• AUTO

    Ford Puma: Υβριδικό crossover

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Η Ford επέλεξε το αστεροσκοπείο Αθηνών στην Πεντέλη για να παρουσιάσει το πρώτο από τα 14 εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα που θα μας δείξει φέτος. Ο λόγος για το Ford Puma το οποίο πλέον δεν είναι η κουπέ εκδοχή του Fiesta αλλά η crossover.

    Η κατηγορία B SUV έχει ενδιαφέρουσα δυναμική πέρυσι, πουλήθηκαν 14.537 αυτοκίνητα με το VW TROC να είναι πρώτο (1699 πωλήσεις). Όλοι οι κατασκευαστές τοποθετούνται σ’ αυτή την κατηγορία και στη Ford ξέρουν καλά πως το Puma θα φέρει νέους πελάτες αλλά θα κόψει πωλήσεις και από τα Fiesta, Focus.

    Στο Αστεροσκοπείο είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε την κ. Δήμητρα Φουντά, για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειες των μεταφορών σ’ αυτή. Στην Ε.Ε. το 37% των εκπομπών CO2 οφείλεται στις μεταφορές και το 60% στις ιδιωτικές μετακινήσεις με αυτοκίνητα. Η Ε.Ε. από το 2021 επιβάλλει πρόστιμα σε όσους κατασκευαστές έχουν μέσο όρο ρύπων στα ταξινομημένα οχήματά τους από το όριο των 95gr CO2/km.

    Για να είμαστε πιο ακριβής το όριο για τον κάθε κατασκευαστή προκύπτει από έναν τύπο όπου εμπεριέχεται και το βάρος των οχημάτων που ταξινόμησε: 95gr CO2/km + 0,0457 x (μέσο βάρος των ταξινομημένων – 1.372 kg). Όπου 1.372 κιλά είναι το μέσο βάρος των αυτοκινήτων που πωλούνταν στην ΕΕ το 2015. Το μέσο βάρος προκύπτει αθροίζοντας το βάρος κάθε οχήματος και διαιρώντας με το σύνολο των πωλήσεων. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ford δεν πουλάει πλέον το Κa καθότι είναι ελαφρύ και επηρεάζει αρνητικά το μέσο όρο.

    Σταδιακά όσα αυτοκίνητα μείνουν στην κατηγορία του Ka θα είναι μόνο ηλεκτρικά. Το Fiat 500 απ’ όπου προέρχεται το Ka στη Γενεύη σε λίγες μέρες θα παρουσιαστεί αμιγώς ηλεκτρικό. Επιπλέον η Ford σταμάτησε να πουλά το Focus με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt απόδοσης 150ή 182PS για να εξοικονομήσει τους ρύπους του.

    Τούτων δοθέντων γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί η Ford θα παρουσιάσει φέτος 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα. Το Puma φέρει τεχνολογία Ford EcoBoost Hybrid 48-volt. Πρόκειται για ένα mild hybrid σύστημα με μια 48V μπαταρία 10Ah ιόντων λιθίου κάτω από το πίσω κάθισμα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα εμπρός. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους σαν να έχουμε ενώσει 3 μπαταρίες κινητού τηλεφώνου.

    Το ήπιο αυτό υβριδικό σύστημα αντικαθιστά το σύστημα Start/Stop, ανακτά ενέργεια στις φάσεις της κύλισης και της πέδησης και εν τέλει εξοικονομεί καύσιμο σε σχέση με μια έκδοση με συμβατικό θερμικό κινητήρα περίπου 5%. Επιπλέον η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα βοηθά στις επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές. Το Puma εξοπλίζεται μόνο με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt σε δυο εκδόσεις: 125PS, 155PS.

    Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την πιο φθηνή έκδοση Titanium με κινητήρα 125PS που ξεκινά από τις 20.097 ευρώ. Καταρχάς οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε πως έχει πλουσιότατο εξοπλισμό, δεν υπάρχει βασική έκδοση αλλά δυο πλούσιες εκδόσεις: Titanium, ST Line.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τροχούς 215/55/17. Η ανάρτησή του έχει γόνατα MacPherson εμπρός και συνδέσμους πίσω, η πιο άκαμπτη πίσω ανάρτηση διαθέτει μεγαλύτερα αμορτισέρ, πιο άκαμπτα σιλεντμπλόκ, βελτιστοποιημένα top mounts με μειωμένες τριβές. Οι μηχανικοί της Ford εκμεταλλευόμενοι την ακαμψία του πλαισίου και την απόσταση των 16.5cm από το έδαφος σετάρισαν το Puma ώστε να διαθέτει κορυφαία άνεση και ενδιαφέρον κράτημα.

    Το μικρό crossover της Ford συμπεριφέρεται ως γνήσιο Ford στο δρόμο. Δεν κοπανάει καθόλου, δε γέρνει σχεδόν καθόλου, έχει καλή πληροφορία στο τιμόνι και μια σπορτίφ συμπεριφορά που για το μέσο οδηγό δεν διαφοροποιείται απ’ αυτή του Focus. Με μια λέξη, άριστα!

    Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η εργονομία και η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής. Αξίζει να σταθούμε στη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών που διαθέτει μια εύκαμπτη εταζιέρα, καθόλου οδηγούς και ένα χώρο (megabox) κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ που φέρει μέχρι και άνοιγμα αποστράγγισης.

    Το Ford Puma πήρε πέντε αστέρια στα crash test του Euro Ncap και διαθέτει πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του: Διαθέτει 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του “πακέτου” τεχνολογιών Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης.

    Τo Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, η ανάγνωση των ορίων ταχύτητας (Speed Sign Recognition) και η υποβοήθηση λωρίδας συντελούν στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Οι λειτουργίες Stop & Go και Lane Centring διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

    Τα καθίσματα του Puma διαθέτουν και λειτουργία μασάζ, ότι πρέπει για το μποτιλιάρισμα

    Το Stop & Go επιτρέπει στο Adaptive Cruise Control (ACC) να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.

    Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών

    Η νέα λειτουργία Local Hazard Information – που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων. Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που επίσης βρίσκονται συνδεδεμένα στο “cloud”. Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητάς τους.

    Το ήπιο υβριδικό σύστημα εξοικονομεί καύσιμο και συντελεί στην ομαλή κίνηση

    Η τεχνολογία Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που βρίσκονται ήδη ή ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση.

    Το Ford Puma βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της Ford, οπότε μπορείτε να το δείτε αν ψάχνετε όχημα σ’ αυτή την κατηγορία.

    Ο πολυβραβευμένος 1.0lt, 3κυλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας Eco Boost της Ford κινεί και το Puma

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Ford Puma 1.0lt/125PS

    Κινητήρας: 999 cc
    Ισχύς: 125PS/ 6.000 rpm
    Ροπή: 21,4 kgm/1750 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 sec
    Τελική ταχύτητα: 191 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 4,3 lt/100 km ΝΕDC
    Βάρος: 1.280 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.186/1.805/1.554 mm
    Μεταξόνιο: 2.588 mm
    Χώρος αποσκευών: 401 lt
    Εκπομπές CO2: 99 gr/km (WLTP)
    Τέλη κυκλοφορίας: 90 ευρώ
    Τιμή: από 20.097 ευρώ

    Το Puma προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει το MegaBox που προσφέρει πολλές λύσεις



    ΣΧΟΛΙΑ