AUTO

F1 Ισπανία: Πράσινοι ταύροι, ασημί άλογα κι άλλα παράλογα!


Ο Λεκλέρκ σταθερά πρώτος, ο Ράσελ σταθερά ταχύτερος του Χάμιλτον, στη Red Bull γκρινιάζουν ενώ στις κερκίδες οι Ισπανοί αναστενάζουν.

Η χθεσινή πρώτη μέρα του ισπανικού GP είχε απ’ όλα: Καταρχάς ο κόσμος στις κερκίδες μας προϊδέασε για το τι θα γίνει αύριο όπου δεν υπάρχει εισιτήριο ούτε για δείγμα. Ο Λεκλέρκ με την αναβαθμισμένη Ferrari ήταν ταχύτερος και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Όλες οι ομάδες πλην της Haas έχουν φέρει αναβαθμίσεις στην πίστα της Βαρκελώνης. Αυτό συμβαίνει γιατί την γνωρίζουν καλά οπότε μπορούν να τις αξιολογήσουν καλύτερα. Στη Ferrari άλλαξαν το πάτωμα, την πίσω αεροτομή και τη διαμόρφωση του πίσω μέρους. Στη Red Bull την εμπρός αεροτομή και το πάτωμα. Στη Mercedes τα πλαϊνά της εμπρός αεροτομής, την ακμή του πατώματος και το πάτωμα αλλά και τη διαμόρφωση του πίσω μέρους. Από τους χρόνους της 1ης μέρας είναι σαφές ότι στη Mercedes είδαν βελτίωση.

Επίσης είναι ξεκάθαρο ότι ο Ράσελ πρέπει να έχει σπάσει τα νεύρα του Χάμιλτον καθότι σταθερά πετυχαίνει ταχύτερους χρόνους. O Ράσελ έλεγε πως με το νέο αεροδυναμικό πακέτο έχουν αντιμετωπιστεί οι αναπηδήσεις στην ευθεία αλλά εμφανίζονται σποραδικά στις στροφές. Ο Χάμιλτον ήταν ευχαριστημένος και τόνισε πως ελπίζει ότι θα φανεί η δυναμική του μονοθεσίου. Στάθηκε και στα ελαστικά τονίζοντας ότι με τόσο υψηλή θερμοκρασία απαιτείται διαχείριση.

Αξίζει να τονιστεί πως η σκληρή γόμα C1 εμφανίζεται για πρώτη φορά φέτος αλλά με τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 50 βαθμούς Κελσίου και την τραχύτητα της ασφάλτου τα ελαστικά παρουσιάζουν έντονη θερμική καταπόνηση και πτώση απόδοσης. Απαιτείται λοιπόν προσοχή από τους οδηγούς. Αυτό σημαίνει ότι η μαλακή γόμα (C3) θα χρησιμοποιηθεί στις κατατακτήριες δοκιμές σήμερα καθώς είναι ταχύτερη με διαφορά, αλλά δύσκολα θα την δούμε αύριο στον αγώνα όπου η τακτική των δυο αλλαγών θα είναι λογικά με μέση και σκληρή γόμα. Για πρώτη φορά φέτος σε ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής χρησιμοποιήθηκαν 18 σετ σκληρής γόμας. Το ελαστικό που φθείρεται περισσότερο στην πίστα της Βαρκελώνης είναι το εμπρός αριστερά.

Η διαφορά ανάμεσα στις γόμες ελαστικών είναι μεγαλύτερη από το σύνηθες. Η τραχύτητα της ασφάλτου είναι μεγάλη οπότε η μαλακή γόμα μάλλον δε θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα. Η πίστα χρησιμοποιείται συχνά, οπότε το κράτημα της αγωνιστικής γραμμής δε θα βελτιωθεί ιδιαίτερα, οι διαφορές μεταξύ των γομών αναμένεται να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα. 

