• AUTO

    Renault Clio: Φινέτσα και ωριμότητα

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Είχαμε στα χέρια μας τις προηγούμενες μέρες για εκτενή δοκιμή το νέο Renault Clio. Πρόκειται για ένα μοντέλο με όνομα βαρύ και ιστορία καθώς συμπλήρωσε πρόσφατα τα 30 χρόνια παρουσίας στην αγορά.

    Παγκόσμιο best seller με 15 εκατ. πωλήσεις και best seller στην ιστορία της Renault. Από τη στιγμή που η Clio – μούσα γαρ – ξεπέρασε τα 4m σε μήκος, είναι αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, ότι πρέσβευε το Μegane δέκα χρόνια πριν.

    Κοιτώντας εξωτερικά την Clio η πρώτη εντύπωση είναι αυτή της εκλεπτυσμένης ομορφιάς. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει το ρομβοειδές σήμα της Renault. Αν προσπαθήσεις να αναπαράγεις το σχέδιο του σήματος αποκομίζεις την αίσθηση πως ο σχεδιαστής της Clio έχει χρησιμοποιήσει εκατοντάδες ρόμβους διαφορικού μεγέθους δημιουργώντας ένα μοτίβο που χαρίζει κίνηση. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει αμέσως για τη γαλλική φινέτσα του.

    Οδηγήσαμε μια Clio με τον καινούργιο 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt/100PS. Πρώτα απ’ όλα δεν καταλαβαίνεις ότι είναι 3κυλινδρος, η ομοιογένεια και η σταθερή ροπή σε όλο το φάσμα στροφών είναι τα δυνατά του σημεία. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, αραιάς κλιμάκωσης με έμφαση στην οικονομία. Αργότερα θα υπάρξει και αυτόματο κιβώτιο X-TRONIC.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό της Clio το πρώτο που τραβά την προσοχή σου είναι η μεγάλη οθόνη multimedia που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας. Η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, είναι η μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες multimedia, infotainment και πλοήγησης. Στην ίδια λογική και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με οθόνη TFT που περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης.

    Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το άνω επίπεδο και το μεσαίο είναι καλυμμένα με μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας ενώ το κατώτερο έχει πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Τα καθίσματα του νέου Renault Clio προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» καλύτερα το σώμα. Παράλληλα, είναι πιο εργονομικά και πιο εύκολα στη χρήση, καθώς τα χειριστήριά τους είναι τοποθετημένα σε πιο βολικά σημεία.

    Το Clio διαθέτει πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης στους τομείς της οδήγησης, παρκαρίσματος και ασφάλειας. Χάρη και σ’ αυτά κατέκτησε 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP.

    Οδηγώντας το στο κέντρο της πόλης αποκομίσαμε την αίσθηση ενός άνετου ποιοτικού, αυτοκινήτου. Η ανάρτηση (γόνατα ΜcPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) σε συνδυασμό με τα ελαστικά 205/45/17 του αυτοκινήτου δοκιμής μας, προσφέρει γαλλική άνεση σε συνδυασμό με καλή κατευθυντικότητα και ισορροπία κρατήματος.

    H Clio του 1.0lt προφανώς δεν προορίζεται να δώσει μάχη με το χρονόμετρο, αλλά με την κατανάλωση και την ευχρηστία. Εντός πόλης η κατανάλωση δεν έπεσε κάτω από τα 6.5lt, τιμή που πιθανόν επιδέχεται βελτίωσης από ένα οδηγό με πιο στρωτό χαρακτήρα από το δικό μου. Στο αυτοκινητόδρομο η Clio ταξιδεύει επιδεικνύοντας μια ανώτερη ποιότητα κύλισης. Αρωγός στην φινετσάτη ατμόσφαιρα, η καλή ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών και η απορροφητικότητα των καθισμάτων που σε ξεκουράζουν.

    Ο κινητήρας διαθέτει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που απαιτούνται για έναν ελιγμό στην πόλη ή ένα προσπέρασμα σε ανηφορικό δρόμο, ακόμη και με 4 επιβαίνοντες. Σε δρόμο με στροφές η Clio συμπεριφέρεται προβλέψιμα, οι αντιδράσεις της στο όριο είναι υποστροφικές/ασφαλείς. Ορμώμενοι το σετάρισμα της ανάρτησης θα θέλαμε κάτι παραπάνω σε αίσθηση από το τιμόνι που διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση. Πιέζοντας την Clio σε δρόμο με αλλεπάλληλες αλλαγές πορείας ήταν εμφανώς παράταιρη η προσπάθειά μας.

    Η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα TCe 100 έχει φτιαχτεί για άνετες, στυλάτες οικονομικές μετακινήσεις. Αν θέλετε κάτι παραπάνω μπορείτε να δείτε τον 1.3 TCe GPF με 130 ίππους και 240Nm ροπής που συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Ενδιαφέρον έχει επίσης και η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 Blue dCi, 115 PS / 26.5kgm ροπής.Αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία σας προτείνουμε να αξιολογήσετε την Clio.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Renault Clio 1.0lt/100PS

    Κινητήρας: 999 cc
    Ισχύς: 100PS/ 5.000 rpm
    Ροπή: 16,2 kgm/2750 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
    Επιτάχυνση: 0-100 km/h: 11,8 sec
    Τελική ταχύτητα: 187 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 4,1 lt/100 km (WLTP)
    Βάρος: 1.178 kg
    Διαστάσεις: (Μ/Π/Υ): 4.050/1.798/1.440 mm
    Μεταξόνιο: 2.583 mm
    Χώρος αποσκευών: 391 lt
    Εκπομπές CO2: 100 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 90 ευρώ
    Τιμή: από 14.690 ευρώ

    Η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα TCe 100 έχει φτιαχτεί για άνετες, στυλάτες οικονομικές μετακινήσεις



    ΣΧΟΛΙΑ