Το GP της Βραζιλίας έχει διαμόρφωση Sprint είναι ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς με τέτοια διαμόρφωση, τελευταίος αγώνας είναι το GP του Κατάρ. Νόρις, Πιάστρι και Φερστάπεν θέλουν οπωσδήποτε να φύγουν με όσο περισσότερους βαθμούς γίνεται από το Ιντερλάγος. 

Η τελευταία φορά που είδαμε τριπλή μάχη τίτλου ήταν το 2007, όταν ο Κίμι Ράικονεν θριάμβευσε στο Ιντερλάγος – και η ιστορία δείχνει έτοιμη να επαναληφθεί. Από τους 20 φετινούς αγώνες, οι τρεις μονομάχοι έχουν κερδίσει στους 18, δείχνοντας πως ο τίτλος θα παιχτεί μέχρι τον τελευταίο γύρο. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Λάντο Νόρις (357 βαθμούς), έχει ήδη πανηγυρίσει έξι νίκες – σε Αυστραλία, Μονακό, Αυστρία, Βρετανία, Ουγγαρία και Μεξικό – και δείχνει αποφασισμένος να φτάσει μέχρι το τέλος. Ο Όσκαρ Πιάστρι έχασε το προβάδισμα (356 βαθμούς), καθώς δεν βρίσκεται σε τοπ φόρμα το τελευταίο διάστημα, ωστόσο έχει τις περισσότερες νίκες (7): Κίνα, Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία, Μαϊάμι, Ισπανία, Βέλγιο και Ολλανδία. Ο Μαξ Φερστάπεν (321 βαθμούς), περσινός πρωταθλητής, έχει κερδίσει σε 5 αγώνες: Ιαπωνία, Ίμολα, Ιταλία, Αζερμπαϊτζάν και ΗΠΑ. Απομένουν 116 βαθμοί να μοιραστούν σε 4 Grand Prix και 2 Sprint.

1


Οι δύο οδηγοί της McLaren έχουν την ελάχιστη δυνατή διαφορά μεταξύ τους και παραμένουν φαβορί για τον τίτλο. Πέρυσι, η Βραζιλία ήταν η πίστα που άλλαξε τα δεδομένα υπέρ του Μαξ Φερστάπεν, στη μάχη του τίτλου με τον Λάντο Νόρις. Η McLaren έχει ήδη εξασφαλίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών (713 βαθμούς) και έχει σταματήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου της από τον Ιούλιο.

Αντίθετα, η Red Bull, που μάχεται για τη δεύτερη θέση (346 βαθμούς), μαζί με τη Ferrari (356 βαθμούς) και τη Mercedes (355 βαθμούς), συνέχισε την εξέλιξη του μονοθεσίου της. Έτσι, στους τελευταίους αγώνες παρουσιάζεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να μειώσει θεαματικά τη διαφορά. Αξίζει να τονιστεί πως, αν ο Νόρις τερματίζει δεύτερος σε κάθε αγώνα και σε κάθε Sprint, μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο. Το ίδιο ισχύει και για τον Πιάστρι, όμως, δεδομένου ότι υπάρχει μόνο μία δεύτερη θέση, τα πράγματα περιπλέκονται και ο Φερστάπεν παραμονεύει. Το Grand Prix της Βραζιλίας έχει διαμόρφωση Sprint, οπότε ένας οδηγός μπορεί να συγκεντρώσει έως και 33 βαθμούς (25 από το Grand Prix και 8 από το Sprint).

H πίστα πήρε το όνομα του Βραζιλιάνου οδηγού José Carlos Pace και έχει μήκος 4.309 μέτρα. Κατασκευάστηκε μεταξύ του 1938 και του 1940 και η σχεδίασή της επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τρεις κλασικές πίστες: το Brooklands στην Αγγλία, το Roosevelt Raceway στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Montlhery στη Γαλλία. Η χάραξη του Interlagos είναι ενδιαφέρουσα, με στοιχεία μιας αριστερόστροφης οβάλ πίστας, την οποία οι οδηγοί αντιμετωπίζουν 71 φορές στον αγώνα. Διαθέτει 15 στροφές με σχετικά ισορροπημένες πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις, οι οποίες δεν επιβαρύνουν υπερβολικά τα ελαστικά, καθώς υπόκεινται σε φορτία που κατανέμονται εξίσου μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.


Ο συνδυασμός αρκετών ευθειών και πολύ πιο σφιχτών τμημάτων προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα, αν και αυτό σημαίνει επίσης ότι υπάρχει υψηλότερος κίνδυνος για αυτοκίνητο ασφαλείας και ατυχήματα. Αυτή την εποχή του χρόνου, ο καιρός και η θερμοκρασία μπορούν να έχουν έντονες διακυμάνσεις, με κίνδυνο για συχνές βροχοπτώσεις και την αναπόφευκτη χρήση βρόχινων ελαστικών. Μια επιπλέον ιδιαιτερότητα του Ιντερλάγος, είναι η ανώμαλη φύση της πίστας, ως αποτέλεσμα της κατασκευής της σε σχετικά ασταθές έδαφος: αυτή είναι μία ακόμα πρόκληση για τους οδηγούς και τις ομάδες όσον αφορά στο στήσιμο του μονοθεσίου και στη διαχείριση των ελαστικών.


