• AUTO

    Μια ΒΜW ελαφριά, όχι εξηλεκτρισμένη!


    Η νέα BMW M 3 CS συνδυάζει έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 550PS με 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic και τετρακίνηση M xDrive.

    Έξυπνη και ελαφριά κατασκευή που διαθέτει μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), μαζί με αυξημένη ισχύ ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο, αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές ακριβείας που προσφέρουν μια συναρπαστική εμπειρία επιδόσεων στην πίστα.

    Αυτός ο συνδυασμός προσδίδει στην BMW M 3 CS έναν απόλυτα δικό της χαρακτήρα: την ικανότητα να προσφέρει μία ανόθευτη αίσθηση M στο δρόμο, αλλά και στην πίστα. Η BMW M3 CS συνδυάζει έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με απόδοση 405 kW/550 hp με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και το ευφυές σύστημα τετρακίνησης M xDrive.

    Το εν λόγω σύνολο προσφέρει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,4sec. Η νέα BMW M3 CS θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο από τον Μάρτιο του 2023, με το σταδιακό της λανσάρισμα να ξεκινά τον ίδιο μήνα. Οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία είναι οι σημαντικότερες αγορές για τη νέα αυτή ειδική έκδοση.

    Η συνταγή ‘αυξημένη ισχύς και μειωμένο βάρος’ χαρίζει στη νέα BMW M3 CS συναρπαστικές επιδόσεις και μια αποκλειστική αίσθηση. Η ισχύς αντλείται από μία ειδικά αναβαθμισμένη έκδοση του υψηλόστροφου και εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo που αναπτύχθηκε για τα μοντέλα BMW M3 και BMW M4.

    Αυτή η μονάδα με χωρητικότητα 3,0 λίτρων αποτελεί επίσης τη βάση για τον κινητήρα με τον οποίο η BMW M4 GT3 διεκδίκησε για πρώτη φορά και κέρδισε επάξια τον τίτλο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού (DTM) το 2022. O κινητήρας διαθέτει πληθώρα τεχνολογικών λεπτομερειών, που προέρχονται απευθείας από την μονάδα κίνησης του αγωνιστικού αυτοκινήτου.

    H αύξηση ισχύος επιτεύχθηκε χάρη σε στοχευμένες βελτιώσεις της τεχνολογίας M TwinPower Turbo του κινητήρα, χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα της σταθερής απόδοσης ή της αντοχής. Οι προσαρμογές αφορούσαν κυρίως στην αύξηση της μέγιστης πίεσης πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών από 1,7 σε 2,1 bar καθώς και τις ειδικές για το μοντέλο τροποποιήσεις στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.

    Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 650 Nm από τις μόλις 2.750 σ.α.λ. και τη διατηρεί μέχρι και τις 5.950 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ. με μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ. Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κινητήρα είναι και η αμείωτη παροχή ισχύος μέχρι και τα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου.

    Αυτό συνοδεύεται από ένα συναρπαστικό soundtrack που παράγεται από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής με τα ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια, ένα μειωμένου βάρους σιλανσιέ από τιτάνιο και – ως είθισται για μοντέλο M – με τα δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένα σε μαύρο ματ χρώμα.

    Η επιλογή των προγραμμάτων SPORT ή SPORT+ για τη ρύθμιση της απόκρισης του κινητήρα στο μενού M Setup παραμετροποιεί και τον ήχο της εξάτμισης, εξασφαλίζοντας μία ανεπανάληπτη χροιά που θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αυτό προσδίδει μία πραγματική ηχητική πανδαισία, ιδιαίτερα στις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από τον διεγερτικό συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα.

    Η ροπή του κινητήρα της νέας BMW M3 CS μεταφέρεται μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα carbon paddles στο τιμόνι.

    Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα προκειμένου να διαλέγει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου, επιλέγοντας μεταξύ ρυθμίσεων για άνεση, σπορ επιδόσεις και βελτιστοποιημένη απόδοση για οδήγηση στην πίστα.

    Τόσο η πρόσφυση όσο και η ευελιξία της νέας BMW M3 CS ενισχύονται από την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως μεταβαλλόμενη και εξαιρετικά ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών.

    Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα.

    Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική αίσθηση M κατά την επιτάχυνση ή την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές.

    Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD.

    Στέλνοντας την ισχύ του κινητήρα αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και καταστέλλοντας κάθε παρέμβαση των συστημάτων ελέγχου για τη σταθεροποίηση του οχήματος, η ρύθμιση αυτή εμπλέκει ακόμα πιο έντονα τους έμπειρους οδηγούς στην οδηγική εμπειρία.

    Η νέα BMW M3 CS χρειάζεται 11,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 200 km/h από στάση. Η εν κινήσει επιτάχυνση από 80 – 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,6 δευτερόλεπτα (με 4η σχέση) ή 3,3 δευτ. (με 5η σχέση).

    Η BMW M3 CS διατίθεται στάνταρ με το M Driver’s Package,και έχει τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h. Ειδικά προσαρμοσμένη ρύθμιση για την τεχνολογία πλαισίου και το σύστημα DSC, ελαστικά πίστας στάνταρ.

    Η τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M3 CS έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, τη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και στην κατανομή του βάρους του. Οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης σκόπιμα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα.

    Η ανεξάρτητη ρύθμιση της κινηματικής των αξόνων και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις της γωνίας κάμπερ, των αμορτισέρ, των βοηθητικών ελατηρίων και των αντιστρεπτικών δοκών, συμβάλουν στη μεγιστοποίηση της ακρίβειας του τιμονιού, τον έλεγχο κατά τη μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, την απόκριση των ελατηρίων και των αμορτισέρ και τη θέση των τροχών.

    Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M3 CS διαθέτουν επίσης ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης.

    Ο στάνταρ εξοπλισμός της ειδικής έκδοσης του μοντέλου περιλαμβάνει φρένα M Compound με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα.

    Στον βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M3 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με φινίρισμα Gold Bronze.

    Αυτές οι συγκεκριμένες ζάντες ελαφρού κράματος M μπορούν επίσης να παραγγελθούν προαιρετικά με ματ μαύρο φινίρισμα.

    Με διάμετρο 19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα, οι τροχοί εφοδιάζονται στάνταρ με ελαστικά πίστας που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την ειδική έκδοση και έχουν διαστάσεις 275/35 ZR19 μπροστά και 285/30 ZR20 πίσω.

    Εναλλακτικά, αντί των συγκεκριμένων ελαστικών, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για οδήγηση σε πίστα, οι πελάτες έχουν επίσης τη δυνατότητα να επιλέξουν χωρίς επιπλέον κόστος ελαστικά υψηλών επιδόσεων με τις ίδιες διαστάσεις.

    Η χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, είναι καθοριστικής σημασίας στον τομέα αυτό. Εκτός από την carbon οροφή, η ειδική έκδοση χρησιμοποιεί επίσης αυτό το ελαφρύ υλικό υψηλής τεχνολογίας για το καπό, το εμπρός splitter, τις εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, τον πίσω διαχύτη και την πίσω αεροτομή.

    Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και οι διακοσμητικές λωρίδες κατασκευάζονται επίσης από CFRP. Τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα M Carbon συνεισφέρουν από την πλευρά τους στη διατήρηση του βάρους στην καμπίνα σε χαμηλά επίπεδα.

    Το πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, εξ άλλου, μειώνει το βάρος του συστήματος εξαγωγής που τοποθετείται στη νέα BMW M3 CS πάνω από 4 κιλά. Τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται σε σχεδιαστικό επίπεδο πετυχαίνουν συνολική εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Sedan με M xDrive.

    Στο διαμέρισμα του κινητήρα, μία προαιρετική σύνθεση από μπάρες θόλων, σχεδιασμένων με γνώμονα τη μείωση βάρους, αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος.

    Τα στοιχεία της συγκεκριμένης σύνθεσης, τα οποία συνδέουν τους πύργους της ανάρτησης με το εμπρός άκρο του αυτοκινήτου, είναι κατασκευασμένα από χυτό αλουμίνιο και διαθέτουν μια βελτιστοποιημένη ως προς το βάρος γεωμετρία που έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια, με τη βοήθεια αριθμητικών μοντέλων στις δυνάμεις που ασκούνται σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις.

