Το Καναδικό GP διεξήχθη υπό πολύ υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος η οποία ξεπερνούσε τους 50 βαθμούς Κελσίου. Αυτό επηρέασε σημαντικά τις προσπάθειες των οδηγών, οι οποίοι είχαν δύσκολο ρόλο στη διαχείριση των ελαστικών και παρά τους αρχικούς σχεδιασμού όσων εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα, λίγοι εν τέλει κατάφεραν να τερματίσουν με μια αλλαγή. Ανάμεσά τους και δυο οδηγοί που βαθμολογήθηκαν ο Χούλκενμπερκ που εκκίνησε με μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή στον 19ο γύρο για να πάει μ’ αυτή 51 γύρους και ο Οκόν που εκκίνησε με τη σκληρή και έφτασε μ’ αυτή ως τον 57ο γύρο προτού βάλει τη μέση για άλλους 12 γύρους (τερμάτισε ένα γύρο πίσω από το Ράσελ).

F1 ΚαναδάςTο σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ράσελ να διατηρεί την πρώτη θέση ενώ πίσω του, ο Πιάστρι έχασε την 3η θέση από τον Αντονέλι. Καθότι οι αναβαθμίσεις που έφερε η Mercedes απέδωσαν ο Ράσελ δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα από το Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πρωταθλητής είχε περισσότερο το νου του πίσω στον Αντονέλι ο οποίος τον έφτασε στον 12ο γύρο αλλά και στον 37ο. Εκεί σοφά ο Φερστάπεν μπήκε στα πιτ για να μην δώσει στον 18χρονο Ιταλό τη χαρά της προσπέρασης. Μ’ αυτή την τακτική – φέρνοντας νωρίτερα τις αλλαγές ελαστικών του, ο Ολλανδός πρωταθλητής κατάφερε να διατηρήσει τη 2η θέση και να πάρει 18 βαθμούς.

1

F1 ΚαναδάςΠίσω από τους τρεις πρώτους δόθηκε μάχη ανάμεσα στους οδηγούς της McLaren για την 4η θέση. Μια μάχη που έληξε άδοξα καθώς ο Νόρις στην προσπάθειά του να περάσει από την εσωτερική στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, έκανε λάθος και έπεσε πάνω στον Πιάστρι. Η McLaren του Βρετανού έχασε την αεροτομή και χτύπησε αριστερά στον τοίχο με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η ανάρτηση. Ο Νόρις εγκατέλειψε και πήρε και 5 sec ποινή από τους αγωνοδίκες καθώς θεωρήθηκε υπαίτιος της σύγκρουσης. Ο ίδιος προς τιμήν του παραδέχτηκε το λάθος του: «Νόμιζα ότι ο Όσκαρ θα μετακινούνταν λίγο πιο δεξιά, όχι για να αφήσει κενό προφανώς – δεν περιμένω να είναι εύκολο να τον περάσω, αλλά απλά το υποτίμησα. Ήταν όλο δικό μου λάθος, αναλαμβάνω την πλήρη ευθύνη, οπότε ζητώ συγγνώμη από όλη μου την ομάδα και από τον Όσκαρ που επιχείρησα κάτι τέτοιο. Άλλο είναι να προσπαθείς στην φουρκέτα – μια καλή, δίκαιη κίνηση – και άλλο είναι να είσαι ανόητος όπως ήμουν στο τέλος». Ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς η McLaren του Νόρις είχε μείνει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

F1 ΚαναδάςΑπό την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι που ωφελήθηκε από τη σύγκρουση καθώς διεύρυνε τη διαφορά στη βαθμολογία στους 22 βαθμούς, τόνισε: «Αμυνόμουν στην εσωτερική και μετά ένιωσα ένα μικρό άγγιγμα και αυτό είναι ειλικρινά το μόνο που μπορώ να πω αυτή τη στιγμή. Προφανώς είναι κρίμα για την ομάδα. Ήταν ένας κάπως δύσκολος αγώνας εκτός αυτού. Δεν ήταν το ευκολότερο Σαββατοκύριακο. Πιστεύω ότι ο ρυθμός μας ήταν εντάξει στο δεύτερο μισό και νομίζω ότι ήμασταν πιο γρήγοροι από τα μονοθέσια γύρω μας, απλά όχι αρκετά. Αυτό σήμαινε ότι ήταν πολύ δύσκολο να σημειώσουμε μεγάλη πρόοδο.
Δυσκολευτήκαμε λίγο με τη μέση γόμα, αλλά φάνηκε να είμαστε καλύτεροι όταν άρχισε η τοπική παραμόρφωση για όλους. Απλώς χρειαζόμασταν ο αγώνας να είναι περίπου 30 γύρους μεγαλύτερος νομίζω. Κάποια πράγματα έχουμε να μάθουμε».

F1 ΚαναδάςΗ πρώτη επίσημη αντίδραση της McLaren από τον αγωνιστικό διευθυντή Αντρέα Στέλλα ήταν: «Ποτέ δεν θέλουμε να δούμε ένα μονοθέσιο της McLaren να εμπλέκεται σε ατύχημα και σίγουρα δεν θέλουμε να δούμε τις δύο McLaren να έχουν επαφή, οπότε αυτή η κατάσταση δεν είναι αποδεκτή. Εκτιμούμε ότι ο Λάντο παραδέχτηκε αμέσως το λάθος του και ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα, κάτι που για εμάς κάπως μετριάζει την κατάσταση. Είμαι βέβαιος ότι πήρε ένα σημαντικό μάθημα από αυτόν τον αγώνα καθώς πλήρωσε ένα τίμημα στη μάχη του πρωταθλήματος. Ο ρυθμός μας ήταν εντάξει στο δεύτερο μισό και νομίζω ότι ήμασταν πιο γρήγοροι από τα μονοθέσια γύρω μας, απλά όχι αρκετά. Αυτό σήμαινε ότι ήταν πολύ δύσκολο να κερδίσουμε θέσεις».

