O Οζιέ και ο συνοδηγός του Βίνσεντ Λαντέ επικράτησαν σε έναν δραματικό αγώνα που κρίθηκε την τελευταία ημέρα του Ράλι Σαουδικής Αραβίας.
Ο Οζιέ αναμετρήθηκε για τον τίτλο με τους άλλους οδηγούς της ομάδας, Έλφιν Έβανς και Κάλε Ροβάνπερα. Χρειαζόταν να τερματίσει εμπρός τους με διαφορά για να εξασφαλίσει το τρόπαιο, κάτι που συνέβη τελικά και ο Οζιέ είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Οδηγών 2025. Το Ράλι Σαουδικής Αραβίας αποδείχθηκε εξαιρετικά απαιτητικός αγώνας με τον συνδυασμό μαλακών και αμμωδών διαδρομών στην έρημο, σκληρών και κακοτράχαλων ορεινών δρόμων, καθώς και υψηλών θερμοκρασιών να κάνουν τις συνθήκες για τους αγωνιζόμενους εξαιρετικά δύσκολες.
Οι εναλλασσόμενες συνθήκες των οδοστρωμάτων σήμαιναν ότι η τριάδα των διεκδικητών του τίτλου είχε να αντιμετωπίσει και τις πιθανότητες να χάσουν χρόνο λόγω του υψηλού κινδύνου κλαταρισμάτων των ελαστικών στις σκληρές ειδικές διαδρομές.

Ο Έβανς προηγούνταν στην κατάταξη με τρεις βαθμούς διαφορά από τον Οζιέ πριν από τον αγώνα, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει και να αλλάξει ένα ελαστικό το πρωί της Παρασκευής, χάνοντας 1 λεπτό και 40 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, ο Οζιέ έχασε επίσης χρόνο λόγω απώλειας πίεσης ελαστικών το απόγευμα και ήταν μόλις δύο θέσεις μπροστά από τον Έβανς και επομένως ουσιαστικά έναν βαθμό μπροστά πριν από την τελευταία ημέρα, όταν προσφέρονταν επιπλέον 10 βαθμοί bonus για τους ταχύτερους οδηγούς κατά τη διάρκεια της ημέρας και την Power Stage που ολοκλήρωνε τον αγώνα.
Μόλις 0,1 δευτερόλεπτα χώριζαν τον Οζιέ και τον Έβανς στην εναρκτήρια ειδική της τελευταίας ημέρας, αλλά η επόμενη και προτελευταία ειδική Asfan -η μεγαλύτερη του ράλι μήκους 33,28 χιλιομέτρων- αποδείχθηκε καθοριστική. Ο Οζιέ ήταν 7,9 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον Έβανς και στη συνέχεια βρέθηκε να ανεβαίνει στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, καθώς άλλοι οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα, με τέσσερις θέσεις πλέον να βρίσκονται ανάμεσα σε αυτόν και τον Έβανς. Ο Evans έδωσε τον καλύτερό του εαυτό στην Power Stage που ολοκλήρωσε τον αγώνα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με 7,2 δευτερόλεπτα, αλλά ο Οζιέ κατάφερε να παραμείνει μπροστά στην κατάταξη και να κερδίσει με 0,8 δευτερόλεπτα, ενώ παράλληλα εξασφάλισε το 10ο βάθρο του από 11 συμμετοχές φέτος, στις οποίες σημείωσε έξι νίκες.

