• AUTO

    F1: Μαδρίτη in, Βαρκελώνη out;


    To Iσπανικό GP θα διεξάγεται από το 2026 σε μια νέα πίστα στη Μαδρίτη. Την ίδια στιγμή η Βαρκελώνη μένει εκτός παιχνιδιού…

    To Ισπανικό GP βρίσκεται στο πρωτάθλημα της F1 από το 1968 και έχει διοργανωθεί σε διάφορες πίστες. Τα τελευταία χρόνια – από το 1992 – διεξάγεται στην πίστα της Βαρκελώνης στην Καταλονία. Όμως σύμφωνα με το ρεπορτάζ η F1 δεν ήταν ευχαριστημένη από την οργάνωση αλλά και τη ροή του αγώνα λόγω χάραξης της πίστας.

    Για όσους δε γνωρίζουν το Μοντμελό σχεδιάστηκε για πίστα δοκιμών και ως τέτοια έχει αφήσει εποχή. Διαθέτοντας μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές προσφέρεται για δοκιμές εξέλιξης στο αεροδυναμικό κομμάτι ενώ το τραχύ οδόστρωμα προσφέρεται για αξιολόγηση ελαστικών. Αν προσθέσει σ’ αυτά κανείς τη γειτνίαση με το διεθνές αεροδρόμιο της Βαρκελώνης αλλά και τα καλά ξενοδοχεία γύρω από την πίστα, εύκολα γίνεται αντιληπτό γιατί οι ομάδες προτιμούσαν για πολλά χρόνια την πίστα της Καταλωνίας για δοκιμές εξέλιξης.

    Οι εποχές άλλαξαν όμως αρχικά περιορίστηκαν οι δοκιμές, αναπτύχθηκαν οι προσομοιωτές και με τον περιορισμό των προϋπολογισμών σε συνδυασμό με την προσπάθεια μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος η F1 προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις μετακινήσεις. Οπότε οι ελάχιστες δοκιμές εξέλιξης που απομένουν – 3 μέρες – πριν τον πρώτο αγώνα θα γίνουν στην ίδια πίστα στο Μπαχρέιν που θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα.

    Σημειώστε πως η περιοχή της Καταλονίας υπολογίζει το ετήσιο οικονομικό αποτύπωμα από την λειτουργία της πίστας στα 450 εκ. ευρώ. Προφανώς ο αγώνας της F1 έχει σημαντική συμβολή σ’ αυτό, τουλάχιστον κατά το 30%.

    Η Liberty Media ήρθε σε συμφωνία με την IFEMA Madrid και από το 2026 έως και το 2035 το Ισπανικό GP θα διεξάγεται σε μια νέα πίστα στην Ισπανική πρωτεύουσα. Η νέα διαδρομή θα είναι μικτή με κομμάτια πίστας αλλά και δημόσιους δρόμους. Το μήκος της θα είναι 5.47km με 20 στροφές και διάρκεια γύρους κοντά στα 92 sec. Η πίστα θα φτιαχτεί κοντά στο εκθεσιακό κέντρο IFEMA.

    Θα κατασκευαστεί ξεχωριστό κτίριο για τα πάντοκ με πύργο ελέγχου και γραφεία, περιοχή για τη φιλοξενία των VIP όπως και χώροι ψυχαγωγίας. Οι κερκίδες θα έχουν χωρητικότητα 110.000 θέσεων με πρόβλεψη να φτάσουν τις 140.000 μετά τα πρώτα χρόνια. Η πίστα θα βρίσκεται εντός πόλης στα 5 λεπτά από το αεροδρόμιο με στόχο το Ισπανικό GP να είναι το πιο εύκολα προσβάσιμο στο ημερολόγιο προσφέροντας εύκολη προσέγγιση με τα ΜΜΜ. Προφανώς όλο αυτό έρχεται να προσθέσει στην κόντρα μεταξύ Μαδριλένων και Καταλανών.

    Το εγχείρημα έχει τη στήριξη τόσο του Δήμου όσο και της Περιφέρειας της Μαδρίτης. Το Ισπανικό GP θα διεξαχθεί φέτος και του χρόνου στην πίστα της Καταλονίας που προφανώς θα δώσει μάχη για να διατηρήσει τη διοργάνωση GP έστω και με άλλο όνομα. Το ρεπορτάζ μου λέει ότι οι πιθανότητες είναι ελάχιστες και οι αποφάσεις έχουν ληφθεί με γνώμονα ότι η Ισπανία ως αγορά δεν «σηκώνει» δυο αγώνες παρότι έχει δυο οδηγούς σήμερα – Αλόνσο και Σάινθ – στο grid και οι κερκίδες στο Μοντμελό είναι πάντοτε κατάμεστες.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι
    Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι

    Μιλώντας σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι τόνισε: «Η Μαδρίτη είναι μια απίστευτη πόλη με εκπληκτική αθλητική και πολιτιστική κληρονομιά και η συνεργασία ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο για την F1 στην Ισπανία. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα της IFEMA MADRID, την Περιφερειακή Κυβέρνηση της Μαδρίτης και το Δήμαρχο της πόλης για τη σύνταξη μιας φανταστικής πρότασης. Αντιπροσωπεύει πραγματικά το όραμα της Formula 1 για τη δημιουργία ενός πολυήμερου θεάματος αθλητισμού και ψυχαγωγίας που προσφέρει μέγιστη αξία στους οπαδούς και αγκαλιάζει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα».

    Διαβάστε επίσης:

    Ράλι Μόντε Κάρλο: Μια θρυλική ιστορία!

    Rolex 24 at Daytona: Πρεμιέρα για τις νέες Mustang!

    Οδηγούμε το υβριδικό Honda Jazz Crosstar!



    ΣΧΟΛΙΑ