• AUTO

    Οδηγούμε το Hyundai Kona 1.0lt/120PS


    Μεγάλωσε, είναι άκαμπτο, άνετο, η απόδοση του 3κυλινδρου δεν προβληματίζει, έχει χώρους και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά.

    Είχαμε στα χέρια μας τη βασική έκδοση της γκάμας του Kona αυτή με το 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt/120PS. Οι τιμές ξεκινούν από τις 25.300 ευρώ για την έκδοση Premium, το Kona έχει αλλάξει κατηγορία, πλέον βρίσκεται ανάμεσα στα B SUV και C SUV. Σημειώστε πως είναι μακρύτερο κατά 17,5 cm από το προηγούμενο μοντέλο και να φτάνει συνολικά τα 4,35m.

    H απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 16 cm. Ακόμη και αν δεν κινείστε εκτός δρόμου, είναι μια απόσταση που επιτρέπει να μπεις σ’ ένα χωματόδρομο ή ν’ ανέβεις ένα πεζοδρόμιο. Το Kona σχεδιαστικά ξεχωρίζει από τα πρωτότυπα φωτιστικά τις ακμές και γωνίες του αμαξώματος, σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο.

    Θεωρώ ότι η έκφραση «μικρό Tucson» το αδικεί καθώς έχει τη δική του προσωπικότητα. Παρότι το αμάξωμα μάκρυνε το μεταξόνιο μεγάλωσε μόνο 6cm φτάνοντας τα 2.66m. Η ισορροπία κρατήματος είναι καλή, όπως και το ζύγισμα του οχήματος. Θυμίζουμε ότι θεωρητικά η ιδανική ισορροπία ενός οχήματος προκύπτει με μεταξόνιο 2.65m. Οι χώροι είναι άνετοι για όλους, τόσο για τους πίσω επιβαίνοντες – τρεις ταξιδεύουν με ένα μικρό συμβιβασμό – ενώ το πορτμπαγκάζ έχει πρακτική διαμόρφωση. Αξίζει να τονίσει κανείς τις κοιλότητες στα άκρα που βολεύουν στην μεταφορά π.χ. την έδραση της ομπρέλας θαλάσσης.

    Η πλούσια έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας διέθετε το κυρτό πάνελ με τις δύο μεγάλες οθόνες 12,3’’. Ο ψηφιακός πίνακας έχει εύληπτα γραφικά ενώ η touch-screen oθόνη είναι λειτουργική και γρήγορη. Το μενού είναι εύκολα προσβάσιμο, αν και η απενεργοποίηση των «ενοχλητικών» συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας με τα όρια ταχύτητας και τη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας είναι χρονοβόρα απαιτεί 6 εντολές και αποσπά την προσοχή του οδηγού αν αυτός αποφασίσει να απενεργοποιήσει τα συστήματα ενόσω κινείται.

    Πέρα από τις επιλογές στο μενού υπάρχουν και απτοί διακόπτες για τις βασικές ρυθμίσεις που διευκολύνουν όπως και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Το φινίρισμα των πλαστικών είναι ποιοτικό,  προσεγμένο και η επίπεδη διαμόρφωση του ταμπλό δίνει μια αίσθηση ευρυχωρίας.

    Από πλευράς εξοπλισμού η Hyundai από τη βασική έκδοση Premium, προσφέρει όλο το πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας, αναλογικό πίνακα οργάνων με οθόνη 4,2’, οθόνη αφής 12,3’’, ζάντες αλουμινίου 16’’, επιλογή χαρτογραφήσεων οδήγησης Drive Mode, ηχοσύστημα 6 ηχείων κ.α. Οι πιο σημαντικές προσθήκες της επόμενης έκδοσης Distinctive αφορούν στον πλήρως ψηφιακό πίνακα 12,3’’, στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, στις 18άρες ζάντες κ.α.

    Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας έχει τραχιά λειτουργία, ροπή που σου επιτρέπει να κινείσαι απροβλημάτιστα χωρίς συχνές αλλαγές ταχυτήτων και σε βοηθά να εξοικονομήσεις καύσιμο. Το Kona αυτής της έκδοσης προφανώς είναι προσανατολισμένο στην αποδοτικότητα, εκεί παίρνει άριστα καθώς έχει αξιοπρεπέστατες επιταχύνσεις εν κινήσει χωρίς να ξεπερνά τα 6lt/100km η κατανάλωση. Μάλιστα με προσεκτική οδήγηση μπορεί να πέσει και πιο κάτω. Ο έμπειρος οδηγός θα εκμεταλλευτεί τη ροπή στις χαμηλές στροφές και θα κινηθεί απροβλημάτιστα.

    Η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου έχει γίνει με γνώμονα την εξοικονόμηση καυσίμου και όχι τις επιδόσεις. Οι σχέσεις δεν είναι ούτε κοντές, ούτε μακριές το γρανάζωμα έχει γίνει με βάση τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται αβίαστα και το κούμπωμα των σχέσεων είναι απροβλημάτιστο. Οι διαδρομές του λεβιέ δεν γίνονται αισθητές σε καθημερινή οδήγηση, αλλά όταν ανεβάσεις ρυθμό αντιλαμβάνεσαι πως επιδέχονται μείωση. Τα 200Nm ροπής κινούν ευχάριστα το Kona, ενώ ακόμη και με πλήρες φορτίο οι επιδόσεις είναι ασφαλείς.

    Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport η απόκριση βελτιώνεται η κατανάλωση χειροτερεύει και ο οδηγός μπορεί να προσπεράσει με ασφάλεια ακόμη και σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο. Η ακαμψία του αμαξώματος επέτρεψε στους μηχανικούς της Hyundai να σετάρουν την ανάρτηση με τρόπο που αποσβένει αποτελεσματικά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις. Η ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω δεν γίνεται αντιληπτή ούτε στις διαμήκεις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ στις εγκάρσιες θα αντιδράσει κάπως απότομα μόνο υπό φορτίο.

    Το τιμόνι προσφέρει επαρκή ποιότητα πληροφορίας τα φρένα είναι απροβλημάτιστα παρά το βάρος των 1.4tn. Το Κοna της δοκιμής μας διέθετε ήπια υβριδική διάταξη που βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου εντός πόλης. Υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πιο ακριβή κατά 2.500 ευρώ που δεν συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Το Kona έχει πολύ ισχυρό ανταγωνισμό στην κατηγορία του ενδεικτικά αναφέρουμε τα: Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, VW TRoc, Ford Puma, Opel Mokka, Renault Captur.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V

    Κινητήρας: 998 cc

    Ισχύς: 120 PS/ 6.000 rpm

    Pοπή: 200 Nm/2.000-3.500 rpm

    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

    0-100 km/h: 11,7 sec

    Τελική ταχύτητα: 180 km/h

    Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 lt/100 km

    Εκπομπές CO2: 125 gr/km

    Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.350/1.825/1.585 mm

    Μεταξόνιο: 2.660 mm

    Βάρος: 1.395 kg

    Χώρος αποσκευών: 466lt (1.300lt σε διθέσια διαμόρφωση)

    Τιμή: Από 25.290 ευρώ (έκδοση premium)

    Διαβάστε επίσης

    Ιδού το ανανεωμένο Ford Kuga



    ΣΧΟΛΙΑ