• AUTO

    F1 Αυστραλία: Αυτές οι λεπτομέρειες…


    Λάστιχα και αναπηδήσεις άνοιξαν τη διαφορά περισσότερο ανάμεσα σε Ferrari – Red Bull. Οι εγκαταλείψεις ευνοούν τη Mercedes!

    Μετά από 3 αγώνες η μόνη από τις 10 ομάδες που έχει καταφέρει να συλλέξει βαθμούς και με τα δυο μονοθέσια σε όλους τους αγώνες είναι η Mercedes. Φυσιολογικά λοιπόν παρότι υστερεί σε απόλυτη ταχύτητα βρίσκεται στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών εμπρός από τη Red Bull. Η αυστριακή ομάδα λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας έχει χάσει τις μισές ευκαιρίες έως τώρα να βαθμολογηθεί φυσιολογικά λέει ο Φερστάπεν πως αυτό είναι απαράδεκτο.

    Ο Κρίστιαν Χόρνερ έκανε λόγο για εξωτερική διαρροή καυσίμου από την, άλλη όμως, ο Φερστάπεν σε δηλώσεις του έλεγε πως ήξεραν από πριν ότι υπήρχε περίπτωση να μην τερματίσουν. Συνολικά δεν ήταν ένα καλό τριήμερο για τη Red Bull που δεν βρήκε το ιδανικό σετάρισμα για το μονοθέσιό της. Ο Φερστάπεν διαμαρτύρονταν για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν δε εμφανές πως αυτό ήταν νευρικό στις αντιδράσεις του και δύστροπο στις αλλαγές πορείας. Αυτό την Κυριακή φάνηκε ξεκάθαρα στον αγώνα και στα δυο Red Bull.

    Ο Φερστάπεν από νωρίς αντιμετώπισε έντονη φθορά στο σετ μέσης γόμας με το οποίο εκκίνησε είναι χαρακτηριστικό ότι παρά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους που βοήθησε στην παράταση ζωής του ελαστικού ήταν από τους πρώτους που μπήκε για αλλαγή ελαστικών (18ο γύρο). Μάλιστα διαμαρτυρήθηκε έντονα για υπέρμετρη φθορά στο εμπρός αριστερό ελαστικό που φθείρεται περισσότερο στο Άλμπερτ Παρκ. Ο Λεκλέρκ αντίθετα με τη Ferrari μπήκε στον 22ο γύρο περισσότερο για να αποφύγει το undercut από το Φερστάπεν και λιγότερο γιατί είχε πέσει ο ρυθμός του λόγω φθοράς. Ο Μονεγάσκος γυρνούσε στο 1:24. ενώ ο Ολλανδός έκανε τους δυο πρώτους γύρους μετά την αλλαγή στο 1:23 και τον 21ο στο 1:22.5 με τη σκληρή γόμα. Αυτό υποχρέωσε τη Ferrari να αντιδράσει.

    Φάνηκε ξεκάθαρα και στις δυο επανεκκινήσεις ότι ο Λεκλέρκ είχε τη δυναμική ν’ ανοίξει αμέσως τη διαφορά ξανά. Ο Φερστάπεν καιροφυλακτούσε για ένα λάθος μήπως περάσει μπροστά και καταφέρει λόγω υψηλότερης τελικής να διατηρηθεί μπροστά αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό. Πάντως στη 2η επανεκκίνηση παραλίγο να τα καταφέρει. Αξίζει να τονιστεί πως σε καμία περίπτωση oι Mercedes δεν ήταν στο ρυθμό των Ferrari. Η διαφορά ήταν πάνω από 1 sec ανά γύρο με το Λεκλέρκ να είναι στο 1:21 και τους Χάμιλτον Ράσελ στο 1:22. Αν κάποιος δει το ρυθμό του Πέρεζ ο Μεξικάνος ήταν μεν ταχύτερος αλλά όχι τόσο. Η διαφορά ήταν στα 3-5 δέκατα ανάλογα το γύρο. Πάντως όταν χρειάστηκε προσπέρασε τις Mercedes.

    Στο δια ταύτα το σετάρισμα της ανάρτησης ώστε να μην φθείρει τα ελαστικά, αλλά και να αποτρέπει της αναπηδήσεις αποδείχτηκε αδύνατο. Στη Ferrari επέλεξαν να έχουν περισσότερες αναπηδήσεις και λιγότερη φθορά με πιο ενδοτική ρύθμιση. Τους βγήκε. Στη Red Bull την πάτησαν και έφθειραν υπέρμετρα τα λάστιχα. Εκεί κρίθηκαν και οι δοκιμές και ο αγώνας. Ο Λεκλέρκ άδραξε την ευκαιρία και πήρε pole, νίκη, ταχύτερο γύρο και έρχεται στην έδρα της Ferrari στην Ίμολα με προβάδισμα 34 βαθμών από τον δεύτερο Ράσελ και 46 βαθμών από τον 6ο στη βαθμολογία Φερστάπεν.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ μετέτρεψε την πρώτη θέση της εκκίνησης σε νίκη. Αξιοποίησε τη στρατηγική μιας αλλαγής που προβλέπονταν να είναι η ταχύτερη. Εκκίνησε στον αγώνα με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά άλλαξε στον 22ο γύρο σε P Zero λευκή σκληρή γόμα: Το πρώτο μέρος που συμπλήρωσε ήταν 4 γύροι παραπάνω από τον οδηγό της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκινούσε από την 2η θέση.