Η φετινή επιλογή γομών ελαστικών για το Grand Prix του Σάο Πάολο παραπέμπει στο 2023, με τις γόμες C2, C3 και C4 να είναι η σκληρή, μέση και μαλακή γόμα αντίστοιχα. Η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή από την τριάδα που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι. Πέρυσι, τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα δεν χρειάστηκαν στον αγώνα, αλλά όταν χρησιμοποιήθηκαν την Παρασκευή και το πρωί του Σαββάτου, έδειξαν υψηλά επίπεδα φθοράς, καθώς και τοπική παραμόρφωση (graining), ιδιαίτερα στον πίσω άξονα. Η πίστα είχε ξαναστρωθεί πλήρως, με άσφαλτο και η επιφάνεια είναι πολύ λεία, λιγότερο τραχιά από τα προηγούμενα χρόνια, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές ανωμαλίες στην πίστα. Εάν οι συνθήκες είναι παρόμοιες, με τις αναπόφευκτες διαφοροποιήσεις λόγω της γήρανσης της ασφάλτου, η επιλογή των πιο σκληρών γομών θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, τα οποία είναι ήδη πιο ανθεκτικά στην πτώση απόδοσης από τη γκάμα του 2024. Αυτό ίσως επιτρέψει να χρησιμοποιηθεί και η μαλακή γόμα (Soft), στον αγώνα, η οποία πέρυσι χρησιμοποιήθηκε πέρυσι μόνο για τις κατατακτήριες δοκιμές του Sprint.


Από το 1950 έως σήμερα, 33 Βραζιλιάνοι οδηγοί έχουν αγωνιστεί στη σύγχρονη εποχή του σπορ, γράφοντας τις δικές τους σελίδες δόξας. Τρεις εξ αυτών κατέκτησαν τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή: ο Άιρτον Σένα (3 φορές), ο Νέλσον Πικέ (3 φορές) και ο Έμερσον Φιτιπάλντι (2 φορές). Φέτος, οι Βραζιλιάνοι φίλαθλοι, που αναμένεται να κατακλύσουν τις κερκίδες του Ιντερλάγος, θα υποστηρίξουν με ενθουσιασμό τον 21χρονο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, ο οποίος θα αγωνιστεί για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό της πατρίδας του. Από την αποχώρηση του Φελίπε Μάσα το 2017, κανένας Βραζιλιάνος δεν είχε αγωνιστεί στη Formula 1 – μέχρι φέτος. Οι εξέδρες του Autódromo José Carlos Pace θα είναι ασφυκτικά γεμάτες, με εκατοντάδες χιλιάδες θεατές. Τα εισιτήρια έχουν ήδη εξαντληθεί, ενώ ακόμη και η προβλεπόμενη κακοκαιρία δεν αναμένεται να μειώσει τον ενθουσιασμό ενός κοινού που ζει και αναπνέει για την ταχύτητα.


Η πίστα του Ιντερλάγος,, που δημιουργήθηκε πριν από 85 χρόνια, έχει φιλοξενήσει 41 Grand Prix, πολλά εκ των οποίων καθόρισαν τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Με μήκος 4.309 μέτρων, το σιρκουί χαρακτηρίζεται από μοναδική τοπογραφία: βρίσκεται σε υψόμετρο 800 μέτρων, περιλαμβάνει 15 κυρίως αργές στροφές και δύο μεγάλες ευθείες με αντίστοιχες ζώνες DRS. Οι υψηλές κλίσεις στις αεροτομές είναι απαραίτητες, καθώς, παρά το λείο οδόστρωμα, η πίστα παρουσιάζει αρκετές αναπηδήσεις. Οι μηχανικοί αναγκάζονται να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος, γεγονός που μειώνει την αεροδυναμική απόδοση και μπορεί να ανατρέψει τις ισορροπίες δυνάμεων. Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται φέτος οι γόμες C2, C3 και C4, ένα επίπεδο πιο σκληρές σε σχέση με πέρυσι. Ο Μίχαελ Σουμάχερ είναι ο πολυνίκης του Ιντερλάγος, με 4 νίκες, ενώ οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν έχουν από 3 νίκες. Στους κατασκευαστές, την κορυφή κρατά η Ferrari με 9 νίκες, ενώ στην ίδια πίστα σημείωσε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes, το 2022.


Στην εκπομπή Formula 1 Show, που ξεκινά αποκλειστικά στο ANT1+ στις 18:00, μία ώρα πριν από την απευθείας μετάδοση του αγώνα, μπορείτε να παρακολουθήσετε, μεταξύ άλλων, ένα αφιέρωμα στον παγκόσμιο πρωταθλητή Τζένσον Μπάτον, ο οποίος αποχωρεί από την ενεργό δράση και είχε στεφθεί πρωταθλητής σε αυτή την πίστα το 2009. Επίσης, θα θυμηθούμε όλες τις φορές που αναδείχθηκε πρωταθλητής στο Ιντερλάγος: Μίκα Χάκινεν, Μίχαελ Σουμάχερ, Κίμι Ράικονεν, Λιούις Χάμιλτον, Τζένσον Μπάτον και Σεμπάστιαν Φέτελ. Επιπλέον, μη χάσετε μία αποκαλυπτική συνέντευξη του νεαρού Σεμπάστιαν Μοντόγια, που βαδίζει στα χνάρια του πατέρα του.

Την παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν οι Μαρία Θωμά και Κώστας Λεώνης, μαζί με τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη. Καλεσμένος στο στούντιο θα είναι ο σεφ Λευτέρης Σουλτάτος, γνωστός για το πάθος του με τη Formula 1. Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα σχολιάζει από τη θέση του οδηγού τις προσπάθειες των συναθλητών του. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται επίσης οι Μαρία Ανδρεάδη και Γιώργος Ανανίδας.

Διαβάστε επίσης:Βρα

Ο φωτισμός την νύχτα είναι καθοριστικό στοιχείο Οδικής Ασφάλειας

Dacia: Επίσημος χορηγός του Μαραθωνίου

F1: Αρραβωνιάστηκε ο Λεκλέρ