• AUTO

    F1, Ρωσία: Να γιατί την πάτησε ο Νόρις!

    F1, Ρωσία: Να γιατί την πάτησε ο Νόρις!

    Λάντο Νόρις για McLaren


    Ο Βρετανός οδηγός πήρε την απόφαση να μην αλλάξει ελαστικά την κρίσιμη στιγμή που έπιασε η βροχή.

    Το χθεσινό Ρώσικο GP έκρυβε ένα συναρπαστικό φινάλε. Ο Νόρις που εκκινούσε από την pole, ανέκτησε την 1η θέση στον 14ο γύρο και την διατηρούσε ως τον 50στο.

    Εκεί την έχασε από το Χάμιλτον που πήρε έτσι την 100στη του νίκη.

    Την έχασε γλιστρώντας στο βρεγμένο οδόστρωμα με τα σλικ ελαστικά. Ο Βρετανός αποφάσισε να μην βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά όταν άρχισε να ψιχαλίζει.

    Αυτή η απόφαση ήταν καθοριστική καθώς η βροχή δυνάμωσε και ήταν αδύνατον να κρατήσει τη McLaren στην πίστα.

    Μπήκε λοιπόν στον 51ο γύρο και έβαλε τα ενδιάμεσα. Δυο γύρους νωρίτερα είχε μπει ο Χάμιλτον, ακριβώς την κατάλληλη στιγμή.

    Ο πρωταθλητής πήρε μια σημαντική νίκη.

    Το κυριότερο δεν έκανε λάθος, προσπαθώντας να διατηρήσει τη 2η θέση, αν το έκανε δεν είναι απίθανο να τον προσπερνούσε ο Φερστάπεν.

    Ο Ολλανδός που εκκινούσε τελευταίος έβαλε τη σκληρή γόμα.

    Αργά αλλά σταθερά ανέβηκε στη 10αδα και ακριβώς στο μέσο του αγώνα έβαλε τη μέση γόμα.

    Προσπάθησε να ανέβει εκ νέου πιο ψηλά και τελικά άδραξε την ευκαιρία με τη βροχή.

    Έβαλε τα ενδιάμεσα στον 48ο γύρο αυτό προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ανθρώπων της Mercedes που έσπευσαν να καλύψουν τον Ολλανδό.

    Λαθεμένα στη McLaren πίστευαν πως στη Mercedes είχαν τη δυνατότητα να δουν τι θα κάνει ο Νόρις και να πράξουν το αντίθετο για να πάρουν τη νίκη.

    Έτσι την πάτησαν καθώς δεν αποφάσισαν να μπουν πρώτοι φοβούμενοι μη χάσουν την πρώτη θέση.

    Ενώ ουσιαστικά το μυαλό των ανθρώπων της Mercedes δεν ήταν στη νίκη, αλλά στο να διατηρήσουν σίγουρα το Χάμιλτον εμπρός από το Φερστάπεν.

    Η επιλογή τους αποδείχτηκε σωστή και έδωσε και τη νίκη, ως παράπλευρη ωφέλεια.

    Ρίχνοντας μια ματιά στην ανάλυση των πιτ στοπ, βλέπει κανείς εύκολα το τι συνέβη. Η αλλαγή έπρεπε να γίνει στον 47ο γύρο, χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ράικονεν που τερμάτισε 8ος αλλά και ο Μπότας που ανέβηκε ξανά 5ος παρότι ήταν εκτός δεκάδας.

    Όσοι ακολούθησαν στον 48ο γύρο ωφελήθηκαν είτε κερδίζοντας θέσεις, είτε διατηρώντας τη θέση τους.

    Στον 49ο γύρο ίσως λίγο καθυστερημένα άλλαξε ο Χάμιλτον, ευτυχώς γι’ αυτόν πρόλαβε προτού οι συνθήκες χειροτερέψουν.

    Στη Mercedes λένε διάφορα θεάρεστα ότι παρακολουθούσαν το ραντάρ με τη βροχή αλλά όλα αυτά είναι για να λέγονται.

    Αν είχαν ακριβή πρόβλεψη θα την εφάρμοζαν και στο Μπότας που τον έβαλαν 2 γύρους νωρίτερα.

    Η αλήθεια είναι πως περίμεναν να δουν τι θα κάνει ο Φερστάπεν, μόλις μπήκε ο Ολλανδός έσπευσαν να τον καλύψουν ώστε να διατηρηθεί ο Χάμιλτον σίγουρα μπροστά του.

    Αυτό τους έδωσε τη νίκη από σπόντα καθώς εκμεταλλεύτηκαν τη λάθος εκτίμηση του Νόρις που παρέσυρε τη McLaren.

    O Νόρις μιλώντας σχετικά τόνισε ότι δεν είχαν σαν ομάδα την πληροφορία ότι θα βρέξει περισσότερο και αποφάσισε να μείνει έξω θεωρώντας πως η ψιχάλα θα παραμείνει ψιχάλα και δε θα γίνει βροχή.

    Προς τιμήν του ο Χάμιλτον αφού συνεχάρη το Νόρις, παραδέχτηκε πως η απόφαση να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά ήταν της ομάδας και πως πολύ δύσκολα θα μπορούσε να περάσει το Νόρις στα ίσα αν δεν έβρεχε.

    Με «αν» όμως δεν κερδίζονται αγώνες.



    ΣΧΟΛΙΑ