• AUTO

    Mercedes CLA: Ξελογιάστρα! (pics)

    • Του Τάκη Πουρναράκη


    Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους την πανέμορφη CLA με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/116PS.

    Από όποια πλευρά κι αν την κοιτάξεις η CLA σε σαγηνεύει. Το μικρό τετράθυρο κουπέ της Mercedes έχει μια μοναδική αθλητική σιλουέτα που τραβά τα βλέμματα όπως ένα καλογυμνασμένο κορμί.

    Στην δεύτερη γενιά της είναι τέκνο της μεγάλης CLS του πρώτου 4θυρου κουπέ στην σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης που δημιούργησε μια πολύ θελκτική στα μάτια μου κατηγορία.

    Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας που φορά η CLA αποδίδει 116PS από 1.5lt. Αξίζει να τονιστεί πως στο ίδιο αμάξωμα φιλοξενούνται τα 421 άλογα της CLA 45 AMG S. H πρώτη σκέψη λοιπόν είναι ότι έχουμε στα χέρια μας ένα αυτοκίνητο που δεν θα έρχεται σε δύσκολη θέση από την ισχύ του κινητήρα. Μπορεί μάλιστα τα 116PS να φαντάζουν λίγα για τον ενάμισι τόνο του αμαξώματος αλλά είναι τα 26kgm ροπής από το ρελαντί σε συνδυασμό με την σφιχτή κλιμάκωση του 7ταχυτου αυτοματοποιημένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που συμβάλουν στο θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών. Σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι πως οδηγείς ένα αργό αυτοκίνητο, τουναντίον μπορείς να πραγματοποιήσεις ένα γρήγορο προσπέρασμα με περιθώριο ενεργητικής ασφάλειας

    Με την Mercedes CLA 180d είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε 400km απνευστί στο πλαίσιο του ρεπορτάζ για τα μέτρα στους αυτοκινητόδρομους. Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε όσα καταγράψαμε σχετικά. Η ποιότητα κύλισης, η ακαμψία του πλαισίου, η εξαιρετική αεροδυναμική του σχήματος (Cd 0,23) και τα εργονομικά καθίσματα συνέβαλλαν τα μέγιστα στην άνεση του ταξιδιού. Bγήκα από το αυτοκίνητο ξεκούραστος σαν να μην είχα ταξιδέψει καθόλου.

    Αξίζει να τονίσουμε την λειτουργία του κιβωτίου, οι αλλαγές του δεν γίνονται αντιληπτές, τόσο στο πρόγραμμα ECO όσο και στο Comfort. Ομολογώ ότι επέλεξα το Sport στον επαρχιακό δρόμο κυρίως για την πιο σφιχτή ανάρτηση.

    Τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου δοκιμής μας που πατούσε σε ελαστικά 225/45/18 ήταν πολύ υψηλά. Πάνω από τα όρια της νομιμότητας και της λογικής σε δημόσιο δρόμο. Το δυνατό σημείο της CLA είναι οι γρήγορες καμπές εκεί πατά σε ράγες θυμίζοντας μεγαλύτερες Mercedes. Η κατευθυντικότητα συνοδεύεται και από αντίστοιχη αίσθηση στο τιμόνι, το αυτοκίνητο σε προκαλεί για το κάτι παραπάνω διαθέτοντας σαφώς σπορ σετάρισμα. Η CLA διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Μας εντυπωσίασε η παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που ήρθε σχετικά αργά, μόνο όταν ήταν πραγματικά ανάγκη.

    Εντός πόλης απολαμβάνεις τα βλέμματα που τραβά στο πέρασμά της, την άνεση της ανάρτησης, την διακριτική λειτουργία του κιβωτίου, την ασύρματη φόρτιση του κινητού, την εξαιρετική ποιότητα του ηχοσυστήματος και την υφή των δερμάτινων καθισμάτων.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό το πρώτο σε κεντρίζει είναι η ρετρό συναισθηματική σχεδίαση που τονίζεται από τους αεραγωγούς που θυμίζουν στρόβιλο αλλά και τους μεταλλικούς διακόπτες. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία όπως και η αίσθηση που αποκομίζεις από τη χρήση των διακοπτών και των χειριστηρίων.

    Συνολικά οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα κεφάλια, χωρίς ωστόσο να νιώθεις στριμωγμένος πίσω (1.85cm, 100kg).

    Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κλέβουν την παράσταση οι δύο μεγάλες οθόνες 10.25 ιντσών. Η δεξιά είναι αφής και εντυπωσιάζει για την ευκολία χρήσης της. Μπορείς όμως αν θες να μην την ακουμπήσεις ποτέ χρησιμοποιώντας το σύστημα πολυμέσων MBUX μέσω φωνητικών εντολών.

    Η Mercedes CLA είναι η πολύφερνη καλλονή που όλοι θέλουν να σταθούν δίπλα της, να κάνουν μια βόλτα μαζί της. Προσωπικά θεωρώ πως δεν έχει ανταγωνισμό παρότι ξέρω πως κάποιοι θα αναφερθείτε στην BMW σειρά 2 και στο Α3 sedan. Πιο πιθανό θεωρώ το δίλημμα Α Class ή CLA. Δεδομένου ότι πρόκειται για ίδιας τεχνολογίας μοντέλα που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα για μένα η απάντηση είναι ξεκάθαρη υπέρ του κουπέ. Τώρα αν θέλετε το κάτι παραπάνω στην σπορ οδήγηση υπάρχει και βενζινοκίνητη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.3lt/163PS.

    Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 460 λίτρων και είναι χωρισμένος σε δυο επίπεδα

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes CLA 180d

    Κινητήρας: 1.461 cc
    Ισχύς: 116PS/4000 rpm
    Ροπή: 26,4 kgm/1750 – 2500 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
    Τελική ταχύτητα: 205 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 5. 7 lt/100 km (δοκιμής)
    Βάρος: 1.490 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.688/1.830/1.439 mm
    Μεταξόνιο: 2.729 mm
    Χώρος αποσκευών: 460 lt
    Εκπομπές CO2: 102 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 100 €
    Τιμή: από 35.250€

    Υψηλού επιπέδου και η απολύμανση που γίνεται από τη Mercedes στα αυτοκίνητα δοκιμής.



    ΣΧΟΛΙΑ