Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε την 3η του φετινή νίκη και ο Σάινθ ολοκλήρωσε το θρίαμβο των κόκκινων τερματίζοντας πίσω του.
Η Ferrari ήταν η μόνη ομάδα που δεν έφερε αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στο Όστιν.
Καθώς η διαμόρφωση Sprint με μια μόνο περίοδο ελεύθερων δοκιμών δεν επιτρέπει σε ομάδες και μηχανικούς να αξιολογήσουν λεπτομερώς τις όποιες αλλαγές στα μονοθέσιά τους, η Ιταλική ομάδα που είχε φέρει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της στους προηγούμενους αγώνες, κατάφερε εδώ να βρει ένα καλό ζύγισμα από την πρώτη κιόλας περίοδο.
Αυτό φάνηκε και στον αγώνα Sprint που ο Σάινθ από 5ος ανέβηκε 2ος αλλά και στον κυρίως αγώνα όπου οι κόκκινοι παρότι εκκινούσαν από την δεύτερη σειρά της εκκίνησης κατάφεραν να τερματίσουν στις δύο πρώτες θέσεις.
Πολλά κρίθηκαν στην εκκίνηση. Ο Νόρις που εκκινούσε πρώτος τα έχασε όλα στην 1η στροφή, καθώς πολύ μελετημένα ο Φερστάπεν του πήρε την εσωτερική, άφησε τα φρένα και τον έσπρωξε εκτός πίστας στην έξοδο της πρώτης στροφής.
Το τζαρτζάρισμα των δυο έδωσε το χώρο στο Λεκλέρκ που εκκινούσε 4ος να πεταχτεί πρώτος με το Σάινθ να ακολουθεί. Ο Φερστάπεν επιστρέφοντας στην πορεία του, κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Ισπανό προς ώρας αλλά ο Σάινθ επιτέθηκε εκ νέου στα φρένα για τη 12. Ο Φερστάπεν πήρε τον… περιφερειακό και διατήρησε τη θέση του.
Στη Ferrari βλέποντας την τακτική του Ολλανδού άλλαξαν στρατηγική. Τράβηξαν μέσα το Σάινθ στον 21ο γύρο αλλάζοντάς του από μέση σε σκληρή γόμα.
Περιέργως πως στη Red Bull δεν αντέδρασαν αφήνοντας έξω το Φερστάπεν παρότι ήταν ξεκάθαρο πως θα έχανε τη 2η θέση. Στο στρατόπεδο των Ταύρων δεν είχαν στο μυαλό τους τη Ferrari ή τη νίκη αλλά το πως θα παραμείνουν μπροστά από τη ΜcLaren του Νόρις. Ο Φερστάπεν μπήκε γι’ αλλαγή στον 25ο γύρο και ο πρωτοπόρος Λεκλέρκ στον 26ο γύρο. Σε σύνολο ήταν σαφές ότι θα πάνε για μια αλλαγή παρότι η αρχική πρόβλεψη της Pirelli έκανε λόγω για δυο αλλαγές.
Από την πλευρά του ο poleman Λάντο Νόρις που ακολουθούσε 4ος έμεινε με την μέση γόμα ως τον 31ο γύρο. Εκεί έβαλε τη σκληρή με την οποία ήταν ταχύτερος και κατάφερε να φτάσει πίσω από το Φερστάπεν στους τελευταίους γύρους. Ο Ολλανδός έπαιξε άμυνα ψυχολογίας, γνωρίζοντας καλά την συγκαταβατική προσέγγιση του Νόρις σε τέτοιες καταστάσεις.
Στα φρένα για την 12 που ήταν το πιο βολικό για προσπέρασμα σημείο κράταγε την εσωτερική και όταν ο Νόρις πήγε από την εξωτερική ο Φερστάπεν άνοιξε την τροχιά του και βγήκαν εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως ο Νόρις ήταν πίσω στην κορυφή της στροφής και ότι πέρασε γιατί βγήκε εκτός πίστας. Του επέβαλλαν 5 sec ποινής πράγμα που τον έριξε ξανά 4ο .
Έτσι ο Φερστάπεν ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου διευρύνοντας τη διαφορά του από το Νόρις στους 57 βαθμούς, 5 περισσότερους απ’ ότι ήταν πριν τον αγώνα ενώ πλέον απομένουν 146 για να μοιραστούν.
