F

AUTO

GP Στυρίας: Ο πρωταθλητής είναι εδώ!

  • Του Τάκη Πουρναράκη


Περίπατος για Χάμιλτον, δράμα για Ferrari, εκπληκτικός Νόρις, ενστάσεις, παρασκήνιο και δικαστήρια για τη Racing Point.

Ο Λιούις Χάμιλτον απάντησε με τον καλύτερο τρόπο στην προσπάθεια της Red Bull να τον φρενάρει. Οι Ταύροι είχαν επικεντρώσει την προσοχή τους, στον προηγούμενο αγώνα στις ενστάσεις εναντίον του Χάμιλτον. Κατάφεραν να του επιβληθεί ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση και 5 sec στον αγώνα: «Δε με ξέρετε καλά, οι δυσκολίες με θρέφουν» τους είπε ο πρωταθλητής.

Ο Χάμιλτον πήρε μια εμφατική pole το Σάββατο υπό βροχή με διαφορά 1.2 sec από το δεύτερο Φερστάπεν. Χτες στον αγώνα το οδόστρωμα ήταν στεγνό αλλά οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος πολύ πιο χαμηλές από την προηγούμενη Κυριακή. Γι’ αυτό και δεκατέσσερις από τους είκοσι οδηγούς επέλεξαν τη μαλακή γόμα για να εκκινήσουν. Ο Χάμιλτον έφυγε καλά, έφτιαξε διαφορά και στον 27ο γύρο άλλαξε από μαλακή σε μέση γόμα. Πήρε την καρό σημαία χωρίς να απειληθεί πουθενά. Έφτασε τις 85 νίκες στην καριέρα του και έβαλε πλώρη για τον 7ο παγκόσμιο τίτλο του. Ο μόνος που μπορεί να του τον στερήσει φέτος είναι ο Μπότας.

Πιο πίσω στην 2η στροφή μετά την εκκίνηση είχαμε δράμα για τις Ferrari. Τα κόκκινα μονοθέσια δεν ήταν ανταγωνιστικά ούτε στις βρόχινες κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο. Ο Φέτελ μπήκε στην 10αδα αλλά μέχρι εκεί, ο Λεκλέρκ έμεινε εκτός Q3. Ο Ματία Μπινότο παραδέχτηκε πως η απόδοση της ομάδας, δε συνάδει με το όνομα «Ferrari». Στον 1ο γύρο του αγώνα και ενώ έστριβαν 3 μονοθέσια μαζί στην 2η στροφή, ο Λεκλέρκ προσπάθησε να στριμωχτεί από την εσωτερική, ακούμπησε το κερμπ αποσταθεροποιήθηκε και «καβάλησε» το Φέτελ.

Αγώνας τέλος και για τους δυο, με το Λεκλέρκ να ζητά συγνώμη από το Φέτελ και να είναι στεναχωρημένος γιατί απογοήτευσε την ομάδα. Η προηγούμενη φορά που είχαν συγκρουστεί οι δυο τους ήταν πέρυσι στη Βραζιλία. Η σύγκρουση αυτή έρχεται τη χειρότερη δυνατή στιγμή για τη Ferrari που πλέον καλείται να συνέλθει για να αντιμετωπίσει την απειλή των McLaren που είναι δυνατές και διεκδικούν με αξιώσεις μια θέση στην τριάδα του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Η τύχη πήρε πίσω από τους κόκκινους όσα τους έδωσε την προηγούμενη Κυριακή με τη 2η θέση του Λεκλέρκ.

Η τελική κατάταξη και η στρατηγική όλων των οδηγών

Ο Σάινθ πήρε την 3η θέση στο βρεγμένο στις κατατακτήριες δοκιμές, πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Ο Νόρις αφού πέρασε 3 οδηγούς στους τελευταίους 2 γύρους, τερμάτισε 5ος πρόκειται για την καλύτερη θέση μετά τους τέσσερις οδηγούς των δυο μεγάλων ομάδων.

Ο Φερστάπεν προσπάθησε εις μάτην να κρατηθεί στην 2η θέση αλλά δεν τα κατάφερε. Η Mercedes του Μπότας ήταν σαφώς ταχύτερη. Στη Red Bull υπάρχει προβληματισμός γιατί το μονοθέσιο δεν είναι ανταγωνιστικό. Οι Ταύροι δεν έχουν σε τίποτα να ανησυχούν από Ferrari, McLaren, αλλά όπως φάνηκε περίτρανα σε δυο αγώνες επί Αυστριακού εδάφους δεν είναι σε θέση να κοντράρουν τη Mercedes. Όσοι μας διαβάζετε/ακούτε ξέρετε πως αυτό το είχαμε προβλέψει για το συγκεκριμένο αγώνα: Χάμιλτον, Μπότας, Φερστάπεν στο βάθρο! Δεν διεκδικούμε δάφνες, το προφανές ήταν!

Μετά τη λήξη του αγώνα η Renault βλέποντας τους Πέρεζ, Στρολ να τερματίζουν μπροστά από το Ρικιάρντο, αποφάσισε να υποβάλλει ένσταση για τη Racing Point. Ζήτησε να ελεγχθούν συγκεκριμένα τμήματα του μονοθεσίου που τα θεωρεί αντιγραφή της περσινής Mercedes. Αυτό αντιβαίνει τους κανονισμούς. Οι αγωνοδίκες την αποδέχτηκαν, παρέπεμψαν το θέμα στην τεχνική επιτροπή της FIA και δέσμευσαν τους αεραγωγούς φρένων της φετινής Racing Point και της περσινής Mercedes. Στα πάντοκ ακούγεται έντονα πως η Racing Point αεροδυναμικά είναι αντιγραφή της περσινής πρωταθλήτριας Mercedes W10. Αν αποδειχτεί αυτό, θα υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν σχεδίαση.

Τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές τα φορτηγά των ομάδων ξεκινούν από το Red Bull Ring και θα κινηθούν ανατολικά για την πίστα του Ουγγαρόρινγκ που απέχει μόλις 400km. Εκεί θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο ο 3ος αγώνες του φετινού πρωταθλήματος. Για πρώτη φορά στην ιστορία της F1, έχουμε 3 συνεχόμενους αγώνες.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Μπότας με 43 βαθμούς και ακολουθούν οι Χάμιλτον 37, Νόρρις 26.

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με80 βαθμούς και ακολουθούν οι McLaren 39, Red Bull 27.


ΣΧΟΛΙΑ