζουν τη λειτουργία του App Store, ενώ η πιο προσοδοφόρα πτυχή της αγοράς —οι αγορές εντός εφαρμογών (in-app purchases)— δέχεται χτυπήματα στις ΗΠΑ. Επιπλέον, υπάρχει η συμφωνία με τη Google για τη μηχανή αναζήτησης, η οποία ίσως ακυρωθεί από δικαστή. Η συμφωνία αυτή αποφέρει περίπου 20 δισ. δολάρια τον χρόνο στην Apple. Συνολικά, σχεδόν το 40% των εσόδων από υπηρεσίες θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο.

Φυσικά, η Apple θα βρει κάποιες λύσεις, όπως να αλλάξει τις χρεώσεις του App Store ώστε να αποτρέψει τους προγραμματιστές από το να χρησιμοποιούν εξωτερικές μεθόδους πληρωμής. Είναι επίσης πιθανό να δημιουργήσει έναν —ή περισσότερους— αντικαταστάτες για τη συμφωνία αναζήτησης.

Η εταιρεία παίρνει κι άλλα μέτρα για να διατηρήσει την ανάπτυξη των υπηρεσιών της σε υψηλά επίπεδα:

• Τον Ιούλιο, παρουσίασε το AppleCare One, ένα πρόγραμμα 20 δολαρίων τον μήνα που καλύπτει τρεις συσκευές. Αυτό μοιάζει με «μηχανή παραγωγής χρημάτων» για την Apple: όσοι αγοράζουν τέτοια προγράμματα πιθανότατα αποκτούν νέα συσκευή κάθε χρόνο έτσι κι αλλιώς και δύσκολα θα κάνουν χρήση της ασφάλειας. Είναι ευχαριστημένοι να πληρώνουν στην Apple επιπλέον 240 δολάρια τον χρόνο για σχεδόν τίποτα.

• Έπειτα, την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία αύξησε την τιμή του Apple TV+ από 9,99 σε 12,99 δολάρια. Η υπηρεσία streaming παραμένει φθηνότερη από τα προγράμματα χωρίς διαφημίσεις του Netflix, του Hulu και άλλων, αλλά η τιμή θεωρείται υψηλή για όσα προσφέρει. Κατανοώ ότι η Apple έχει προσθέσει πολύ νέο περιεχόμενο —ακόμη και κάποια hits— αλλά ας μην προσποιούμαστε ότι διαθέτει μια βιβλιοθήκη σειρών στο μέγεθος του Netflix.

Καθώς ολοένα και περισσότερα έσοδα από υπηρεσίες ενδέχεται να μειωθούν, αναμένεται η Apple να συνεχίσει να λανσάρει νέες υπηρεσίες και να αυξάνει τις τιμές για να καλύψει τη διαφορά. Όσο για εντελώς νέες υπηρεσίες, να περιμένετε την παρουσίαση του Apple Health+ του χρόνου. Όπως έχω αναφέρει αρκετές φορές, πρόκειται για έναν προπονητή υγείας βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, με δυνατότητες διατροφικού προγραμματισμού και ιατρικών προτάσεων.

Το Google Gemini

Η Apple ζητά από το Gemini να εκπαιδεύσει ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, καθώς εξετάζει εξωτερικούς συνεργάτες για να ενισχύσουν τη λειτουργία της Siri. Ο φωνητικός βοηθός Siri βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, με δύο πιθανές κατευθύνσεις υπό εξέταση. Η εταιρεία θα μπορούσε να συνεχίσει να τροφοδοτεί την υπηρεσία με τα δικά της Apple Foundation Models ή να στραφεί στη χρήση μοντέλων από εξωτερικό πάροχο.

Αν η Apple επιλέξει την επιλογή τρίτου παρόχου, θα πρέπει επίσης να διαλέξει συνεργάτη. Η εταιρεία έχει συζητήσει συμφωνίες με τρεις διαφορετικούς παρόχους: Google, Anthropic PBC και OpenAI.

Οι συζητήσεις με την Anthropic ήταν αρκετά εκτενείς, και η Apple ήδη χρησιμοποιεί την τεχνολογία της σε εσωτερικά εργαλεία αλλά και σε ορισμένες λειτουργίες για καταναλωτές. Οι μηχανικοί λογισμικού της Apple κάνουν πολύ προγραμματισμό σε μια προσαρμοσμένη έκδοση του Xcode που χρησιμοποιεί το Claude της Anthropic. Μια νέα έκδοση του Xcode για προγραμματιστές τρίτων επιτρέπει την ενσωμάτωση του Claude, και αναμένω ακόμη περισσότερες ενσωματώσεις του στο μέλλον.

