Η BMW Motorrad παρουσίασε πρόσφατα την R 1300 R “TITAN”, μια μοτοσικλέτα που δεν προορίζεται για το κοινό, αλλά δημιουργήθηκε αποκλειστικά από μια επιλεγμένη ομάδα μηχανικών της εταιρείας. Σκοπός της δημιουργίας της δεν ήταν ποτέ η εμπορική διάθεση, αλλά η εξερεύνηση των ορίων της τεχνογνωσίας και του σχεδιασμού. Έτσι, με την TITAN, η BMW Motorrad δείχνει ξεκάθαρα τι μπορεί να συμβεί, όταν αφήσει ελεύθερη τη φαντασία και την τεχνική τόλμη των ανθρώπων της.

BMW Motorrad

1

Η TITAN βασίζεται στην R 1300 R, το νέο roadster της BMW που αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 στροφές και 149 Nm ροπής στις 6.500 στροφές, από τον χαρακτηριστικό boxer κινητήρα των 1.300 κυβικών. Από εκεί και πέρα, όμως, η TITAN απομακρύνεται θεαματικά από την κανονικότητα. Ο κινητήρας παραμένει ίδιος, όμως ενισχύεται με σύστημα παροχής νιτρώδους οξειδίου, το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα ενός διακόπτη, εκτοξεύοντας την απόδοση της μοτοσυκλέτας σε στιγμές εκκίνησης ή αγωνιστικής επιτάχυνσης. Βεβαίως, δεν πρόκειται για τεχνοτροπία, αλλά για λειτουργική επιλογή με συγκεκριμένο στόχο.

BMW Motorrad

Το πλαίσιο της είναι κατασκευασμένο από σφυρήλατο ανθρακονήμα, μονοκόμματο, με τον εμπρός όγκο να κυριαρχεί οπτικά και τη γεωμετρία να έχει μεταμορφωθεί, ώστε να εξυπηρετεί μια περισσότερο «μαζεμένη», εστιασμένη θέση οδήγησης. Η ανάρτηση έχει αντικατασταθεί από ένα σύστημα Wilbers με εκτεταμένο ψαλίδι, ενώ η εξάτμιση, σχεδιασμένη από την Akrapovič, είναι ειδικά κατασκευασμένη από τιτάνιο και εκτονώνεται κάτω από την αιχμηρή ουρά της μοτοσυκλέτας, σαν σημείο στίξης μετά από μια φράση καθαρής ισχύος.

BMW Motorrad

Τα φρένα Magura HC3, τα μακρύτερα μαρσπιέ, οι διευρυμένοι αεραγωγοί και το χαμηλό τιμόνι επιβεβαιώνουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα της. Εντωμεταξύ, η θέση του αναβάτη παραπέμπει σε μηχανή sprint: το σώμα γέρνει μπροστά, οι πατούσες τεντώνονται πίσω, ο κορμός γραμμώνεται με τη μοτοσικλέτα. Η όλη εικόνα θυμίζει σφίξιμο μυών πριν από εκκίνηση, μια στιγμή όπου τα πάντα είναι συγκεντρωμένα στην επερχόμενη κίνηση.

BMW Motorrad

Πίσω από το project βρίσκεται μια μικρή ομάδα της BMW Motorrad, με επικεφαλής τον Philipp Ludwig. Όπως δήλωσε ο ίδιος, πρόκειται για «μια sprint μοτοσικλέτα που δημιουργήθηκε από ανθρώπους του ίδιου του εργοστασίου, για να αποδείξει τι μπορούμε να κάνουμε, όταν δουλεύουμε χωρίς περιορισμούς».

BMW Motorrad

Στο εγχείρημα συμμετείχαν επίσης οι σχεδιαστές Andreas Martin και Theresa Stukenbrock, η οποία ανέλαβε τα γραφικά, ενώ οι Paul Summerer και Thomas Becker εργάστηκαν στην κατασκευή του πρωτοτύπου. Το αποτέλεσμα, όπως είπε ο Ludwig, είναι «ένα από τα πιο εντυπωσιακά δημιουργήματα που έχουμε δει μέχρι σήμερα».

BMW Motorrad

Όπως γίνεται αντιληπτό, η TITAN δεν αποτελεί ένα ακόμη εντυπωσιακό concept bike. Είναι ένα τεχνικό μανιφέστο, μια δήλωση. Δείχνει τη βαθιά κατανόηση της BMW στον κινητήρα boxer, στη γεωμετρία πλαισίου και στην αισθητική της δύναμης. Είναι μια μοτοσικλέτα που δε ζητάει την προσοχή. Την επιβάλλει. Με χειροποίητο χαρακτήρα, εξαιρετική ισορροπία και αισθητική αυστηρότητα, θυμίζει πώς είναι να φτιάχνεις ένα όχημα όχι για την αγορά, αλλά για την ιδέα του απόλυτου.

BMW Motorrad

Και αυτό, από μόνο του, κύριοι, είναι ελευθερία.

Διαβάστε επίσης:

10.000PS για το P Zero

F1: Στο μυαλό του Μαξ Φερστάπεν

Cartier και Van Cleef & Arpels: Οι πλούσιοι καταναλωτές έσωσαν την Richemont