Η σημερινή μάχη με το χρονόμετρο ήταν συναρπαστική και αμφίρροπη από την αρχή ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Οι κερκίδες ήταν κατάμεστες από τιφόζι που ζητούσαν από το Λεκλέρκ και το Χάμιλτον να φέρουν τα Ferrari στην πρώτη σειρά, η θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου και αυτή του οδοστρώματος στους 42 βαθμούς Κελσίου. Αέρας δε φυσούσε και οι συνθήκες ήταν ιδανικές για επιδόσεις.
Το Q1 δεν έκρυβε δυσάρεστες εκπλήξεις για τους κορυφαίους οδηγούς. Όλοι προκρίθηκαν άλλοι, εύκολα, άλλοι δύσκολα. Ο Ράσελ εντυπωσίασε σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με τη μέση γόμα. Μάλιστα τη ζήτησε και στο Q3 αλλά στη Mercedes είχαν άλλη γνώμη. Από τη συνέχεια στο Q2 αποκλείστηκαν οι δυο Alpine, οι δυο RB και η Aston Martin του Στρολ.
Το Q2 καθυστέρησε λίγο να ξεκινήσει καθώς οι υπεύθυνοι ασφαλείας καθάριζαν την πίστα στις Lesmo από τα χαλίκια. Εν τέλει η μάχη εξελίχθηκε στα χιλιοστά του δευτερολέπτου, είναι χαρακτηριστικό ότι από την 10η θέση (Τσουνόντα) μέχρι την 13η οι 4 οδηγοί βρίσκονται στο ίδιο δέκατο. Ο Νόρις δυσκολεύτηκε να κάνει χρόνο πρόκρισης καθώς έκανε λάθος στον 1ο του γύρο. Ταχύτερος όλων ήταν ο Φερστάπεν με 1:19.140. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο Williams, οι δυο Haas και η Sauber του Χούλκενμπεργκ ο οποίος κατέγραψε και την υψηλότερη τελική με 356km/h.
To Q3 είχε δυο προσπάθειες. Στην πρώτη ο Λεκλέρκ εντυπωσίασε προσπερνώντας τον Πιάστρι προτού ο Φερστάπεν σπάσει το φράγμα του 1:19. Ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη προσπάθεια και κατάφερε να κατεβάσει κι άλλο στη δεύτερη σημειώνοντας απόλυτο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με μέση ωριαία ταχύτητα 265km/h. Tην ύστατη στιγμή οι McLaren βελτίωσαν σε αντίθεση με τις Ferrari που δεν τα κατάφεραν και περιορίστηκαν στην 4η και 5η θέση. Ο Χάμιλτον έχει και ποινή 5 θέσεων οπότε θα εκκινήσει από την 5η σειρά της εκκίνησης και την 10η θέση έχοντας δίπλα του στην 9η θέση τον Τσουνόντα.
Ο poleman τόνισε: «Νομίζω ότι σε αυτή την πίστα, με τη χαμηλή κάθετη δύναμη, είναι πάντα δύσκολο να κάνεις τον τέλειο γύρο. Η τρίτη περίοδος των κατατακτήριων δοκιμών (Q3) μου άφησε μια καλή αίσθηση, μου άρεσαν οι γύροι και το μονοθέσιο δούλευε καλύτερα όλο το σαββατοκύριακο. Κάναμε κάποιες τελευταίες αλλαγές που μου επέτρεψαν να πιέσω λίγο παραπάνω, και για εμάς είναι μια εξαιρετική στιγμή».
Οι τελικές ταχύτητες άγγιξαν τα 356km/h.
Η τελική κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν:
Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη για αύριο στις 16:00, θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+.
Το τρόπαιο της pole έδωσε στο Φερστάπεν ο Νίκο Βασελάρι που φιλοτέχνησε το τρόπαιο των νικητών του αυριανού GP, την Χίμαιρα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέα φάρμακα για το αδυνάτισμα: Στα σκαριά νέοι συνδυασμοί, στόχος η απώλεια μυϊκής μάζας, εξηγεί ο Πλ. Τζούλης
- Σε ρυθμούς ανανέωσης οι Έλληνες εφοπλιστές: Τα παλιά πλοία φεύγουν, τα νέα έρχονται
- Γιώργος Μουτάφης: Ποιος είναι ο Ελληνας επικεφαλής της Fincantieri που «χτίζει» πλοία σε όλο τον κόσμο
- Ομιλία Μητσοτάκη: Η γκρίνια και η τσέπη
