• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    «Απογείωση» για τη μετοχή της H&M μετά τα κέρδη έκπληξη

    • Bloomberg
    H&M


    Οι μετοχές της Hennes & Mauritz AB σημείωσαν άνοδο, καθώς η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης ανακοίνωσε κέρδη για το πρώτο τρίμηνο, τα οποία ξεπέρασαν τις προσδοκίες λόγω των μειωμένων πωλήσεων σε τιμές έκπτωσης.

    Η μετοχή έφτασε να σημειώνει άνοδο έως και κατά 16%, αφού η εταιρεία περιόρισε τις εκπτώσεις, σε σύγκριση με τις μαζικές εκπτώσεις που έκανε έναν χρόνο νωρίτερα. Τα κέρδη αυτά μπορεί να έχουν πυροδοτηθεί από «short squeezes», όταν κάποια καλή είδηση ωθεί τους επενδυτές που έχουν στοιχηματίσει κατά της μετοχής να σπεύσουν να αντιστρέψουν τις θέσεις τους. Η μετοχή της εταιρείας, παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να έχει χάσει περισσότερο από το ήμισυ της αξίας της σε σχέση με το ζενίθ του 2015.

    Η εταιρεία έδειξε κάποια σημάδια προσαρμογής στον αυξημένο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως η Zalando SE και ανταγωνιστές με χαμηλές τιμές, συμπεριλαμβανομένης της Primark. Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειές της έχουν στιγματιστεί από απρόοπτα στις μεταφορές και τη διανομή, λανθασμένες εκτιμήσεις για τις τάσεις της μόδας και αδύναμες πωλήσεις στα φυσικά της καταστήματα. Η H&M εισάγει ενδύματα σε χαμηλότερες τιμές, προσπαθώντας να αποφύγει τις μαζικές εκπτώσεις αργότερα.

    «Η αγορά είναι ακόμη ασταθής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Karl-Johan Persson σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. «Είμαστε ακόμα σε μια μεταβατική περίοδο, αλλά πιστεύουμε σε σταδιακή βελτίωση».

    Η αύξηση των πωλήσεων έχει επιταχυνθεί μέχρι στιγμής κατά το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 7% στα τοπικά νομίσματα τον Μάρτιο, σε σύγκριση με 4% το πρώτο τρίμηνο. Η εταιρεία που εδρεύει στη Στοκχόλμη δήλωσε την Παρασκευή ότι αναμένει πως οι εκπτώσεις θα είναι ακόμη λιγότερο σημαντικές κατά τους τρεις μήνες μέχρι τον Μάιο.

    Ωστόσο, η ποσότητα των απούλητων προϊόντων αυξάνεται και πάλι, γεγονός που καθίσταται πολυετές πρόβλημα για την H&M. Το στοκ ως ποσοστό των πωλήσεων αυξήθηκε στο 18,6% από 17,9% το τέταρτο τρίμηνο. Ο Persson δήλωσε ότι η H&M εξακολουθεί να μην μπορεί να δώσει προθεσμία για το πότε σκοπεύει να επιτύχει τον στόχο της μείωσης του ποσοστού αυτού σε 12% έως 14%.

    Ο διευθύνων σύμβουλος ανέφερε επίσης ότι τα απούλητα ενδύματα έχουν καλύτερη σύνθεση, καθώς είναι κυρίως ενδύματα που η εταιρεία μπορεί να πουλήσει την άνοιξη και το καλοκαίρι.

    Τα κέρδη προ φόρων ύψους 1,04 δισ. σουηδικών κορών (112 εκατ. δολαρίων) κατά το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο ήταν τα μικρότερα τριμηνιαία κέρδη εδώ και 18 χρόνια, αλλά ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, που ήταν στις 678 εκατ. κορώνες. Αυτή είναι η έβδομη συνεχόμενη πτώση των τριμηνιαίων κερδών.

    Η H&M δήλωσε ότι σκοπεύει να συρρικνώσει το δίκτυο καταστημάτων της στην Ευρώπη, ακόμη και καθώς επεκτείνεται αλλού, προσθέτοντας 175 καταστήματα συνολικά σε όλο τον κόσμο. Η Ευρώπη θα έχει 50 λιγότερα καταστήματα H&M στα τέλη του τρέχοντος έτους.

    Οι επενδυτές έχουν στοιχηματίσει εναντίον περισσότερων από το ένα έκτο των ελεύθερα διαπραγματεύσιμων μετοχών της H&M, αναμένοντας την πτώση τους, σύμφωνα με στοιχεία της IHS Markit.

    Μεταξύ άλλων, ο Persson δήλωσε ότι η H&M σκέφτεται να περιορίσει τη δωρεάν παράδοση και τις επιστροφές που προσφέρουν στα 35 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος του Club της. Οι αναλυτές έχουν αναφέρει ότι επηρεάζουν αρνητικά την κερδοφορία. Οι αρνητικές συναλλαγματικές αλλαγές αυξάνουν όλο και περισσότερο το αγοραστικό κόστος, δήλωσε ο Persson.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ογδόντα εκατομμύρια Κινέζοι δεν πληρώνουν πια φόρο εισοδήματος

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Intralot: Τα νέα πρόσωπα σε στρατηγικές θέσεις του Ομίλου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Φορολογικές δηλώσεις 2019: Οι «παγίδες» και τα SOS-Τι να προσέξετε



    ΣΧΟΛΙΑ