• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Αλλαγή κορυφής στην H&M

    • Bloomberg

    Karl-Johan Persson, Πρόεδρος H&M


    H Hennes & Mauritz AB (H&Mδιόρισε την Helena Helmersson ως την πρώτη γυναίκα CEO της κορυφαίας αλυσίδας ένδυσης, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον απόγονο του ιδρυτή της, Karl-Johan Persson, ο οποίος κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να αντιμετωπίσει τον ισχυρό ανταγωνισμό από τις πιο φθηνές ανταγωνίστριες εταιρείες και τις online πλατφόρμες που έφεραν την επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες.

    Ο Persson μετακινείται στην θέση του προέδρου του ΔΣ και διαδέχεται τον πατέρα του Stefan Persson, που ήταν μέχρι τώρα πρόεδρος. Η αλλαγή στην ηγεσία της εταιρείας γνωστοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανακοίνωσης για τα προ φόρων κέρδη ύψους 5,4 δισ. κορωνών (561 εκατ. δολαρίων) που εμφάνισε κατά το τρίμηνο που έληξε το Νοέμβριο, υψηλότερα από τα 4,8 δισ. κορώνες που περίμεναν οι αναλυτές.  Οι μετοχές της H&M σημείωσαν άλμα 10% στην αγορά της Στοκχόλμης.

    Όταν ο γιος Persson, ένας 44χρονος δισεκατομμυριούχος, ανέλαβε τη θέση του CEO το 2009, βρίσκονταν λίγα χρόνια στην εταιρεία, επιβλέποντας την επέκταση, την ανάπτυξη των επιχειρήσεων καθώς και τα νέα brands. Εκείνη την εποχή, η H&M σημείωνε μεγάλες επιτυχίες, κλείνοντας συνεργασίες ανά σεζόν με μεγάλους σχεδιαστές από τον Karl Lagerfeld έως τον Roberto Cavalli, προσφέροντας στο κοινό ονόματα πολυτελείας σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές.

    Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια ήταν πιο δύσκολα. Τα φυσικά καταστήματα άρχισαν να φαίνονται ξεπερασμένα, η φιλοσοφία του “φιλοξενούμενου” σχεδιαστή εξαντλήθηκε και οι εξαγορές όπως εκείνη της Cheap Monday, η πρώτη της εταιρείας, δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η απόφαση να επεκταθεί στα είδη διακόσμησης για το το σπίτι, έναν προσοδοφόρο κλάδο, όπου η Zara και τα πιο ακριβά brands, όπως η Armani, έχουν εδραιωθεί εδώ και πολύ καιρό, αποδείχθηκε δύσκολη, καθώς εκείνη την περίοδο σημειώθηκε η στροφή των εταιρειών στο διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα, δημιουργήθηκαν αποθέματα, οδηγώντας την εταιρεία σε μια σειρά από χαμένους στόχους και προειδοποιήσεις για τα κέρδη της, κατά τα τελευταία χρόνια.

    Η οικογένεια Persson διατηρεί τον έλεγχο της εταιρείας. Η H&M ιδρύθηκε από τον Erling Persson το 1947, και η οικογένεια Persson αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο, ο οποίος αυξάνει σταθερά το μερίδιο του με την πάροδο των ετών. Ο Stefan Persson, ο οποίος πήρε τα ηνία από τον Erling, βρισκόταν στο τιμόνι της επιχείρησης για περισσότερο από μια δεκαετία. Είναι ο πλουσιότερος Σουηδός και κατατάσσεται στην 15η θέση στην Ευρώπη, με την καθαρή αξία της περιουσίας του να ανέρχεται περίπου στα 19,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires.

    Ο απερχόμενος πρόεδρος δήλωσε ότι επρόκειτο “για μία φυσιολογική εξέλιξη, μετά από τόσα χρόνια στη θέση αυτή, να παραδώσει τα ηνία στον Karl-Johan”. Παράλληλα τόνισε ότι “θα παραμείνει αφοσιωμένος στην εταιρεία όπως μέχρι σήμερα, αλλά από διαφορετική θέση”.

    Η Helmersson είναι πολλά χρόνια εργαζόμενη στην H&M. Ξεκίνησε το 1997 ως οικονομολόγος στο τμήμα προμηθειών της εταιρείας και παρέμεινε για πέντε χρόνια στη διαχείριση βιωσιμότητας. Στην θέση του COO βρίσκεται εδώ και ένα χρόνο.

    Helena Helmersson, CEO Η&Μ

    “Νιώθω σιγουριά που παραδίδω το ρόλο του CEO στην Helena, η οποία είναι έμπειρη και ισχυρή και ανταποκρίνεται τις αξίες μας. Θα συνεχίσει να εργάζεται με βάση το πλάνο που υιοθετήσαμε για το 2020 και έπειτα”, τόνισε ο Persson.

    O κολοσσός της μόδας έχει κάνει μεγάλο αγώνα για να μειώσει το στοκ του και να ισορροπήσει όσα έχει απόθεμα σε σχέση με αυτά που πουλάει. Ο Karl-Johan Persson, ο νέος πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε: “Οι εργασίες μετασχηματισμού του ομίλου H&M συνεχίζουν να αποδίδουν καρπούς. Η αύξηση των πωλήσεων σε περιόδους full price και η μείωση πωλήσεων με εκπτωτικές τιμές συνέβαλαν στη βελτίωση των κερδών μας στο σύνολο του έτους και στο τέταρτο τρίμηνο”.

    Όπως και οι ανταγωνιστές της, η H&M πραγματοποιεί μεγάλο μέρος των εργασιών της ηλεκτρονικά. Ισχυροποιεί τη θέση της στις αγορές που δραστηριοποιείται και εστιάζει στην επέκταση της στις αναπτυσσόμενες αγοράς.

    Την περασμένη χρονιά οι μετοχές οι της σημείωσαν άνοδο άνω του 35%, υψηλότερη από την άνοδο του δείκτη OMX Stockholm, ο ο οποίος ενισχύθηκε κατά 19%.

    Από του 33 αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg, οι επτά έδωσαν σύσταση αγοράς για τις μετοχές της H&M, ενώ οι υπόλοιποι πρότειναν “διακράτηση” ή “πώληση”.

     



    ΣΧΟΛΙΑ