Στη Ferrari επικεντρώθηκαν σε δοκιμές αεροδυναμικής με το νέο πακέτο αλλά και τη σκληρή γόμα. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σαρλ Λεκλέρκ που ήταν ταχύτερος και στις δυο περιόδους ελεύθερων τόνισε: «Σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών δεν θα πήγαμε άσχημα, αλλά πρέπει να βελτιώσουμε το ρυθμό αγώνα και τη διαχείριση ελαστικών ειδικά της μέσης γόμας». Ο τοπικός ήρωας Κάρλος Σάινθ συμφώνησε μαζί του και επιπλέον αναφέρθηκε στους φιλάθλους και την ατμόσφαιρα που δημιούργησαν από την πρώτη μέρα. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους για το χθεσινό ρυθμό (1:19.6) αναφέρουμε πως στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ο ταχύτερος χρόνος ήταν 1:19.1 από το Χάμιλτον αλλά με πιο μαλακή γόμα C5 που δεν είναι διαθέσιμη στον αγώνα. Η περσινή pole ήταν στο 1:16.7 πάλι του Χάμιλτον.

Δημιουργήθηκε θέμα με το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Aston Martin, ειδικά με τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα και το πόσο μοιάζουν μ’ αυτά της Red Bull. Στην Αυστριακή ομάδα έκαναν λόγω για πιθανή κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.  Θυμίζω ότι ο επικεφαλής αεροδυναμικής της Red Bull, Νταν Φάλοους έφυγε πέρυσι και πήγε στην Aston Martin όπου αναβαθμίστηκε σε τεχνικό διευθυντή. Προφανώς ο Φάλοους που θήτευσε δίπλα στον Άντριαν Νιούι, έχει μια προσέγγιση που είναι λογικό να μοιάζει με αυτή του κορυφαίου αεροδυναμιστή. Ούτως ή άλλως στη φύση δεν είναι και πάρα πολλά τα μοτίβα μορφοποίησης αέρα όταν θέλεις να κάνεις κάτι συγκεκριμένο. Πάντως οι άνθρωποι της FIA πήγαν στο εργοστάσιο της Aston Martin είδαν όλες τις αναλύσεις από πέρυσι τον Οκτώβριο που ξεκίνησε ο σχεδιασμός των συγκεκριμένων αεροδυναμικών βοηθημάτων και αποφάνθηκαν ότι είναι όλα νόμιμα. Θυμίζουμε πως επικεφαλής της FIA για αυτά τα θέματα είναι ο Νικόλας Τομπάζης που έχει θητεύσει σε αντίστοιχους ρόλους σε ομάδες και δεν ξεγελιέται με δυο σχέδια στο CAD, τρεις εξισώσεις και μερικές προσομοιώσεις. O αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, τόνισε ότι είναι θεμιτό φεύγοντας να πάρεις τις γνώσεις σου, αλλά όχι και τα σχέδια της ομάδας.

Η Red Bull έδειξε πολύ δυνατή στις ελεύθερες δοκιμές όσον αφορά στο ρυθμό αγώνα και μένει να δούμε σήμερα και αύριο που βρίσκεται σε σχέση με τη Ferrari. Η εικόνα των κατατακτήριων δοκιμών αλλά και του αγώνα στην Ισπανία θα είναι σε μεγάλο βαθμό αντιπροσωπευτική του τι θα δούμε από δω και πέρα ως τα τέλη Ιουλίου σε επίπεδο ανταγωνισμού. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 17:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Τις περισσότερες αλλαγές από όλες τις ομάδες τις έχει φέρει η McLaren: Εμπρός αεροτομή, εμπρός ανάρτηση, πάτωμα, κάλυμμα υβριδικής μηχανής, ανοίγματα ψύξης, πίσω αεροτομή, διαχύτης, πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα. Προφανώς αυτά που δεν άλλαξαν είναι λιγότερα. Η μόνη ομάδα που δεν έχει καμία αλλαγή είναι η Haas.

O Αλόνσο με την Alpine θέλει να δώσει μια καλή παράσταση μπροστά στους συμπατριώτες του. Η γαλλική ομάδα έφερε σημαντικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο: νέα πίσω αεροτομή, νέα πλαϊνά στην εμπρός αεροτομή και νέα διαμόρφωση στο πίσω μέρος.



ΣΧΟΛΙΑ