• AUTO

    F1 Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα ξεκινά!


    Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν είναι προγραμματισμένη γι’ αυτή την Κυριακή στις 17:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+).

    Το Σακχίρ θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. H F1 έχει ανακοινώσει 23 αγώνες για το 2022. Αξίζει να τονιστεί ο νέος αγώνας στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ αλλά και η ακύρωση του Κινεζικού GP το Πάσχα (16/4).

    Πρόγραμμα αγώνων F1 2023
    5/3 Μπαχρέιν 30/7 Βέλγιο
    19/3 Σ.Αραβία 27/8 Ολλανδία
    2/4 Αυστραλία 3/9 Ιταλία
    30/4 Αζερμπαϊτζάν 17/9 Σιγκαπούρη
    7/5 Μαϊάμι 24/9 Ιαπωνία
    21/5 Ίμολα 8/10 Κατάρ
    28/5 Μονακό 22/10 Ώστιν
    4/6 Ισπανία 29/10 Μεξικό
    18/6 Καναδάς 5/11 Βραζιλία
    2/7 Αυστρία 18/11 Λας Βέγκας
    9/7 Βρετανία 26/11 Άμπου Ντάμπι
    23/7 Ουγγαρία

    Με κόκκινο οι αγώνες που θα υπάρχει και Sprint Race το Σάββατο.

    Από 23 – 25/2 όλες οι ομάδες έκαναν δοκιμές εξέλιξης στην πίστα του Σακχίρ, περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Συνολικά οι καλύτεροι χρόνοι που σημειώθηκαν ήταν:

    Οι χρόνοι των δοκιμών εξέλιξης

    Ο Λανς Στρολ έχασε τις δοκιμές εξέλιξης καθώς είχε ατύχημα με ποδήλατο, θα συμμετέχει όμως κανονικά στην πρεμιέρα. Στην εκκίνηση θα έχουμε τρεις νέους οδηγούς τους Πιάστρι, ντε Βριες, Σέρτζαντ. Ο Όσκαρ Πιάστρι, πρωταθλητής F2 to 2021 περίμενε στωικά να έρθει η σειρά του. O 21χρονος Αυστραλός θα αγωνιστεί με τα χρώματα της McLaren και το Νο 81. O Νικ ντε Βριες αγωνίστηκε πέρυσι στο Ιταλικό GP με τα χρώματα της Williams αντικαθιστώντας προσωρινά τον Άλμπον. Ο 28χρονος Ολλανδός βρέθηκε στην Alpha Tauri με τις ευλογίες του συμπατριώτη του, Μαξ Φερστάπεν. Τέλος ο 22χρονος Αμερικάνος Λόγκαν Σέρτζαντ που προέρχεται από την ακαδημία οδηγών της Williams έδωσε θετικά δείγματα γραφής στις δοκιμές εξέλιξης βάζοντας αρκετά χιλιόμετρα με το μονοθέσιο της ιστορικής ομάδας. Επίσης επιστρέφει ένας παλιός γνώριμος ο Νίκο Χούλκενμπεργκ. Ο ταλαντούχος 35χρονος Γερμανός οδηγός έχει 181 εκκινήσεις και 521 βαθμούς, αλλά ακόμη ψάχνει την 1η του νίκη.

    Ομάδα Οδηγός Οδηγός
    Red Bull 1.Φερστάπεν 11. Πέρεζ
    Ferrari 16. Λεκλέρκ 55. Σάινθ
    Mercedes 44. Χάμιλτον 63. Ράσελ
    Alpine  10. Γκασλί 31. Οκόν
    McLaren 4. Νόρις 81. Πιάστρι
    Alfa Romeo 24. Ζου 77. Μπότας
    Aston Martin 14. Αλόνσο 18. Στρολ
    Haas 20. Μάγκνουσεν 27. Χούλκενμπεργκ
    Alpha Tauri 22. Τσουνόντα 45 ντε Βριες
    Williams 2. Σέρτζαντ   23. Άλμπον

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Η νέα γόμα C1 κάνει ντεμπούτο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Σακχίρ. Φέτος η Pirell αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων γομών σε 6, απ’ αυτές θα επιλέγονται οι τρεις σε κάθε αγώνα. Η καινούργια γόμα C1 έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή C0 (πέρυσι είχε τον κωδικό C1) και στη C2 που παραμένει ίδια με πέρυσι.

    • Στο Grand Prix του Μπαχρέιν η C1 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής γόμας για κάθε μονοθέσιο. Επίσης θα υπάρχουν οι συνήθεις επιλογές ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών Cinturato.

    • Η άσφαλτος στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν είναι από τις πιο τραχείες που απαντώνται στη χρονιά. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που έχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας θέτει στα ελαστικά σημαντικές προκλήσεις στη φάση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. H χάραξη απαιτεί επίσης καλή σταθερότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.

    • Η μεγάλη διακύμανση της θερμοκρασίας πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη. Η θερμοκρασία της ασφάλτου μπορεί να ξεπεράσει τους 45 βαθμούς Κελσίου στη διάρκεια της μέρας, πέφτει όμως τουλάχιστον 15 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα όταν νυχτώσει. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας εκκινούν στις 18:00 τοπική ώρα (17:00 ώρα Ελλάδος, απευθείας ΑΝΤ1+) όπου οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από τις άλλες δυο περιόδους που θα διεξαχθούν νωρίς το απόγευμα.

    • Το Grand Prix του Μπαχρέιν διεξάγεται σε μια πίστα που περιβάλλεται από την έρημο του Σακχίρ. Πολλές φορές ο άνεμος φέρνει άμμο στην πίστα και αυτό μεταβάλλει τα επίπεδα πρόσφυσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Οι αγώνες υποστήριξης που περιλαμβάνουν Formula 2 και Formula 3, συντελούν στο στρώσιμο της αγωνιστικής γραμμής με γόμα που βελτιώνει το κράτημα.

    • Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή στρατηγικής. Πέρυσι όλοι οι οδηγοί πλην ενός, σταμάτησαν τρεις φορές (αντί για δυο που περιμέναμε) καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν το φινάλε, αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο νικητής Σαρλ Λεκλέρκ (Ferrari) χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη και μετά έβαλε τη μέση γόμα. Εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Κάρλος Σάινθ.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς θα είναι ένα σημαντικό τεστ για να αξιολογήσουμε όλη τη δουλειά που κάναμε πέρυσι στην εξέλιξη των ελαστικών. Αυτό μας επέτρεψε να ενισχύσουμε περισσότερο τη δομή των ελαστικών και να δημιουργήσουμε μια νέα γόμα. Η καινούργια γόμα C1 θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σακχίρ: Βασίζεται στην περσινή C2, αυτό μας επιτρέπει να μειώσουμε την διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις σκληρότερες γόμες της γκάμας μας. Εκτιμούμε ότι θα αποτελέσει χρήσιμη επιλογή για τον αγώνα του Σαββατοκύριακο. Το προσπέρασμα μέσω στρατηγικής, σταματώντας νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών ‘undercut’ είναι εφικτό στο Grand Prix, του Μπαχρέιν. Θα έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε πως θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες τη νέα παράμετρο στην τριάδα γομών που επιλέχθηκε για το Σακχίρ».

    Δύσκολα μπορεί να προβλέψει κανείς τι θα δούμε στον πρώτο αγώνα. Με βάση τις δοκιμές εξέλιξης περιμένουμε να παλέψουν για το βάθρο Red Bull και Ferrari. Πολύ κοντά η Mercedes και ακολουθεί η Aston Martin. Μένει να αποδειχθεί του λόγου το αληθές.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