AUTO

Ford: Τέλος το Mondeo, στην πρίζα τα υπόλοιπα!


Η Ford ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να επενδύει σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον.

H Ford εξηλεκτρίζεται και οι προτιμήσεις των ευρωπαίων καταναλωτών αλλάζουν. Το 2020, το 39% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων της Ford ήταν μοντέλα SUV και crossover – αύξηση οκτώ ποσοστιαίων μονάδων από το 2019. Επιπλέον, οι πελάτες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού, με πάνω από το 50% των κατόχων Kuga να έχουν αγοράσει ένα Kuga PHEV.

Παρατηρώντας τις μεγάλες αλλαγές στις τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών, η Ford αποφάσισε να καταργήσει το Mondeo, το μεγάλο της μοντέλο, στο τέλος Μαρτίου του 2022. Τα άλλα μεγάλα μοντέλα της φίρμας στις κατηγορίες crossover και MPV – τα επταθέσια Ford Galaxy και Ford S-MAX – θα παραμείνουν στην παραγωγή με τις πρόσφατα λανσαρισμένες αμιγώς υβριδικές εκδόσεις τους.

Το Mondeo που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993, ήταν το πρώτο μοντέλο της Ford που χαιρετίστηκε ως «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, με σκοπό την ενοποίηση αρκετών μοντέλων της μάρκας σε όλο τον κόσμο. Από τότε που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη παραλαμβάνοντας την σκυτάλη από το Ford Sierra, οι πωλήσεις του Mondeo έχουν φτάσει γύρω στις πέντε εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα.

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Ford ανακοίνωσε μία επένδυση ύψους 22 δισ. δολαρίων στις παγκόσμιες δραστηριότητες εξηλεκτρισμού της γκάμας της, ποσό που είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τα αντίστοιχα προηγούμενα επενδυτικά προγράμματα.

Επίσης ανακοινώθηκε μία επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων για τη δημιουργία του Κέντρου Εξηλεκτρισμού της Ford στην Κολωνία για την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, η οποία είναι η πρώτη εγκατάσταση του είδους της εταιρείας στην Ευρώπη. Το πρώτο, ευρωπαϊκό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της Ford θα αρχίσει να κατασκευάζεται εκεί το 2023, ενώ εξετάζεται η περίπτωση και ενός δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Μέχρι τα μέσα του 2026, το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της Ford θα έχουν τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές, είτε με τη μορφή αμιγώς ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων, εν όψει της μετάβασης της εταιρείας σε πλήρη εξηλεκτρισμό μέχρι το 2030.

Από τα τέλη του 2022, το εργοστάσιο κινητήρων της Βαλένθια θα κατασκευάζει τον υβριδικό κινητήρα 2.5lt Duratec για την Ευρώπη, ο οποίος χρησιμοποιείται στο Kuga PHEV και στις υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων Kuga, Galaxy και S-MAX. Ο βενζινοκινητήρας 2.5 lt λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson και είναι ο πρώτος του είδους του που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη ενισχύοντας τη σημασία που διαδραματίζουν οι plug-in υβριδικές και πλήρως υβριδικές εκδόσεις στην τρέχουσα και μελλοντική γκάμα μοντέλων της Ford στην Ευρώπη.

Η Ford επιβεβαίωσε επίσης μία πρόσθετη επένδυση ύψους 5,2 εκατομμυρίων ευρώ για την υποστήριξη της αύξησης της δυναμικότητας της γραμμής συναρμολόγησης μπαταριών στη Βαλένθια μετά από μία αρχική επένδυση 24 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιανουάριο του 2020. Η εγκατάσταση ξεκίνησε τη λειτουργία της πέρσι το Σεπτέμβριο. Η πρόσθετη δυναμικότητα είναι απαραίτητη προκειμένου να υποστηριχτεί η αυξημένη ζήτηση για την παραγωγή υφιστάμενων και μελλοντικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Η Ford έχει δεσμευτεί πλήρως στην εξέλιξη της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη, ενισχύοντας τη θέση της με αυτοκίνητα όπως τα Kuga, Puma και Explorer PHEV. Η εταιρεία εισάγει νέα προϊόντα στη Γηραιά Ήπειρο, με την αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E που λανσάρεται αυτή τη στιγμή – και την Mustang Mach-E GT που αναμένεται στη συνέχεια της χρονιάς – και το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2023.

Διαβάστε επίσης:

Alexandra Ford English: Μετά από 118 χρόνια γυναίκα της οικογένειας Ford εντάσσεται στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας

Ford eCall: Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές άρτιας λειτουργίας στην Ελλάδα

Μοντέλα Ford με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας


ΣΧΟΛΙΑ