• AUTO

    Στο Μέζαπο με Opel Grandland Χ Hybrid 4!

    DCIM/100MEDIA/DJI_0302.JPG


    Οι Βρετανοί έχουν ένα ορισμό: “Q Car” ή Question Car. Βλέπεις στον καθρέπτη ένα μαύρο εμπρός καπό, πριν συνειδητοποιήσεις τι έγινε βλέπεις το βυσσινί πίσω καπό και μένεις με την απορία: Με πέρασε κάτι ή το ονειρεύτηκα; Το μαύρο καπό έχει παράδοση στην Opel. Χρησιμοποιήθηκε στα αγωνιστικά και στα γρήγορα αυτοκίνητα για να αποφεύγονται οι αντανακλάσεις του ηλίου στο καπό προτού προχωρήσει η τεχνολογία των τζαμιών.

    Η επαναφορά του στο Grandland X Hybrid 4 σηματοδοτεί τη διαφορετικότητα αυτού του οχήματος. Πρόκειται για έναν δεκαθλητή σε κουστούμι οικογενειάρχη που σε ξεγελά: Βλέπεις ένα συμβατικό οικογενειακό SUV μεσαίου μεγέθους και υποθέτεις κουβαδάκια, μέρες άδειας, υποχρεώσεις, νευρώσεις και ανάγκη για χαλάρωση…

    Καμία σχέση! Πρόκειται για αυτοκίνητο νέας γενιάς με απίστευτες δυνατότητες: 300PS, 500nm ροπής, τετρακίνηση και κατανάλωση στα 5 ευρώ/100km με ρυθμό στα όρια της νομιμότητας. Δε χαλαρώνεις δηλαδή, χαράς ευαγγέλια για όσους είναι αυτό ζητούμενο.

    Το Opel Grandland X Hybrid 4 είναι ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς. Φέρει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6lt/200PS και δυο ηλεκτροκινητήρες (109PS) έναν σε κάθε άξονα. Αυτοί συνδυάζονται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (e-EAT8) του γκρουπ PSA και τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 13kwh την οποία φόρτιζα κάθε βράδυ σε οικιακή πρίζα 16Α. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει άνετα τα 50km αν επιλέξεις το πρόγραμμα Electric. Σε μεγάλη ανηφόρα ή αν πιέσεις τέρμα το γκάζι ενεργοποιείται αυτόματα ο βενζινοκινητήρας. Στις χαρτογραφήσεις υπάρχουν άλλες 3 επιλογές: 4χ4, Sport, Hybrid. Η πραγματική οικονομία γίνεται με την επιλογή στο Hybrid. Αν επιλέξεις 4χ4 η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές είναι εντυπωσιακή για τον όγκο και το βάρος του, ενώ στο Sport είναι τόσο το γκάζι που…τρομάζει. Μπορείς επίσης να τραβήξεις το μοχλό από το “D” στο “Β” αυξάνεται ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας.

    Στην Μάνη, ξανά!

    Πιστεύω πως αν ο Θεός κατεβαίνει για διακοπές στη γη, πηγαίνει από το Λιμένι, μέχρι το Ταίναρο. Μου αρέσει τόσο πολύ αυτό το κομμάτι της Λακωνικής Μάνης. Για να φτάσεις από Αθήνα στο Μέζαπο πρέπει να διανύσεις 300km, τα 220km απ’ αυτά σε αυτοκινητόδρομο. Βγαίνοντας από τον περιφερειακό της Σπάρτης, πας για Γύθειο, δεν μπαίνεις μέσα με τον καινούργιο δρόμο και πας για Αρεόπολη (σ.σ: μεγάλη ζημιά η φωτιά των προηγούμενων ημερών).

    Μετά την Αρεόπολη αρχίζουν τα ωραία. Σ’ αυτούς τους δρόμους ενδημούν νεοσαλίγκαροι, είτε πρόκειται για ντόπιους με αγροτικά 30 ετών, είτε πρόκειται για τουρίστες που νοίκιασαν φτηνά ένα χιλιαράκι και πανικόβλητοι προσπαθούν να κινηθούν στους στενούς στριφτερούς δρόμους. Το Opel Grandland X Hybrid 4 βρίσκεται στο στοιχείο του: Πραγματοποιείς απίθανα προσπεράσματα, χωρίς δισταγμό και σκέψη. Θυμίζει 4κινητα υπεραυτοκίνητα με πενταπλάσια κατανάλωση.