Ωστόσο, δεν πρέπει να αποκλείεται η Google. Πριν από μερικές εβδομάδες, η Apple προσέγγισε τον κολοσσό της αναζήτησης για να δημιουργήσει μια έκδοση των μοντέλων Gemini AI που θα μπορούσαν να «τρέχουν» στους Private Cloud Compute servers της Apple και να τροφοδοτούν τη Siri. Όπως ανέφερα την Παρασκευή, η Google εκπαιδεύει και αναπτύσσει αυτό το μοντέλο αυτή τη στιγμή με τη βοήθεια της Apple. Δεν είναι σαφές πού ακριβώς θα καταλήξει η Apple σε αυτό το ζήτημα, αλλά είναι προφανές ότι η διοίκηση εξετάζει σοβαρά την εξωτερική λύση.

Αυτό δεν έχει συζητηθεί μεταξύ των δύο εταιρειών, αλλά μπορώ να φανταστώ ότι αν η Apple και η Google καταλήξουν σε συμφωνία, θα μπορούσε να αποτελέσει και τη βάση μιας νέας συμφωνίας γύρω από την αναζήτηση. Μην ξεχνάτε ότι η συμφωνία αναζήτησης της Apple με την Google μπορεί να ακυρωθεί από έναν δικαστή στις ΗΠΑ τις επόμενες εβδομάδες. Για να είμαστε σαφείς, αυτές οι συζητήσεις συνεργασίας δεν σχετίζονται με τις προσπάθειες ενσωμάτωσης του ChatGPT της OpenAI και του Gemini στη Siri, ώστε να βοηθούν στην απάντηση ερωτήσεων γενικών γνώσεων.

Η λειτουργία Meta AI στην εφαρμογή Messenger

Η Apple χάνει τον έκτο εργαζόμενο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης μέσα σε δύο μήνες (ναι, διαβάσατε σωστά) προς το νέο εργαστήριο της Meta. Την περασμένη εβδομάδα, η Apple έχασε ακόμη ένα βασικό μέλος της ομάδας τεχνητής νοημοσύνης: τον Frank Chu, διευθυντή στον οργανισμό υποδομών της ομάδας. Ο Chu υπήρξε στενός συνεργάτης του επικεφαλής όλων των AI υποδομών και βοήθησε να ηγηθεί της δουλειάς τόσο στην εκπαίδευση όσο και στη λειτουργία των in-house μοντέλων της Apple στους servers της εταιρείας. Ήταν επίσης βαθιά εμπλεκόμενος στις προσπάθειες για τη μηχανή αναζήτησης των εφαρμογών και υπηρεσιών της.

Ο Chu είναι το δεύτερο πιο ηχηρό όνομα που φεύγει από την Apple για τη Meta Platforms Inc. τους τελευταίους δύο μήνες. Ο Ruoming Pang, ο οποίος δημιούργησε και ηγήθηκε της ομάδας μοντέλων της Apple, παραμένει η πιο σημαντική αποχώρηση. Συνολικά, τουλάχιστον έξι μηχανικοί και στελέχη AI της Apple έχουν αποχωρήσει για τη Meta μέσα σε διάστημα περίπου οκτώ εβδομάδων. Το να χάσει μια εταιρεία έξι άτομα προς μια ανταγωνιστική ομάδα μέσα σε έναν χρόνο θα ήταν ήδη πολύ. Το να συμβεί αυτό μέσα σε λίγες εβδομάδες είναι απλώς… σε άλλο επίπεδο.

Όσο για το γιατί συμβαίνει αυτό: είναι ένας συνδυασμός των καλά καταγεγραμμένων δυσκολιών της Apple στον συγκεκριμένο χώρο, της σοβαρής σκέψης της εταιρείας να χρησιμοποιήσει μοντέλα τρίτων για να τροφοδοτήσει τη Siri, αλλά και των πρωτοφανών πακέτων αμοιβών που προσφέρει η Meta.

Post Game Q&A

Ε: Γιατί η Apple δεν έχει κυκλοφορήσει νέα ακουστικά AirPods Max;

Α: Ανάλογα με το πού ζείτε, τα AirPods Max μπορεί να φαίνονται αρκετά δημοφιλή. Αν πάτε σε ένα πολυτελές γυμναστήριο όπως το Equinox, πιθανότατα θα μετρήσετε 20 ή 30 άτομα να φορούν ένα ζευγάρι (αν και δεν έχει και πολύ νόημα να φοράς ογκώδη over-ear ακουστικά όταν γυμνάζεσαι). Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι τα ακουστικά βρίσκονται σε μια παράξενη εμπορική θέση. Είναι πολύ δημοφιλή για να τα σταματήσει η Apple, αλλά όχι αρκετά δημοφιλή για να επενδύσει η εταιρεία πολύ χρόνο και χρήματα στη δημιουργία νέας έκδοσης.

