• Big Story

    Ανατροπή. Γιατί Έλληνες εφοπλιστές πωλούν για scrap πλοία 10ετίας

    Ο εφοπλιστής Μιχάλης Μποδούρογλου

    Ο εφοπλιστής Μιχάλης Μποδούρογλου


    Ο Συμεών Παληός και ο Μιχάλης Μποδούρογλου έρχονται να προστεθούν στη μακρά λίστα με τους Έλληνες εφοπλιστές που έχουν επιλέξει το διαλυτήριο (scrapping) ως την έσχατη λύση προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες που έχει προκαλέσει η υπερπροσφορά τονάζ στις αγορές.

    Συγκεκριμένα, ο λόγος για τις ναυτιλιακές Diana Containerships και Box Ships που αμφότερες δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (συμφερόντων Σ. Παληού και Μ. Μποδούρογλου ανίστοιχα) και αποφάσισαν να πουλήσουν πλοία τους ηλικίας μόλις 10 ετών για scrap σε λογικές ωστόσο τιμές για τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς.

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων "YM Los Angeles" της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

    Η Diana Containerships προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ΥΜ Los Angeles (χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής 2006) για διάλυση στη Σιγκαπούρη. Το τελικό ποσό που αναμένεται να εισπράξει η ναυτιλιακή του κ. Παληού πρόκειται να διαμορφωθεί στα 6,6 εκατ. δολάρια εφόσον το scrapping θα κυμανθεί στα 300 δολάρια/ldt.

    Μάλιστα, η χρονοναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου στην κινεζικών συμφερόντων Yang Ming Transport Corp. – κατά τη διάρκεια της οποίας η Diana εισέπραττε 21.000 δολάρια ημερησίως – εξέπνευσε πρόσφατα, ενώ, στη συμφωνία του διαλυτηρίου εμπεριέχονται και bunkers. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία του κ. Παληού είχε το είχε εξαγοράσει τον Μάρτιο του 2015 για 21,5 εκατ. δολάρια.

    συμεων παληος
    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping

    Όπως έγραψε το mononews.gr στις 2 Νοεμβρίου, η ναυτιλιακή Box Ships από τη μεριά της αποφάσισε να πουλήσει για scrap το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax Box Queen (χωρητικότητας 4.546-teu και κατασκευής 2006) στο Χονγκ Κονγκ. Το τίμημα της συναλλαγής – και τελικό ποσό που θα εισπράξει η εταιρεία του κ. Μποδούρογλου – θα ανέλθει στα 6,5 εκατ. δολάρια, από τη στιγμή που η τιμή ανά ldt καθορίζεται στα 300 δολάρια.

    Σημειώνεται ότι η Box Ships είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο για 59,6 εκατ. δολάρια με το όνομα “MSC Siena” το έτος 2011 και κατόπιν το μετονόμασε σε Box Queen.

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων "Box Queen" της Box Ships είναι χωρητικότητας 4-546-teu και κατασκευής του έτους 2006
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Box Queen” της Box Ships είναι χωρητικότητας 4-546-teu και κατασκευής του έτους 2006

    Πέραν όμως των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, το scrapping επιλέγει και άλλη μια ελληνική ναυτιλιακή η οποία δραστηριοποιείται στις μεταφορές ξηρού χύδην.

    Πρόκειται για την Samios Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Σάμιου, η οποία πούλησε για scrap στο Bangladesh το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Agia Markella (χωρητικότητας 71.000-dwt και κατασκευής 1996). Το ποσό που θα εισπράξει η ναυτιλιακή θα ανέλθει στα 3 εκατ. δολάρια, εφόσον το scrapping του Agia Markella θα κυμανθεί στα 305 δολάρια/ldt. Παράλληλα, η συμφωνία του διαλυτηρίου εμπεριέχει περίπου 250 τόνους bunkers.

    Θανάσης Σάμιος, εφοπλιστής Samios Shipping
    Θανάσης Σάμιος, εφοπλιστής Samios Shipping

    Σημειώνεται ότι η Samios – η οποία επέστρεψε στις εξαγορές το Νοέμβριο του 2014 μετά από μακρόχρονη απουσία – εξαγόρασε το Agia Markella πριν από δύο χρόνια από την επίσης ελληνική ναυτιλιακή Efploia Shipping του Γιώργου Λαιμού με το όνομα “Oinoussian Lion” για 7,25 εκατ. δολάρια – στη συνέχεια το μετονόμασε σε Agia Markella.

    Η εταιρεία του κ. Σάμιου διαθέτει πλέον στόλο που αποτελείται από 2 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα Agia Skepi  και Agia Pisti (αμφότερα χωρητικότητας 73.000-dwt και κατασκευής 1999) για τα οποία κατέβαλε συνολικά το ποσό των 7,6 εκατ. δολαρίων.

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου "Agia Markella" της Samios Shipping είναι χωρητικότητας 71.000-dwt και κατασκευής του έτους 1996
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Agia Markella” της Samios Shipping είναι χωρητικότητας 71.000-dwt και κατασκευής του έτους 1996

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι πολλοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν καταφύγει στη λύση των διαλυτηρίων κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

    Σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016 καταγράφηκε ρεκόρ διαλύσεων, σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα εκτοπίσματος, ενώ ο Γιώργος Λαζαρίδης της Allied είχε δηλώσει τότε ότι “Δυστυχώς, και παρότι οι προσπάθειες για την αναδιάρθρωση της αγοράς έχουν υπάρξει σημαντικές, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο κενό να καλυφθεί”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποια είναι η νέα εναλλακτική για τα προς διάλυση πλοία. Η στρατηγική του Νορβηγού κροίσου J. Fredriksen

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: B. Μαρινάκης: Και δεύτερο μεταχειρισμένο capesize μέσα σε δύο μήνες για την Capital Maritime and Trading

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