    Οι προβολείς BMW Laserlight που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό προσθέτουν μία ακόμα ιδιαίτερα εντυπωσιακή πινελιά στο εμπρός τμήμα της νέας BMW M3 CS.

    Φωτίζοντας το δρόμο σε κίτρινο αντί λευκό χρώμα – τόσο κατά την ενεργοποίηση της λειτουργίας φωτισμού εισόδου που μπαίνει σε λειτουργία με το ξεκλείδωμα των θυρών, όσο και κατά τη λειτουργία της μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων – παραπέμπουν σε επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα GT.

    Στο εσωτερικό της νέας BMW M3 CS, ένα σπορ cockpit σχεδιασμένο με γνώμονα την οδηγική απόλαυση και τις μέγιστες επιδόσεις, συνδυάζεται με προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία.

    Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός φιλοξενούνται σε μπάκετ καθίσματα M Carbon, σε ειδική σχεδίαση για το μοντέλο. Πλήρως ηλεκτρικά και θερμαινόμενα, διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα μαζί με ένα φωτιζόμενο σήμα του μοντέλου, εξασφαλίζοντας ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει μοναδικά το αγωνιστικό πνεύμα με την άνεση για μεγάλες αποστάσεις.

    Η χρήση CFRP στα δομικά στοιχεία του μαξιλαριού και της πλάτης του καθίσματος, καθώς και οι εντυπωσιακές εγκοπές στα πλαϊνά στηρίγματα και κάτω από τα προσκέφαλα, μαρτυρούν την ελαχιστοποιημένου βάρους δομή των καθισμάτων.

    Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon της νέας BMW M3 CS είναι επενδεδυμένα με δέρμα Merino και διαθέτουν αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο/κόκκινο χρώμα με διακριτικές ραφές αντίθεσης. Αυτό το δίχρωμο φινίρισμα επαναλαμβάνεται για τα δύο καθίσματα στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

    Τα πάνελ των θυρών είναι εξ ολοκλήρου επενδεδυμένα με μαύρο δέρμα τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ το κόκκινο λογότυπο “CS” κοσμεί τη μειωμένου βάρους κεντρική κονσόλα.

    Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού της νέας BMW M3 CS περιλαμβάνει επίσης ζώνες ασφαλείας M με μοτίβο πλεκτών λωρίδων στα χρώματα της BMW M GmbH, μαρσπιέ θυρών με την επιγραφή “M3 CS”, επένδυση οροφής σε χρώμα ανθρακί, διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα από ανθρακόνημα και τιμόνι M Alcantara με paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP και κόκκινη ένδειξη της ευθείας πορείας.

    Η νέα BMW M3 CS προσφέρει την εμπειρία BMW iDrive τελευταίας γενιάς που βασίζεται στο BMW Operating System 8, το οποίο περιλαμβάνει το BMW Curved Display. Αυτό αποτελείται από μία οθόνη πληροφοριών 12.3” και μία οθόνη ελέγχου 14.9”, που τοποθετούνται πίσω από μία κυρτή γυάλινη επιφάνεια.

    Με την εργονομική του θέση που θέτει στο επίκεντρο τον οδηγό, το BMW Curved Display καθιστά τον ήδη διαισθητικό έλεγχο μέσω αφής ακόμα πιο φιλικό προς το χρήστη.

    Τα M Shift Lights εμφανίζονται στο επάνω μέρος της οθόνης πληροφοριών, ενώ οι ενδείξεις του συστήματος ευστάθειας οδήγησης, του M xDrive και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης εμφανίζονται στο κάτω τμήμα.

    Η νέα BMW M3 CS διαθέτει επίσης μια επίλεκτη γκάμα λειτουργιών άνεσης και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, που εστιάζουν σταθερά στην απόλυτη οδηγική απόλαυση.

    Είναι εξοπλισμένη στάνταρ με την τελευταία έκδοση του Comfort Access, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού δύο ζωνών, σύστημα ήχου Harman Kardon Surround Sound System, Park Distance Control, Front Collision Warning, Lane Departure Warning και το σύστημα Speed Limit Info.

    Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν σύστημα συναγερμού, αυτόματη λειτουργία πορτμπαγκάζ και τα συστήματα Driving Assistant και Parking Assistant.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