Η Apple κυκλοφόρησε πέρσι μόνο το μοντέλο με USB-C, λόγω των απαιτήσεων της ΕΕ. Είναι πιο λογικό για την ομάδα ήχου της εταιρείας να επικεντρωθεί στην ετήσια παραγωγή νέων in-ear AirPods, καθώς και στην υποστήριξη ηχείων και μικροφώνων σε άλλα προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι fans των AirPods Max μάλλον θα πρέπει να περιμένουν κι άλλο. Ήδη έχει περάσει μισή δεκαετία χωρίς πραγματική αναβάθμιση του αρχικού μοντέλου — κάτι εξαιρετικά σπάνιο για προϊόν της Apple.

Ε: Πιστεύετε ότι τα έξυπνα γυαλιά της Apple θα γίνουν επιτυχία;

Α: Αν ρωτήσετε τη Meta γιατί τα έξυπνα γυαλιά της είναι δημοφιλή, η εταιρεία μπορεί να αναφερθεί στον σχεδιασμό του προϊόντος, στην ποιότητα ήχου και στις δυνατότητες της κάμερας. Τώρα, ας σκεφτούμε την Apple, η οποία πιθανότατα θα μπορούσε να ξεπεράσει τη Meta τουλάχιστον σε δύο από αυτούς τους τομείς. Έχει επενδύσει σημαντικά στις κάμερες για το iPhone και στην ηχητική τεχνολογία για τα AirPods. Και η ομάδα σχεδιασμού της Apple θα πρέπει να μπορέσει να δημιουργήσει κάτι που να φαίνεται κομψό όταν το φοράς, ακόμη κι αν υστερεί σε στυλ σε σχέση με τους συνεργάτες της Meta, Ray-Ban και Oakley. Επιπλέον, η Apple θα μπορεί να προσφέρει στενή ενσωμάτωση με το iPhone — κάτι που εμποδίζει τη Meta να παρέχει. Με βάση όλα αυτά, τα Apple glasses πιθανότατα θα ξεπερνούσαν εκείνα της Meta σε επίπεδο χαρακτηριστικών. Έτσι, ίσως το ζήτημα καταλήξει σε ένα πράγμα: την τιμή.

Ε: Πιστεύετε ότι η Apple θεωρεί το Vision Pro επιτυχία;

Α: Νομίζω πως αν ρωτούσατε δημόσια την Apple αν το Vision Pro είναι επιτυχία, η εταιρεία θα απαντούσε «ναι». Οι ενσωματωμένες τεχνολογίες του και τα υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικά, όπως η καθηλωτική αναπαραγωγή βίντεο, αντιπροσωπεύουν ορόσημα για τη βιομηχανία της τεχνολογίας. Αλλά αν ρωτούσατε κατ’ ιδίαν τα πιο ανώτερα στελέχη της Apple, η απάντηση πιθανότατα θα ήταν «όχι». Παρότι το Vision Pro είχε χαμηλές προβλέψεις πωλήσεων εξαρχής, δεν υπήρξε καμία δυναμική σε ό,τι αφορά τις αγορές και τη χρήση του. Η έλλειψη εφαρμογών και περιεχομένου από τρίτους είναι ένα ακόμη σημάδι ότι δεν έχει κερδίσει έδαφος.

Το Vision Pro είναι μια εμπορική αποτυχία και η μεγαλύτερη αστοχία της εποχής του Tim Cook, με όποιον τρόπο κι αν το εξετάσει κανείς. Όμως υπάρχει ακόμη ελπίδα. Αν όλα αυτά οδηγήσουν σε επιτυχημένα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας —ή έστω σε μια φθηνότερη και ελαφρύτερη συσκευή Vision που θα γνωρίσει επιτυχία— τότε ίσως αξίζει τον κόπο. Διαφορετικά, μιλάμε για μια σπατάλη δεκαετίας και δισεκατομμυρίων δολαρίων για την Apple.

Διαβάστε επίσης: 

Apple: Eπιστρέφει «σπίτι» την καινοτομία με νέες επενδύσεις $600 δισ. – Μια έκπληξη στο Κεντάκι

Apple: Nέες επενδύσεις $100 δισ. στις ΗΠΑ για να «σώσει» το iPhone από τους δασμούς;

Έλον Μασκ κατά Apple: Νομικές απειλές για «χειραγώγηση» του App Store υπέρ της OpenAI