• AUTO

    Honda: Στην Ελλάδα το νέο Jazz e:HEV!

    Το Honda Jazz e:HEV

    Το Honda Jazz e:HEV


    Η πανελλήνια παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο χώρο του The Ellinikon Experience Centre.

    Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο υβριδικό Honda στην έκδοση Sport και στην έκδοση Crosstar. Oι ανανεώσεις τους συντελούν στις δεσμεύσεις της Honda για ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050 και μηδενικές ανθρώπινες απώλειες σε ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματά της.

    Όλη η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της ελαχιστοποίησης των παραγόμενων απορριμμάτων ενώ εφαρμόστηκαν #zerowaste πρακτικές ακόμα και στην ανακύκλωση των αποτσίγαρων σε συνεργασία με τη Gigaret Cycle και το #gopafree project.

    Νέα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, δημιουργούν μια χαρακτηριστική αισθητική, διατηρώντας το σχήμα του Jazz με τις καθαρές,  γραμμές που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο μοντέλο τέταρτης γενιάς.

    Η παραλλαγή Crosstar φέρει επίσης σχεδιαστικές αναθεωρήσεις τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά που ενισχύουν την ήδη στοχευμένη αισθητική της.

    Η ανανεωμένη διαβάθμιση εκδόσεων ξεκινά με το πλούσια εξοπλισμένο Elegance, που προσφέρει νέο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και αναβαθμισμένο εξοπλισμό άνεσης.

    Η κορυφαία έκδοση Advance Sport διαθέτει σχεδιαστικά στοιχεία και αλλαγές που τονίζουν το χαρακτήρα σπορ.

    Τα πλαίσια των παραθύρων και οι επενδύσεις των κολόνων υιοθετούν ένα πιο κομψό ματ μαύρο φινίρισμα που ταιριάζει με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις υπόλοιπες εξωτερικές επιφάνειες. Σε όλες τις εκδόσεις Jazz το πλαίσιο των προβολέων έχει τώρα μαύρο φινίρισμα, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη έκφραση.

    Η έκδοση Advance Sport αποκτά πιο σοφιστικέ χαρακτήρα με το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στην κυψελωτή μάσκα στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα και στο περίβλημα των εξωτερικών καθρεπτών. Η νέα έκδοση διαθέτει επίσης ασορτί πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή και χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης.

    Οι σχεδιαστικές αναθεωρήσεις στο εσωτερικό της τέταρτης γενιάς Jazz ενισχύουν τη μινιμαλιστική αισθητική του μοντέλου, τη χρηστικότητα, την πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα σε μια απλή, απέριττη και εργονομική καμπίνα.

    Το οδηγοκεντρικό ταμπλό περιλαμβάνει ένα λεπτό πίνακα οργάνων που εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη χωρίς να περιορίζει την ορατότητα, ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση εξαιρετικής ευρυχωρίας.

    Καθώς η Honda θεωρεί τη χρηστικότητα πρωταρχική σχεδιαστική προτεραιότητα, η κεντρική οθόνη αφής HMI 9” και η TFT 7” του πίνακα οργάνων -που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό – είναι απλές και ευανάγνωστες. Χαρακτηριστικά άνεσης και χειριστήρια είναι φιλικά προς το χρήστη και βρίσκονται σε θέση εύκολης πρόσβασης, συμβάλλοντας σε μία ξεκούραστη οδηγική εμπειρία.

    Ενισχύοντας τον παράγοντα της καθημερινής χρηστικότητα του μοντέλου, το Jazz διαθέτει έναν εντυπωσιακό χώρο αποσκευών 304 λίτρων, με τη χωρητικότητα να μπορεί να αυξάνεται στα 1.205 λίτρα με τα πίσω καθίσματα κατεβασμένα.

    Ένα στοιχείο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας ήταν η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα – μοναδικό στην κατηγορία του Jazz.

    Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία. Επιπλέον, διατηρείται το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας και το επίπεδο πάτωμα χωρίς σκαλοπάτια, για ευκολότερη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων.

