Το Huayra Codalunga Speedster δεν κατασκευάστηκε για να εντυπωσιάσει, αλλά για να εκτοξεύσει την εμπειρία της οδήγησης στο ανώτατο επίπεδο έκθεσης και ελέγχου. Καμία οροφή, κανένα φίλτρο. Μόνο ο οδηγός, ο άνεμος και η απόλυτη αμεσότητα ενός 6λιτρου twin-turbo V12 (με την πολύτιμη συμβολή της Mercedes‑AMG) που αποδίδει 864 ίππους και 1.100 Nm ροπής από τις μόλις 2.800 στροφές. Ο ήχος του δεν αφήνει χώρο για ερμηνείες, είναι καθαρή μηχανική οργή, επιμελώς μελετημένη, βεβαίως.
Η Pagani, πιστή στη φιλοσοφία του Horacio Pagani ότι «κάθε αυτοκίνητο είναι ένα λειτουργικό έργο τέχνης», απογυμνώνει το Codalunga από τη στατική του φόρμα και το μεταμορφώνει σε Speedster. Έτσι, η καμπίνα ανοίγει στον ουρανό, το παρμπρίζ χαμηλώνει, και το αμάξωμα, κατασκευασμένο από Carbo-Titanium και Carbo-Triax HP62, επιμηκύνεται στα 4.912 χιλιοστά. Είναι 11 εκατοστά μακρύτερο από τη βασική έκδοση, εμπνευσμένο από τις πρωτότυπες αγωνιστικές κατασκευές των δεκαετιών του ’60, που σάρωναν τις ευθείες του Le Mans (Circuit de la Sarthe) με μακριά ουρά και αεροδυναμικό προφίλ. Εδώ δεν υπάρχει κανένα περιττό spoiler, η φόρμα είναι το ίδιο το αεροδυναμικό εργαλείο.
Κάτω από αυτήν, ένα σύνολο κορυφαίας τεχνολογίας. Με χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων ή προαιρετικά AMT, ενεργή ανάρτηση, ζάντες 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω, ελαστικά Pirelli Trofeo R και φρένα carbon-κεραμικά της Brembo, το Codalunga Speedster έχει βάρος μόλις 1.270 κιλά, με ακριβέστατη κατανομή και ακραία σταθερότητα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 350 χιλιόμετρα την ώρα.
Στο εσωτερικό, τίποτα δεν είναι αόρατο. Το cockpit είναι χειροποίητο, με υλικά όπως μασίφ αλουμίνιο, δέρμα (με πάνω από 450.000 βελονιές στο χέρι), φυσικό ξύλο και παραδοσιακά φινιρίσματα που παραπέμπουν περισσότερο σε υψηλή ωρολογοποιία, παρά σε τετράτροχο. Ακόμα και ο λεβιές ταχυτήτων δεν «υπάρχει» απλώς. Προβάλλει σαν εργαλείο ακριβείας, στιβαρός, ξεγυμνωμένος.
Η παραγωγή περιορίζεται σε μόλις δέκα μονάδες, όλες ήδη δεσμευμένες από πελάτες-συλλέκτες. Το Huayra Codalunga Speedster δεν είναι το αποκορύφωμα της ταχύτητας ή της τεχνολογίας. Πρόκειται για μια Pagani απογυμνωμένη από ό,τι περιττεύει και χτισμένη γύρω από το πιο αναλογικό ανθρώπινο ένστικτο: την επιθυμία να νιώσεις τον κόσμο με όλες σου τις αισθήσεις. Είναι το σημείο στο οποίο η οδηγική εμπειρία απογυμνώνεται και επιστρέφει σε αυτό που πάντα ήταν: μια πράξη ελέγχου και θάρρους.
Δεν είναι για όλους. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο προτέρημά του.
Διαβάστε επίσης:
Το αυτοκίνητο του Γάλλου προέδρου