Με τον τρόπο αυτό, ο Οζιέ ισοφαρίζει το ρεκόρ του συμπατριώτη του Γάλλου Σεμπαστιάν Λεμπ δηλαδή την κατάκτηση του ένατου τίτλου, και το πετυχαίνει αυτό τέσσερα χρόνια αφότου κατέκτησε το τελευταίο του πρωτάθλημα και αποχώρησε από το WRC ως οδηγός πλήρους απασχόλησης. Αυτός είναι ο τρίτος τίτλος του με την TGR-WRT και το πρώτο πρωτάθλημα για τον συνοδηγό του. Είναι η έκτη φορά μέσα σε επτά χρόνια που ένα πλήρωμα της TGR-WRT παίρνει τον τίτλο και η τέταρτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια που η ομάδα κατακτά και τα δυο πρωταθλήματα, έχοντας ήδη κατακτήσει το στέμμα των κατασκευαστών στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης τον περασμένο Οκτώβριο. Συνολικά, είναι ο 10ος τίτλος οδηγών που κατακτάται στο τιμόνι ενός Toyota: ένα κοινό ρεκόρ με τη Lancia.
Ο πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ δήλωσε: «Τι φοβερή μάχη ήταν αυτή με τον Έλφιν και τον Σκοτ! Ένας σπουδαίος πρωταθλητής χρειάζεται σπουδαίους αντιπάλους, και αυτοί ήταν εξαιρετικά δυνατοί και μας ώθησαν στα όριά μας μέχρι την τελευταία ειδική της χρονιάς. Μπράβο, στον Κάλε και τον Γιόν επίσης, και σε όλη την ομάδα. Ήταν μια τόσο επιτυχημένη σεζόν, και αυτό οφείλεται στο ότι είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με αυτή την φανταστική ομάδα και στο ότι βρήκα έναν νεαρό συνοδηγό στο πρόσωπο του Βίνσεντ, ο οποίος κάνει καταπληκτική δουλειά δίπλα μου, φέρνοντας τόση θετική ενέργεια και με κάνει να νιώθω νεότερος».

Μιλώντας σχετικά ο Άκιο Τογιόντα (Πρόεδρος TGR-WRT) τόνισε: «Ουάου! Είναι σίγουρα δυνατός! Όταν παρακολουθώ τον Σεμπ, αυτή είναι η σκέψη που μου έρχεται στο μυαλό. Συγχαρητήρια για το ένατο πρωτάθλημα και συγχαρητήρια στον Βίνσεντ για τον πρώτο του τίτλο επίσης! Δεν είμαι σίγουρος αν είναι εντάξει να πω συγχαρητήρια για ένα ακόμη ασημένιο μετάλλιο, αλλά η συνεπής οδήγηση του Έλφιν είναι πραγματικά πολύτιμη για την ομάδα. Θα βασιστούμε σε αυτόν για να φέρει το GR YARIS μας με ασφάλεια στη γραμμή τερματισμού και του χρόνου. Αν το κάνει, είμαι σίγουρος ότι θα συμβούν σπουδαία πράγματα. Ο νεότερος νικητής του WRC, που έσπασε το ρεκόρ του Γιάρι Μάτι, ο νεότερος πρωταθλητής σε ηλικία 22 ετών και μιας ημέρας, επέλεξε για την συνέχεια μια νέα πρόκληση σε αγώνες πίστας… Απόλαυσα πολύ που ήμουν στην ίδια ομάδα με τον Κάλε και ανυπομονώ να τον δω σε μια πίστα στην Ιαπωνία του χρόνου. «Θα επιστρέψω πιο δυνατός την επόμενη σεζόν». Πιστεύω στα λόγια του Τακαμότο μετά τη Power Stage στην Σαουδική Αραβία. Επίσης, θέλω να δω τον Σάμι στο βάθρο ξανά του χρόνου. Ανυπομονώ να τον δω ακόμα πιο ψηλά! Γιούχα Γιάρι Μάτι και όλοι στην ομάδα, σας ευχαριστούμε πολύ για τη σκληρή δουλειά αυτή τη σεζόν και για την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Ελπίζω όλοι να ξεκουραστείτε για λίγο. Καλά Χριστούγεννα!»
Υ.Γ.: Ότ, σε ευχαριστώ κι εγώ!
Διαβάστε επίσης
Lamborghini: Το θρυλικό σασί της Miura
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Συνέλαβαν τον επιχειρηματία Άγγελο Γιαννακόπουλο των φούρνων «Χωριάτικο»: Ετρεχε με 216 χιλιόμετρα την ώρα με Lamborghini
Ο γιος του Ανδρέα Λοβέρδου συνελήφθη μετά από καταδίωξη – «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» φέρεται να είπε στους αστυνομικούς
Ένας χρόνος χωρίς τον Βαρδή Βαρδινογιάννη και ήταν όλοι τους εκεί, τo Χριστουγεννιάτικο Μπαζάρ του MDA, George – The Lobby Bar και τo γούρι της Zeus+Δione
Αλεξάνδρα Νίκα: Αυτή είναι η εορταστική συλλογή ρούχων που δημιούργησε με την 5226kids της Σήλιας Κριθαριώτη