F1 ΚαναδάςΟ νικητής Τζόρτζ Ράσελ ήταν περιχαρής: «Είμαι πραγματικά ευχαριστημένος που καταφέραμε την πρώτη νίκη της σεζόν για την ομάδα. Ένιωθα ότι είχα τον έλεγχο σε όλη τη διάρκεια και μπόρεσα να διαχειριστώ τον αγώνα για να φέρω τη νίκη. Με τις ελαφρώς υψηλότερες θερμοκρασίες, πιστεύαμε ότι μπορεί να δυσκολευόμασταν λίγο περισσότερο από ό,τι είδαμε την Παρασκευή. Κάναμε όμως καλή δουλειά στη διαχείριση των ελαστικών και είχαμε τον ρυθμό να κρατήσουμε πίσω τους αντιπάλους μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους στο Μπράκλεϊ και το Μπρίξγουορθ και συγχαρητήρια στον Κίμι που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν πολλά. Φαίνεται ότι έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά με το μονοθέσιό μας στους τελευταίους αγώνες. Παραδοσιακά όμως πηγαίνουμε καλά στο Μόντρεαλ και ξέραμε ότι αυτός ο αγώνας πιθανότατα θα μας ταίριαζε λίγο περισσότερο από άλλους. Δεν μπορούμε να προτρέχουμε, υπάρχει ακόμα πολύ δουλειά να κάνουμε για να μπούμε στη μάχη για νίκες. Ανυπομονώ για την επόμενη φορά στην Αυστρία».

F1 ΚαναδάςΟ Φερστάπεν που πήρε σημαντικούς βαθμούς τερματίζοντας δεύτερος σημείωσε: «Σήμερα μεγιστοποιήσαμε ό,τι είχαμε διαθέσιμο. Οδήγησα αμυντικά και ήταν αρκετά δύσκολα. Η φθορά των ελαστικών ήταν αρκετά υψηλή και στα δύο πρώτα μέρη τα ελαστικά μας τελείωναν αρκετά γρήγορα. Ήμασταν αρκετά επιθετικοί με τη στρατηγική μας για να παραμείνουμε μπροστά και κατά τη διάρκεια του τελευταίου pit stop σκέφτηκα ότι θα ήταν δύσκολο να φτάσουμε μέχρι το τέλος. Στο τελευταίο μέρος μας βοήθησε λίγο το ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου και ήμασταν πιο ευγενικοί με τα ελαστικά, κάτι που ήταν θετικό. Αν δει κανείς ολόκληρο τον αγώνα, αυτό ήταν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Δεν είχαμε πραγματικά τον ρυθμό να παλέψουμε για τη νίκη, οπότε είμαι χαρούμενος που τερμάτισα στη 2η θέση. Η διαφορά δεν ήταν μεγάλη. Υπάρχουν πολλά θετικά από το Σαββατοκύριακο: ως ομάδα είχαμε την καλύτερη δυνατή απόδοση, τα καταφέραμε σωστά και το μονοθέσιό μας ήταν σε ένα αξιοπρεπές εύρος λειτουργίας. Κοιτάζοντας τον επόμενο αγώνα, έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε με τη διαχείριση των ελαστικών μας και τη φθορά, αλλά υπάρχουν πολλά θετικά να πάρουμε μαζί μας».

F1 ΚαναδάςΟ Αντονέλι ήταν όλο χαμόγελα για το πρώτο βάθρο της καριέρας του: «Αυτός ήταν ένας πολύ έντονος και αγχωτικός αγώνας! Είμαι όμως πραγματικά χαρούμενος που κερδίζω το πρώτο μου βάθρο στην F1. Η εκκίνηση ήταν το κλειδί για να το πετύχω αυτό. Κατάφερα να κερδίσω θέση από τον Πιάστρι και αυτό μας επέτρεψε να δείξουμε τον ρυθμό μας. Κάποιες στιγμές μπόρεσα να φτάσω τον Φερστάπεν και να τον πιέσω. Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, νομίζω ότι πίεσα λίγο παραπάνω στα αρχικά στάδια και αυτό με δυσκόλεψε στο τέλος. Κατάφερα όμως να αμυνθώ από τις McLaren και να φέρω το μονοθέσιο στην 3η θέση. Θέλω να πω ένα ευχαριστώ σε όλους στο Μπράκλεϊ και στο Μπρίξγουορθ. Έχουν δουλέψει τόσο σκληρά για να βελτιώσουν το μονοθέσιο και χαίρομαι που μπορώ να φέρω ένα τέτοιο αποτέλεσμα και να έχουμε και τα δύο μονοθέσια στο βάθρο. Είναι μια ξεχωριστή στιγμή για μένα προσωπικά και ανυπομονώ να χτίσω πάνω σε αυτό στους επόμενους αγώνες».

F1 ΚαναδάςΕπόμενος αγώνας, 11ος του πρωταθλήματος, στις 29/6 το GP της Αυστρίας.

Η τελική κατάταξη του αγώνα ήταν:
F1 Καναδάς

Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
F1 Καναδάς

Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
F1 Καναδάς

Διαβάστε επίσης: 

F1 Καναδά: Ίδια προσέγγιση για το Φερστάπεν

Ιδού το smart #5

Ολυμπία Οδός: Ένα pit stop διαφορετικό!