• AUTO

    Το πρώτο αυτοκίνητο του Φερδινάνδου Πόρσε βγαίνει στο σφυρί για 20 εκατ. δολάρια!

    • NewsRoom


    Σε δημοπρασία τίθεται το πρώτο αυτοκίνητο που δημιούργησε ποτέ ο «μετρ» της αυτοκινητοβιομηχανίας Φερδινάνδος Πόρσε, με αρχικό τίμημα τα 20 εκατ. ευρώ!

    Ο οίκος Sotheby’s πωλεί το ιστορικό όχημα προσεχώς, σε μια δημοπρασία που θεωρείται αμφιλεγόμενη για πολλούς λόγους. Πέραν του υψηλού τιμήματος, οι συλλέκτες θέτουν επί τάπητος μία σειρά από θέματα σχετικά με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, από το γεγονός ότι η πρώτη παραγγελία έγινε από τους ναζί έως και την υπόθεση ότι ενδεχομένως να μην αποτελεί μια αυθεντική Porshe.

    Αυτό διότι  σύμφωνα με τον ειδικό, Αντι Πριλ, που μίλησε στο Bloomberg, το αυτοκίνητο δεν έχει τα στοιχεία μιας αυθεντικής Porshe Type 64 όπως διατείνεται ο οίκος δημοπρασιών, αλλά διαθέτει χαρακτηριστικά, τα οποία τη διαφοροποιούν.

    Ως πρώτη ιστορικά Porsche θεωρείται η 356 Gmuend του 1948, χρονιά ίδρυσης της ίδιας της εταιρείας, επισημαίνει το Bloomberg.

    Σύμφωνα με την ιστορία το 1939 ο Φερδινάνδος Πόρσε εργαζόταν ως σχεδιαστής στην Daimler και στη Volkswagen μεταξύ άλλων. Η Daimler ιδρύθηκε το 1926 και η Volkswagen το 1937. Σχεδίασε το Type 64 κατόπιν σχετικής παραγγελίας από την παραστρατιωτική οργάνωση του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος ΝSKK. Ο  πρόεδρός της, Αντολφ Χινλάιν, περίμενε πως θα κερδίσει στους αγώνες ταχύτητας Βερολίνου – Ρώμης, οι οποίοι εντάσσονταν στο πλαίσιο του εορτασμού του γερμανοϊταλικού συμφώνου φιλίας και συμμαχίας. Ο αγώνας ακυρώθηκε, επειδή ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και ο Φερδινάνδος Πόρσε κράτησε για λογαριασμό του το αμάξι.

    Για την κατασκευή του χρησιμοποίησε ένα «πειραγμένο» σασί από VW  και έβαλε κινητήρα επίσης VW, ο οποίος είχε τροποποιηθεί χάριν ταχύτητας, ενώ το 1948 έγιναν κάποιες στυλιστικές παρεμβάσεις από την ιταλική Pininfarina.

    Με το πέρασμα των ετών, έγιναν και άλλες παρεμβάσεις με αποτέλεσμα το Type 64 να είναι αρκετά διαφοροποιημένο.



    ΣΧΟΛΙΑ