F

Big Story

Γ. Αγγελικούσης: Big business με 2+2 νεότευκτα bulkers αξίας 250 εκατομμυρίων δολαρίων

Αγγελικούσης

Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)


Ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής, ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος έχει ήδη ξοδέψει φέτος, περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια σε νεότευκτα VLCCs, στρέφεται στην αγορά των bulk carriers.

O κ. Αγγελικούσης συνδέεται με την παραγγελία τεσσάρων νέων bulkers τύπου newcastlemax, στις κινέζικες γιάρδες Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS). Σύμφωνα με πληροφορίες, το deal που υπέγραψε ο εφοπλιστής αφορά δύο φορτηγά πλοία, με option για την κατασκευή ακόμη δύο.

Τα ναυπηγεία SWS, που ανήκουν στην China State Shipbuilding Corp (CSSC), αναμένεται να παραδώσουν τα νεότευκτα bulkers στην Anangel Shipping Enterprises, ναυτιλιακή συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή, στα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020.

Το κάθε νεότευκτο φορτηγό πλοίο (χωρητικότητας 210.000-dwt) αναμένεται να κοστίσει 47,5 εκατομμύρια δολάρια και θα συμμορφώνεται πλήρως με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων (Tier III) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Σημείωνεται πως ο κ. Αγγελικούσης έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με τα ναυπηγεία SWS, έχοντας παραγγείλει VLCCs αλλά και bulkers. Πέρυσι ο Έλληνας παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα φορτηγά πλοία από την SWS, έπειτα από συμφωνία που είχε με την ναυτιλιακή Star Bulk Carriers συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η οποία είχε κάνει την παραγγελία των πλοίων.

Πρόκειται για τα capesize bulkers  Anangel Excellence, Anangel Venture, Anangel Hero και Anangel Horizon (όλα χωρητικότητας 180.940-dwt και κατασκευής 2016). Το συνολικό κόστος των πλοίων ανήλθε στα 148 εκατομμύρια δολάρια.

Όσον αφορά τον τομέα των tankers, η ναυτιλιακή εταιρεία του εφοπλιστή, Maran Tankers , όπως είχε γράψει το mononews.gr, έχει προχωρήσει στην παραγγελία επτά νεότευκτων VLCCs (χωρητικότητας 318.00-dwt), από τα «αγαπημένα» του νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία DSME.

Ο στόλος του εφοπλιστή είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακός. Απαρτίζεται από 103 πλοία, εκ των οποίων τα 47 είναι tankers και τα 43 bulkers. Τα υπόλοιπα 13 είναι LNG carriers και ελέγχονται από τη Maran Gas Maritime.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Επιστρέφει στην Ελλάδα το Νήσος Χίος της Hellenic Seaways

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: 17 εκατ. δολάρια για την Tsakos Shipping & Trading από πώληση παλαιού VLCC

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Νέο reverse split για την Diana Containerships

 


ΣΧΟΛΙΑ