Το κυριότερο όμως ο Φερστάπεν πήρε σημαντικούς πόντους ψυχολογικού προβαδίσματος, καθώς για 2η φορά μετά την Αυστρία, παγιώνεται η ίδια κατάσταση: Ο Νόρις δεν μπορεί να περάσει, δεν έχει την ψυχολογία και τα κότσια παρότι έχει την ταχύτητα. Στο βάθρο οι κόκκινοι πανηγύρισαν έξαλλα την 4η φετινή τους νίκη και το δεύτερο 1-2 που τους έφερε μια ανάσα, (8 βαθμούς) από τη Red Bull στη μάχη της 2η θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Λεκλέρκ δήλωσε: «Νιώθω πολύ καλά που ξεκινήσαμε αυτή την τριπλέτα αγώνων με νίκη. Όλη η ομάδα έκανε καταπληκτική δουλειά για να συμβεί αυτό και το 1-2. Πήραμε σημαντικούς βαθμούς στη μάχη για τον τίτλο των Κατασκευαστών. Είναι ένας αισιόδοξος στόχος, αλλά δεν θα σταματήσουμε ποτέ να ονειρευόμαστε μέχρι να τον πετύχουμε. Είχα μια καλή εκκίνηση, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι ο Φερστάπεν έσπρωξε σκληρά στην στροφή 1 το Νόρις. Κατάφερα να πάρω την εσωτερική και να περάσω και τους δύο. Μετά από αυτό, ήξερα ότι έπρεπε να φροντίσω καλά τα ελαστικά μου και να τερματίσω. Ο ρυθμός μας ήταν πραγματικά δυνατός από τον πρώτο γύρο και μετά και ένιωσα ότι μπορούσα να απομακρυνθώ από τον Mαξ αρκετά άνετα. Έχουμε κάνει ένα πολύ καλό βήμα όσον αφορά την αγωνιστική μας κατάσταση και ελπίζω να το συνεχίσουμε στους επόμενους αγώνες. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματά μας και στο τέλος του χρόνου θα κάνουμε τους υπολογισμούς και θα δούμε πού βρισκόμαστε».
Από την πλευρά του ο Σάινθ συμπλήρωσε: «Για την ομάδα αυτό ήταν ουσιαστικά το τέλειο Σαββατοκύριακο, οπότε συγχαρητήρια σε όλους εδώ και στο Μαρανέλο. Ο αγώνας μου επηρεάστηκε στην αρχή καθώς βρέθηκα πίσω από το Νόρις και το Φερστάπεν που κοντράρονταν μπροστά μου, πράγμα που σήμαινε ότι στο πρώτο μέρος έμεινα στον ακάθαρτο αέρα της Red Bull. Είχαμε ένα πρόβλημα και για μερικούς γύρους ήμουν ανήσυχος, αλλά καταφέραμε να το αντιμετωπίσουμε και χρησιμοποιήσαμε τον ρυθμό μας για να υποσκελίσουμε τον Mαξ με τη στρατηγική και να τερματίσουμε στη 2η θέση. Είναι υπέροχο που μπορούμε να επιτεθούμε με αυτό το μονοθέσιο και θέλουμε να παλέψουμε μέχρι τον τελευταίο αγώνα για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε έτσι για τους υπόλοιπους αγώνες, ξεκινώντας από την Πόλη του Μεξικού την επόμενη εβδομάδα».
Ο Φερστάπεν παρότι δεν κέρδισε ήταν περιχαρής: «Δεν ήταν η καλύτερη μέρα για εμάς, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι καταφέραμε να αυξήσουμε τη διαφορά μας στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, κάτι που σημαίνει πολλά για την ομάδα. Προσπάθησα ό,τι μπορούσα, αλλά δεν είχαμε τον ρυθμό που είχαμε τις τελευταίες μέρες και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε τις Ferrari στην πίστα. Είχαμε κάποια προβλήματα ισορροπίας, ήταν δύσκολο να στρίβουμε και να φρενάρουμε και δεν μπορούσα να επιτεθώ στις στροφές λόγω των ελαστικών. Η μάχη με τον Λάντο στο τέλος ήταν ωραία καθώς αγωνιζόμασταν σκληρά και ήταν πραγματικά πολύ διασκεδαστική. Δεν μπορείς να προσπεράσεις έξω από τη λευκή γραμμή και έχω χάσει ένα βάθρο εδώ στο παρελθόν προσπερνώντας έξω από την πίστα, οπότε αυτό ατυχία, αλλά είναι οι κανόνες. Πρέπει να αναλύσουμε λίγο περισσότερο γιατί δεν είχαμε τον ίδιο ρυθμό όπως στο Sprint, καθώς περιμέναμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί, κάτι που είναι κρίμα. Ωστόσο, αυτό το Σαββατοκύριακο κάναμε κάποια θετικά βήματα και είχαμε στιγμές που φαινόταν ότι επιστρέφαμε στην κορυφή, οπότε κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν είναι ακόμα αρκετό, αλλά θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και να βελτιώνουμε το μονοθέσιο όπου μπορούμε. Το γεγονός ότι διεύρυνα τη διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών είναι το πιο σημαντικό πράγμα για εμάς».
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 27/10 στην πίστα Hermanos Rodriquez στο Μεξικό. Η τελική κατάταξη ήταν:
Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν έχει πλέον 57 βαθμούς διαφορά από το Νόρις:
Στους κατασκευαστές προηγείται η McLaren με διαφορά 40 βαθμών από τη Red Bull:
Διαβάστε περισσότερα:
Η Αντζελίνα Τζολί πουλάει μία Ferrari 250 GT του 1958 μέσω του οίκου Christie’s
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 16 έως 20/12
- Γεραπετρίτης: Κανένα θέμα κυριαρχίας σε διάλογο με την Τουρκία – Αιχμές για Σαμαρά
- Αποκλειστικό: Το mononews στην έναρξη της «Ημέρας Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ – 1.800 θέσεις εργασίας από 51 επιχειρήσεις
- H Θεώνη Αλαμπάση στο My Story: Τα κόκκινα δάνεια, το ιδιωτικό χρέος, οι πιέσεις στους servicers και ο Υπερ-Τειρεσίας