• Big Story

    Ένας τραπεζίτης και ένας πρέσβης αποκαλύπτουν: Γιατί η Ελλάδα είναι αιώνες πίσω από την Ολλανδία (που έχει ευρώ) και το Ισραήλ

    • NewsRoom
    Caspar Veldkamp.Πρέσβης της Ολλανδίας στην Ελλάδα

    Caspar Veldkamp.Πρέσβης της Ολλανδίας στην Ελλάδα


    Ένας τραπεζίτης και ένας πρέσβης λένε όλη την αλήθεια για την αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα. Και κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι φταίει το ευρώ. Γιατί Ελλάδα και Ολλανδία ευρώ έχουν αλλά οι αγρότες των δυο χωρών κάνουν ακριβώς τα αντίθετα πράγματα.  Σε σύγκριση λοιπόν της αγροτικής οικονομίας ανάμεσα στην Ελλάδα, την Ολλανδία και το Ισραήλ προέβη, ο γενικός διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής της Eurobank κ. Ιάκωβος Γιαννακλής μιλώντας στο 3ο συνέδριο αγροτικής επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε ο Economist. Όπως είπε χαρακτηριστικά,
    • Η Ολλανδία με 45 εκατομμύρια στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 1700 ευρώ ανά στρέμμα.
    • Το Ισραήλ με 6 εκατ. στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 1290 ευρώ ανά στρέμμα.
    • Η Ελλάδα με 37 εκατ. στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 190 ευρώ ανά στρέμμα.
    «Είμαστε 1 προς 9 σε σχέση με την Ολλανδία. Η Ολλανδία ακολουθεί πολιτική αγοράς, το Ισραήλ πολιτική καινοτομίας και η Ελλάδα πολιτικές σκοπιμότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής.
    Από την πλευρά του ο πρέσβης της Ολλανδίας κ. Caspar Veldkamp τόνισε ότι τον τελευταίο χρόνο η χώρα του εξήγε αγροδιατροφικά και αγροτεχνολογικά προϊόντα αξίας 94 δις ευρώ, καταλαμβάνοντας εκ νέου τη δεύτερη θέση παγκοσμίως.
    Ο κ. Veldkamp στάθηκε στην «εξαιρετική συνεργασία» κατά μήκος ολόκληρης της αγροδιατροφικής αλυσίδας αξίας της Ολλανδίας, καθώς και στην ποιότητα των υποδομών, στις υψηλές δυνατότητες στον τομέα των logistics και στη θέση του λιμένα του Ρότερνταμ, με αποτέλεσμα ο αγροδιατροφικός τομέας να αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 10% της ολλανδικής οικονομίας και απασχόλησης.
    Όπως είπε, ο τομέας έχει ισχυρό διεθνή προσανατολισμό και συνδέεται με το 21% της συνολικής εξαγωγικής αξίας της χώρας. Περίπου το 55% του ολλανδικού εμπορικού πλεονάσματος προέρχεται από το εμπόριο στα γεωργικά προϊόντα.
    Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην ολλανδική κουλτούρα αναζήτησης νέων στυλ επιχειρηματικότητας, για παράδειγμα μέσω startups, υπογραμμίζοντας τη δραστηριοποίηση της ολλανδικής πρεσβείας μέσω της πρωτοβουλίας του Orange Grove στην Αθήνα.
    ΟΠΙΣΘΟΧΩΡΗΣΕ Η ΕΛΛΑΔΑ
    Η κρίση στην Ελλάδα οδήγησε τελικά σε success stories σε τομείς προϊόντων όπως η φέτα και η ελιά, ωστόσο, η χώρα δεν θα παραδώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα αν δεν πολλαπλασιάσει την αποδοτικότητα της γης, αν δεν εισάγει τεχνολογία και αν δεν ωθήσει την επιχειρηματικότητα.
    Στην εκτίμηση αυτή προέβη από το βήμα του Economist ο πρόεδρος του REDESTOS Efthymiadis Agrotechnology Group κ. Νίκος Ευθυμιάδης, ο οποίος τόνισε ότι τα τελευταία 30 χρόνια η Ελλάδα μάλλον οπισθοχώρησε στον τομέα της αγροτικής τεχνολογίας, «αντί να παρακολουθήσει τα παραδείγματα άλλων χωρών, όπως η Ολλανδία».
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    «Ο γεωργός θα πρέπει πλέον να γνωρίζει και την τεχνολογία εκτός από τη γη, ενώ η τεχνολογία θα πρέπει να είναι φιλική προς αυτόν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο cloud leader της IBM Ελλάδος και Κύπρου Κ. Χάρης Λιναρδάκης. Όπως είπε, η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίζει πλέον τεράστιο ρόλο στην αγροτική παραγωγή, μέσω της ανάλυσης των δεδομένων από τις μετρήσεις στα χωράφια.
    Στο πλαίσιο αυτό μίλησε για δυνατότητες όπως η δημιουργία αρχείου της περιοχής και η φωτογράφιση μεγάλων εκτάσεων για την εξαγωγή ασφαλέστερων συμπερασμάτων, με στόχο τις καλύτερες δυνατές επιλογές στην παραγωγική διαδικασία.
    ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ
    Την αποκατάσταση της διεθνούς εικόνας του Έλληνα επιχειρηματία, την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας και την οικοδόμηση branding των ελληνικών προϊόντων ανέδειξε ως προκλήσεις για την αγροτική παραγωγή της Ελλάδας ο εκπρόσωπος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου κ. Marc Schmettau.
    Η Ελλάδα προσφέρει πολλά τρόφιμα υψηλής ποιότητας, ωστόσο, η ποιότητα δεν είναι αρκετή για να πείσει τους δυνητικούς καταναλωτές να αγοράσουν τα ελληνικά προϊόντα, επεσήμανε ο κ. Schmettau, τονίζοντας ότι χρειάζεται να έρθουν κοντά όλοι οι συμμετέχοντες στην αγορά και να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές.
    Πηγἠ: http://www.eleftheria.gr



    ΣΧΟΛΙΑ