AUTO

Ιστορική ηλεκτρική νίκη σε ειδική του Ράλι Ντακάρ

Ιστορική ηλεκτρική νίκη σε ειδική του Ράλι Ντακάρ


Για πρώτη φορά ηλεκτρικό όχημα το Audi RS Q e-tron με οδηγό τον Carlos Sainz κέρδισε ειδική διαδρομή στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου.

Ιστορικές στιγμές για την Audi, ιστορικές στιγμές για την αυτοκίνηση: Ο Carlos Sainz, με συνοδηγό τον επίσης Ισπανό Lucas Cruz, οδηγώντας ένα RS Q e-tron, κέρδισαν την τρίτη ειδική διαδρομή του εφετινού Ράλι Ντακάρ. Πρόκειται για ένα μοναδικό επίτευγμα ιστορικής σημασίας, καθώς πρώτη φορά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κατακτά την πρώτη θέση σε μία ειδική διαδρομή ενός τόσο σκληρού και εμβληματικού αγώνα, όπως το Ντακάρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι και μόνο η συμμετοχή της Audi στο Ράλι Ντακάρ με τρία πρωτότυπα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό κινητήρα είχε κριθεί ριψοκίνδυνη πόσο να έρθει και νίκη σε μία από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα!

Carlos Sainz

Η επικράτηση στη συγκεκριμένη ειδική έχει και συμβολική αξία για τον Carlos Sainz, καθώς είναι η 40η στην πολυετή καριέρα του δις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι. Μάλιστα, υπάρχει ένας επιπλέον συμβολισμός, καθώς επιτυγχάνεται 40 χρόνια μετά τις τρεις νίκες που πέτυχε το 1982 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι η Michèle Mouton, στο τιμόνι ενός Audi Quattro, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που επίσης άφησε ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκίνησης γενικότερα.

Το συνολικής ισχύος 288 kW (392 PS) RS Q e-tron, είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (Motor Generator Unit) που προέρχεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Ράλι Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας (δίλιτρος TFSI προερχόμενος από το DTM) και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση, ενώ ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται κατά το φρενάρισμα. Υπάρχει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου.

Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά,  ενεργειακής χωρητικότητας 52 kWh.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, σε σαθρή επιφάνεια όπως αυτές που χαρακτηρίζουν τον αγώνα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του RS Q e-tron είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην ίδια ειδική διαδρομή, τα άλλα δύο RS Q e-tron με πληρώματα τους Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger και Mattias Ekström/Emil Bergkvist τερμάτισαν στην 3η και 5η θέση αντίστοιχα, ολοκληρώνοντας ένα μοναδικό θρίαμβο για την Audi. Μπορείτε να παρακολουθείτε live την εξέλιξη του Ράλι Ντακάρ, εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Οδήγηση στις χιονισμένες Άλπεις

F1 2022: Όλα αλλάζουν!



ΣΧΟΛΙΑ