     

    To Μέζαπο είναι ένα μικρό χωριό με ελάχιστους κατοίκους. Το σημείο αναφοράς του είναι ένα λιμάνι που έχει δημιουργηθεί από καθίζηση. Σαν ανοικτό σπήλαιο, πολύ γραφικό και χαρακτηριστικό Όπως όλα τα Μανιάτικα χωριά οι δρόμοι του είναι στενοί καθώς οι Μανιάτες δεν παραχωρούν “ούτε σπιθαμή γης”. Ας περάσει από αλλού ο δρόμος!

    Μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε μέρος να μείνεις, πλέον έχει φτιαχτεί πάνω στο λιμάνι ένα απλό πέτρινο κατάλυμα το Ippola Boutique Hotel το οποίο πήρε το όνομά του από τον παρακείμενο αρχαιολογικό χώρο. Η περιοχή έχει μεγάλη ιστορία.

    Κατεβαίνοντας από το Μέζαπο νότια, συναντάς το Γερολιμένα και μετά τη Βάθεια. Ένα παρατημένο χωριό λόγω αστυφιλίας, πύργοι που έγιναν πέτρες, όνειρα που έγιναν διαμερίσματα με φωταγωγό.

    Σε μελαγχολεί το περπάτημα στα σοκάκια της, αναρωτιέμαι τι καλύτερο έχει η Ελλάδα, γιατί δεν απαλλοτριώνεται όλος ο οικισμός να γίνει ένα εξαιρετικό θεματικό πάρκο;

    Συνεχίζοντας φτάνεις ως την Κοκκινόγεια όπου ο δρόμος σταματά. Άγριο τοπίο χωρίς βλάστηση και διαυγή νερά σε μικρά κολπάκια, φυσικές πισίνες. Περπατήσαμε ακόμη μια φορά ως το φανάρι, έχει πέσει η μια πλευρά του περίβολου, αναρωτιέμαι πότε θα επισκευαστεί. Το σημείο επισκέπτονται εκατοντάδες άνθρωποι αυτή την εποχή. Το ακρωτήριο Ταίναρο είναι το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης, αν και για τουριστικούς λόγους, εσχάτως, το ίδιο λένε και στο Γιβραλτάρ.

    Το Opel Grandland X Hybrid 4 μας συντρόφευσε δυο βδομάδες σε αρκετές εξορμήσεις. Κοινός τόπος, οι απίστευτες δυνατότητές του, η πολύ χαμηλή κατανάλωση, η εξαιρετική άνεση στο ταξίδι και η οδική του συμπεριφορά στις συνεχείς στροφές. Πάνω απ’ όλα όμως τα αστραπιαία προσπεράσματα, που πραγματοποιούνται πριν ολοκληρώσεις τη σκέψη σου.

    Προφανώς δεν είναι φθηνό, είναι όμως το φθηνότερο της αγοράς, ανάμεσα στα οχήματα αντίστοιχων δυνατοτήτων: 300PS, τετρακίνηση, χώροι και κατανάλωση 5ευρώ/100km. Ως PHEV με εκπομπές CO2 κάτω από 50gr/km επιδοτείται και από το kinoumeilektrika. Αξίζει τον κόπο να το δείτε αν ψάχνετε εταιρικό αυτοκίνητο με τέτοιες προδιαγραφές.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Opel Grandland X Hybrid 4

    Κινητήρας: 1.598 cc, δυο ηλεκτροκινητήρες
    Συνδυαστική ισχύς: 300 PS
    Συνδυαστική ροπή: 500 Nm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων (e-EAT8)
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1 sec
    Τελική ταχύτητα: 235 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 36 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
    Βάρος: 1.875 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.477/1.856/1.609 mm
    Μεταξόνιο: 2.675 mm
    Χώρος αποσκευών: 390 lt
    Τιμή: από 50.200 €

    Το εσωτερικό του Grandland X Hybrid4 είναι τυπικό Opel. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής περιλαμβάνει τις απαραίτητες ενδείξεις για την υβριδική και ηλεκτρική λειτουργία. Η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος έχει περιορίσει το χώρο αποσκευών στα 390 λίτρα (από 514) και το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη στα 43 λίτρα (από 53), ενώ οι παρεχόμενοι χώροι για τους επιβάτες χώροι παραμένουν αμετάβλητοι.



    ΣΧΟΛΙΑ