• AUTO

    Πασχαλινή έξοδος: Η μεγαλύτερη όλων των εποχών;

    Μποτιλιάρισμα κατά την πασχαλινή έξοδο

    Πασχαλινή έξοδος


    Με τον καιρό σύμμαχο και μετά από δυο χρόνια με περιορισμό οι Αθηναίοι ετοιμάζονται για το μεγάλο μποτιλιάρισμα.

    Η πρόβλεψη κυκλοφορίας σήμερα Μεγ. Πέμπτη από τις 14:00 το μεσημέρι ως τις 22:00 το βράδυ και αύριο Μεγ. Παρασκευή από τις 07:00 το πρωί ως τις 17:00 το απόγευμα στα διόδια της Ελευσίνας και των Αφιδνών είναι απογοητευτική.

    Είναι ξεκάθαρο όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική υπηρεσία ότι θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα με ατελείωτες ουρές και χαμένες ώρες. Την ίδια στιγμή με το κόστος καυσίμου να υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο εύλογα αναρωτιέται κανείς πως είναι δυνατό τόσοι πολλοί άνθρωποι να αδιαφορούν για το κόστος και να επιλέγουν μποτιλιάρισμα.

    Είναι αλήθεια πως το θέμα μ’ έχει απασχολήσει σοβαρά. Έχω κάνει ρεπορτάζ, το οποίο συνοψίζεται στις εξής φράσεις: «Έξις δεύτερη φύσις, όπως οι άλλοι έτσι και εγώ».

    Η κίνηση της επόμενες ώρες θα χτυπήσει κόκκινο

    Ο Αθηναίος έχει συνηθίσει το μποτιλιάρισμα, είναι τρόπος ζωής γι’ αυτόν και δεν τον απασχολεί. Θα φύγει λοιπόν την ώρα που βολεύεται και επειδή το βολικό είναι διαδεδομένο θα συναντήσει και πολλούς άλλους βολεμένους στο δρόμο του.

    Θα ταλαιπωρηθεί, θα ταλαιπωρήσει θα εκνευριστεί, θα εκνευρίσει και τελικά θα φτάσει στον προορισμό του με σημαντική καθυστέρηση και οικονομική επιβάρυνση. Αυτό φυσικά δεν θα αλλάξει σε τίποτα την προσέγγισή του.

    Πασχαλινή έξοδος
    Πασχαλινή έξοδος

    Έτσι θα επιστρέψει τη Δευτέρα του Πάσχα το απόγευμα όπου αναμένεται η μεγαλύτερη κίνηση του έτους τόσο σε Ολυμπία όσο και σε Νέα Οδό. Πάλι τα ίδια μαζί με χρήση της ΛΕΑ, νεύρα καυγάδες και την χοληστερίνη στα ύψη.

    Τρίτη του Πάσχα πρωί στο γραφείο θα συζητά για το πόσο ωραία πέρασε στις διακοπές του κι αν τον ρωτήσει κανείς πόσες από τις 120 ώρες εξόδου του, αφιέρωσε στο δρόμο θα μονολογήσει κάτι για το ήθος του.

    Σε κάθε περίπτωση αυτές τις μέρες καλό είναι να έχουμε υπόψη μας:

    ▸Ελέγχουμε τακτικά την κατάσταση του οχήματός μας ιδιαίτερα πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι (στάθμη υγρών φρένων, υαλοκαθαριστήρες, πίεση ελαστικών). Φροντίζουμε να το συντηρούμε όπως προβλέπει ο κατασκευαστής  και να αντικαθιστούμε τα ελαστικά στα προτεινόμενα διαστήματα.

    ▸Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) για χρήση του σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

    ▸Τοποθετούμε τις βαλίτσες και όλα τα μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και δένουμε με δίχτυ πρόσδεσης.

    ▸Φροντίζουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.

    ▸Κρατάμε πάντα αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και οδηγούμε με την κατάλληλη ταχύτητα, έχοντας ως γνώμονα όχι μόνο το επιτρεπόμενο μέγιστο όριο σε κάθε σημείο του οδικού δικτύου αλλά και τις εκάστοτε συνθήκες (κατάσταση οδοστρώματος και οχήματος, καιρικές συνθήκες, κατάσταση οδηγού).

    ▸Δεν χρησιμοποιούμε το κινητό τηλέφωνο όταν οδηγούμε, ακόμη και αν αυτό γίνεται με νόμιμα μέσα (Bluetooth, ανοιχτή ακρόαση), καθώς η απόσπαση προσοχής αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων. Επιπλέον, αποφεύγουμε τη δυνατή μουσική, το κάπνισμα, τις έντονες συζητήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς όλα αυτά αποτελούν επίσης παράγοντες απόσπασης της προσοχής.

    ▸Δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, ακόμη και αν έχουμε καταναλώσει μικρή ποσότητα. Η επιλογή του νηφάλιου οδηγού της παρέας εξασφαλίζει την ασφαλή επιστροφή όλων.

    ▸Για τη μεταφορά με αυτοκίνητο παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης (παιδικά καθίσματα, ζώνη ασφαλείας) ανάλογα με την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

    ▸Ενημερωνόμαστε για τις καιρικές συνθήκες πριν ξεκινήσουμε για ταξίδι. Αλλάζουμε την ώρα αναχώρησης αν οι οδικές συνθήκες δεν είναι κατάλληλες.

    ▸Χρησιμοποιούμε τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης μόνο για λόγους ανωτέρας βίας (μηχανική βλάβη, προβλήματα υγείας κ.ά.) ή αν μας ζητηθεί από την Τροχαία. Εάν δεν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους, αφήνουμε πάντα τη ΛΕΑ ελεύθερη για περιπολικά, ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα.

    ▸Σεβόμαστε τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα ΑΜΕΑ μιας και πρόκειται για τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Επομένως, σταματάμε πάντα στις διαβάσεις πεζών και δίνουμε στους πεζούς προτεραιότητα.

    ▸Η υπνηλία και η κόπωση είναι από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων. Πριν το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά ενώ απέχουμε από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων στα οποία υπάρχει οδηγία για απαγόρευση οδήγησης. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες- στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης.

    ▸Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπόλοιπους επιβάτες των οχημάτων.

    ▸Η μοτοσικλέτα μπορεί να αποτελέσει ένα ασφαλές μέσο μετακίνησης μόνο όταν οδηγός και επιβάτης φορούν κράνος και ειδικό εξοπλισμό προστασίας.

    Διαβάστε επίσης:

    Παρά την αύξηση των εισιτηρίων οι Αθηναίοι γεμίζουν τα πλοία και φεύγουν για τα νησιά

    Αττική Οδός: Αυξημένη κυκλοφορία λόγω της μαζικής εξόδου για το Πάσχα



    ΣΧΟΛΙΑ