    Το Jazz διατίθεται τώρα κατόπιν παραγγελίας και με κοτσαδόρο με ικανότητα έλξης έως και 500 kg, επεκτείνοντας τα ήδη εξαιρετικά επίπεδα χρηστικότητας του μοντέλου.

    Το σύστημα κίνησης e:HEV του Honda Jazz προσφέρει εξαιρετική αποδοτικότητα. Η συνολική ισχύς του συστήματος κίνησης αυξήθηκε στα 90kW / 122 PS (από 80kW / 109 PS), με τη ροπή να φτάνει τα 253 Nm. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αύξησης της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 10kW, ενώ και η ισχύς του κινητήρα έχει επίσης αυξηθεί στα 79kW / 107 PS (από 72kW / 97 PS) για τη βελτίωση της απόδοσης.

    Παρόλα αυτά, το αποδοτικό υβριδικό σύστημα εξακολουθεί να παράγει εκπομπές CO2 από 102 g/km (WLTP) με κατανάλωση καυσίμου 4,5 l/100km (WLTP) στο Jazz και 108 g/km (WLTP) και 4,8 l/100km (WLTP) στο Jazz Crosstar.

    Το Jazz ήταν το πρώτο μοντέλο της Honda σε όλη την Ευρώπη αποκλειστικά με προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης όταν παρουσιάστηκε το 2020. Το σύστημα e:HEV αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης, μέσω μιας μονάδας ελέγχου ισχύος.

     Η προηγμένη υβριδική διάταξη e:HEV επιλέγει απρόσκοπτα από τρία συνεχώς προγράμματα οδήγησης (drive modes) που εναλλάσσονται διαρκώς:

    EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει απευθείας ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα

    Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στο μοτέρ-γεννήτρια που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα

    Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη

    Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με απρόσκοπτες αλλαγές μεταξύ EV Drive και Hybrid Drive, ενώ το Engine Drive χρησιμοποιείται στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου.

    Αυτό υποστηρίζεται από μία on-demand αύξηση της ισχύος (boost) από τον ηλεκτροκινητήρα για ταχύτερη επιτάχυνση, με ροπή 253Nm που επίσης παρέχει αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες.

    Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να αξιοποιηθεί για την επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτρια, ενώ κάτι παρόμοιο μπορεί επίσης να επιτευχθεί και στο EV Drive, με ανάκτηση ενέργειας μέσω αναγεννητικής πέδησης.

    Η εναλλαγή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης γίνεται απρόσκοπτα, με ελάχιστη καθυστέρηση κατά τη μετάβαση. Αυτό οφείλεται σε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που δημιουργεί άμεση σύνδεση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων, με αποτέλεσμα την ομαλή και αξιόπιστη μεταφορά της ροπής με γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση σε όλα τα προγράμματα οδήγησης (drive modes).

    Επιπλέον, το λογισμικό ελέγχου διασφαλίζει ότι ο κινητήρας μπορεί να παρέχει μέγιστη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά την επιτάχυνση, ακόμη και σε χαμηλότερες στροφές – κάτι παρόμοιο με την απόδοση ενός κιβωτίου ταχυτήτων πολλαπλών σταδίων. Αυτή η βελτιστοποιημένη απόδοση ροπής, με πιο άμεση και συνεπή απόδοση, αποτελεί βασικό συστατικό του απολαυστικού χαρακτήρα του Jazz.

    Το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING προσφέρει μία ευρεία γκάμα λειτουργιών βοηθημάτων υποσττήριξης του οδηγού:

    Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος): Εφαρμόζει πίεση πέδησης όταν το Jazz διασχίζει το δρόμο ή κατευθύνεται προς την πορεία ενός επερχόμενου οχήματος. Μπορεί επίσης να ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες όταν δεν υπάρχει φωτισμός στους δρόμους τη νύχτα.

    Adaptive Cruise Control: Διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αργούς ρυθμούς της κυκλοφοριακής συμφόρησης (Low Speed Follow).

    Lane Keep Assist ((Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας): Βοηθά στη διατήρηση του Jazz στο κέντρο της εντοπισμένης λωρίδας, εφαρμόζοντας ροπή διεύθυνσης εάν το όχημα παρεκκλίνει και λειτουργεί από 72km/h σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους – καθώς και σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων.

    Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας): Βοηθά τον οδηγό να παραμένει στο δρόμο, προειδοποιώντας τον εάν το όχημα πλησιάσει στο εξωτερικό άκρο του πεζοδρομίου (κράσπεδο, χορτάρι ή πέτρες), ένα επερχόμενο όχημα, ή παρατηρηθεί τυχαία παρέκκλιση από τη λωρίδα χωρίς φλας.

    Blind Spot Information ((Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου): Στάνταρ στις εκδόσεις Advance και Advance Sport συνοδεύεται από το Cross Traffic Monitor

    Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Οδοσήμανσης): χρησιμοποιεί την εμπρός, ευρυγώνια κάμερα για την ανίχνευση πινακίδων με όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης όποτε το όχημα κινείται με κατεύθυνση προς τα εμπρός και τα προβάλλει στην οθόνη LCD 7”. Δύο πινακίδες μπορούν να εμφανίζονται κάθε φορά – στη δεξιά πλευρά της οθόνης προβάλλονται μόνο πινακίδες με όρια ταχύτητας, ενώ στην αριστερή προβάλλονται απαγορευτικά προσπέρασης και όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες,  όπως καιρικές συνθήκες

    Intelligent Speed Limiter (Ευφυής Περιοριστής Ταχύτητας): Αναγνωρίζει πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και ορίζει ανάλογα το όριο ταχύτητας. Εάν η πινακίδα ορίου ταχύτητας δείχνει μικρότερη ταχύτητα από την πραγματική, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει σε συνδυασμό με ένα προειδοποιητικό ήχο και το σύστημα, σταδιακά, θα μειώσει την ταχύτητα του οχήματος

    Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας): Λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από 40km/h για αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα επερχόμενα και προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσυκλέτες), τα ποδήλατα και το φως του περιβάλλοντος.

    Το Jazz υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) – πατέντα της Honda, που αποτελεί τη βάση για άριστη παθητική ασφάλεια, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.

     Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων κατανέμει την ενέργεια σύγκρουσης πολύ πιο ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών.

    Το ACE™ όχι μόνο προστατεύει το αυτοκίνητο και τους επιβάτες διαχέοντας την ενέργεια που εκλύεται σε όλη τη δομή του αμαξώματος αλλά μειώνει και την ενέργεια που δέχεται το άλλο αυτοκίνητο. Έτσι διασφαλίζεται η προστασία των επιβατών σε συγκρούσεις με μικρά ή μεγάλα οχήματα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Μοντέλο Jazz Elegance Jazz Advance Jazz Crosstar Jazz Advance Sport
    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
    Τύπος Κινητήρα i-MMD
    Όνομα Κινητήρα Intelligent Multi Mode Drive
    Χωρητικότητα  (cc) 1498cm3
    Διάμετρος x Διαδρομή (mm) Διάμετρος: 73.0mm, Διαδρομή: 89.5mm
    Σχέση Συμπίεσης 13.5
    Σύστημα Βαλβίδων DOHC 4V EVTC
    Πρότυπο Εκπομπών Ρύπων EURO-6D
    Καύσιμο Αμόλυβδη βενζίνη (95 ron)
    ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
    Μέγιστη Ισχύς Κινητήρα (kW σε σαλ.) 79kW @ 6000-6400
    Μέγιστη Ισχύς Κινητήρα (PS σε σαλ.) 107 @ 6000-6400
    Μέγιστη Ροπή Κινητήρα (NM σε σαλ.) 131 @ 4500-5000
    Μέγιστη Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα (kW [PS]) 90 (122)
    Μέγιστη Ροπή Ηλεκτροκινητήρα (Nm) 253
    0 → 100 km/h (δευτερόλεπτα) 9.4 9.6 9.7 9.6
    Τελική Ταχύτητα (km/h) 175
    Επίπεδο ήχου: Drive-by (dB) 65.0

    Διαβάστε επίσης:

    Alfa Romeo: Η κορυφαία premium μάρκα!

    Dacia Spring: Ηλεκτρικό, οικονομικό, αποδοτικό!

    Οδηγούμε το νέο Hyundai Kona!



    ΣΧΟΛΙΑ