Απομένουν 10 αγώνες για τη λήξη του πρωταθλήματος και ο Ολλανδός προηγείται με διαφορά 78 βαθμών.
Επαναλαμβάνουμε στερεότυπα ότι «όταν η F1 ξεκινά, η λογική σταματά» όμως στη μάχη του φετινού τίτλου χρειάζεται κάτι παραπάνω από τρέλα για να έρθει η ανατροπή. Θα πρέπει ο Ολλανδός πρωταθλητής να έχει τουλάχιστον 2 εγκαταλείψεις και ταυτόχρονα να υπάρξει ένας σταθερός διεκδικητής αντίπαλος. Αυτό το δεύτερο είναι εξαιρετικά απίθανο. Στους 10 αγώνες που απομένουν θα μοιραστούν 250 βαθμοί (+10 βαθμοί οι ταχύτεροι γύροι).
Επίσης υπάρχουν άλλοι 24 βαθμοί στους αγώνες Sprint. Όπως έχουν τα πράγματα ο Φερστάπεν πιθανόν δε θα χρειαστεί άλλη νίκη. Ειδικά αν δεν ξεχωρίσει ένας σταθερός νικητής Αρκεί να βρίσκεται στους βαθμούς και ει δυνατόν στο βάθρο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αγώνας στο Μαϊάμι όπου ο Φερστάπεν τερμάτισε 2ος αλλά λόγω Sprint μάζεψε συνολικά 26 βαθμούς έναντι 25 του Νόρις που κέρδισε σ’ αυτό τον αγώνα.
Με βάση τη δυναμική που επέδειξαν τα μονοθέσια πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα, Mercedes και McLaren είναι σαφώς ταχύτερες από Red Bull και Ferrari. Όλες αυτές οι ομάδες έχουν κερδίσει φέτος στους 14 πρώτους αγώνες: Η Red Bull επτά φορές, η Mercedes τρεις και από δυο οι McLaren και Ferrari. Το πρωτάθλημα συνεχίζεται την άλλη Κυριακή (25/8) με το Ολλανδικό GP και ακολουθούν τρεις αγώνες το Σεπτέμβριο σε: Ιταλία (1/9), Αζερμπαϊτζάν (15/9), Σιγκαπούρη (22/9). Ο Οκτώβριος έχει άλλους δυο αγώνες σε ΗΠΑ (20/10) και Μεξικό (27/10). Ο Νοέμβριος έχει άλλους 2 σε Βραζιλία (3/11) και Λας Βέγκας (23/11). Το πρωτάθλημα κλείνει με 2 αγώνες το Δεκέμβριο σε Κατάρ (1/12) και Άμπου Ντάμπι (8/12).
Ας δούμε τώρα τους πιθανούς αντιπάλους του Φερστάπεν, πρώτα απ’ όλα ο Νόρις που είναι 78 βαθμούς πίσω. Ο Βρετανός δεν πείθει για την μαχητικότητά του και τη δυνατότητά του να επικρατήσει σε κρίσιμες μάχες. Αντίθετα με τον έτερο οδηγό της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι που έχει την ψυχραιμία και την αντοχή στην πίεση.
Ο Πιάστρι όμως βρίσκεται 110 βαθμούς πίσω από το Φερστάπεν. Το κυριότερο όμως η McLaren Αντίστοιχα ο Λεκλέρκ που βρίσκεται 100 βαθμούς πίσω από το Φερστάπεν, δεν έχει στα χέρια του ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό για να διεκδικήσει σταθερά νίκες.
Η Mercedes κέρδισε 3 φορές στους τελευταίους 4 αγώνες αλλά ο Χάμιλτον βρίσκεται 127 βαθμούς πίσω από το Φερστάπεν και ο Ράσελ 161 βαθμούς. Προφανώς στη Mercedes προτιμούν να χτίσουν στην αυτοπεποίθηση του Ράσελ και όχι στην ένδοξη αποχώρηση του Χάμιλτον. Είναι δεδομένο πως οι δυο ομάδες που έχουν τα ταχύτερα μονοθέσια Mercedes και McLaren σε καμία περίπτωση δε θέλουν να ορίσουν πρώτο οδηγό και διεκδικητή του τίτλου.
Υπό αυτή την κατάσταση λοιπόν του διαίρει και βασίλευε ο Φερστάπεν κινδυνεύει μόνο από δικά του λάθη. Ο Ολλανδός οφείλει να μη δώσει καμία μάχη στην πίστα και να προσπαθεί να εξασφαλίζει μια σταθερή παρουσία στους βαθμούς που θα του επιτρέψει να βλέπει τους άλλους να αλληλοσυγκρούονται και αυτός να ωφελείται.
Όσον αφορά τώρα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όπου η διαφορά της Red Bull από τη δεύτερη McLaren είναι μόλις 42 βαθμοί τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεδομένου ότι η ατμόσφαιρα στην πρωταθλήτρια ομάδα είναι πολύ κακή και η απόδοση του Πέρεζ ασταθή, δύσκολα μπορεί στους επόμενους αγώνες οι Ταύροι να παρουσιάσουν μια σημαντική και πετυχημένη αναβάθμιση στο μονοθέσιό τους, ή ο Πέρεζ σταθερά καλή απόδοση.
Τούτων δοθέντων λογικά μέσα στο Σεπτέμβρη θα χάσουν το προβάδισμα στη βαθμολογία με τη μάχη να δείχνει αμφίρροπη αν και θεωρητικά η McLaren έχει τη δυναμική λόγω μονοθεσίου αλλά και σταθερής παρουσίας των δυο οδηγών στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Διαβάστε επίσης:
F1 – Red Bull: Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα!
F1: Να γιατί, μένει… μέχρι να φύγει ο Πέρεζ!
F1 Σπα: Να τι συνέβη με τον Ράσελ!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αποκλειστικό: Το mononews στην έναρξη της «Ημέρας Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ – 1.800 θέσεις εργασίας από 51 επιχειρήσεις
- H Θεώνη Αλαμπάση στο My Story: Τα κόκκινα δάνεια, το ιδιωτικό χρέος, οι πιέσεις στους servicers και ο Υπερ-Τειρεσίας
- Σκλαβενίτης: Ετσι θα γίνει το εργοστάσιο της Πίτσος στο Ρέντη
- Παύλος Μαρινάκης: Ποιες τοποθετήσεις μας θύμισαν την Ελλάδα το 2015, εκεί που δεν πρέπει να φτάσουμε ξανά