    • Ένα γύρο μετά την αλλαγή ελαστικών του Leclerc εμφανίστηκε για 2η φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας: Αυτό έδωσε στην πλειοψηφία των οδηγών την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αλλαγές τους χάνοντας σχετικά λίγο χρόνο. Μόνο έξι οδηγοί δεν εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα. Απ’ αυτούς πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός της Williams, Άλεξ Άλμπον. Κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό τερματίζοντας 10ος, παρότι εκκινούσε τελευταίος με τη σκληρή γόμα και άλλαξε σε P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.

    • Μια ακόμη ασυνήθιστη στρατηγική είδαμε από τον οδηγό της Aston Martin, Λανς Στρολ: Πραγματοποίησε συνολικά τρεις αλλαγές και τοποθέτησε για χρήση εκ νέου στα σκληρά ελαστικά με τα οποία είχε εκκινήσει, για το τελευταίο μέρος. Αυτό το σετ είχε συμπληρώσει μόλις 3 γύρους πριν εμφανιστεί το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο ο Στρολ εκμεταλλεύτηκε για να βάλει την μέση γόμα. Ένα γύρο αργότερα έβαλε εκ νέου τη σκληρή γόμα. Μ’ αυτό τον τρόπο είχε τη δυνατότητα να πάει ως τον τερματισμό. Αποφάσισε όμως να βάλει το αρχικό σετ που ήταν ελαφρά χρησιμοποιημένο εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία για «δωρεάν πιτ στοπ» που δημιούργησε η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας για δεύτερη φορά.

    • Ο αγώνας έγινε σε συνθήκες πιο ζεστές και χωρίς έντονο άνεμο με τη θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 38 βαθμούς Κελσίου.

    ΤΙ ΡΟΛΟ ΕΠΑΙΞΑΝ ΟΙ ΓΟΜΕΣ

    ΣΚΛΗΡΗ C2: Ήταν το καθοριστικό ελαστικό για αυτό τον αγώνα. Έδωσε τη δυνατότητα στους οδηγούς να πιέσουν σκληρά με ελάχιστη παραμόρφωση ή πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Χρησιμοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στο δεύτερο και τελευταίο μέρος αγώνα. Αυτή την τακτική ακολούθησε και ο νικητής Σαρλ Λεκλέρκ που πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στον τελευταίο γύρο του αγώνα με τα σκληρά ελαστικά. Ο Άλμπον ανέδειξε την ανθεκτικότητα αυτής της γόμας συμπληρώνοντας 57 γύρους.

    MEΣΗ C3: Επιλέχθηκε από τους περισσότερους στην εκκίνηση καθώς παρείχε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην ταχύτητα και στη σταθερότητα. Ο οδηγός της Haas Κέβιν Μάγκνουσεν και ο οδηγός της Alpine, Φερνάντο Αλόνσο ήταν οι μόνοι που τη χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Παρουσίασε κάποια παραμόρφωση (και γι’ αυτό πτώση απόδοσης) όπως το περιμέναμε.

    SOFT C5: Με την ταχύτητά της ήταν ιδανική για κατατακτήριες δοκιμές παρά για τον αγώνα. Δε χρησιμοποιήθηκε παρά μόνο για έναν γύρο από τον Άλμπον στο τέλος.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Τα ελαστικά απέδωσαν τα αναμενόμενα όπως τα είχαμε πει από τις ελεύθερες δοκιμές. Αυτό παρότι οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες και βελτιώθηκε το κράτημα στην διαδρομή. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκανα μια αλλαγή και πολύ εκμεταλλεύτηκαν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για να ελαχιστοποιήσουν το χάσιμο χρόνου. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της μέσης και της σκληρής γόμας, η μέση γόμα παρουσιάζει σημαντικά μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης έδωσαν στους οδηγούς τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ένα διευρυμένο παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών.

    Αυτό τους επέτρεψε να αξιοποιήσουν στο έπακρο και τις ευκαιρίες στρατηγικής που τους παρουσιάστηκαν. Η αλλαγμένη διαδρομή στη Μελβούρνη ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο τα νέα μονοθέσια και τα νέα ελαστικά του 2022 επιτρέπουν στους οδηγούς να επιτίθενται και να προσπερνάνε. Είδαμε πάρα πολλά προσπεράσματα. Επίσης είδαμε μερικές ευφυείς στρατηγικές όπως τα δυο συνεχόμενα πιτ στοπ του Lance Stroll για να ξεμπερδεύει με τη μέση γόμα. Επίσης ο Alex Albon συμπλήρωσε πάρα πολλούς γύρους με τη σκληρή γόμα, αυτό του επέτρεψε να βαθμολογηθεί παρότι εκκινούσε τελευταίος».

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Αυστραλία: Περίπατος στο πάρκο για Λεκλέρκ!

    Dirt Games: Η μάχη κρίθηκε στα 4 δέκατα!

    Δοκιμή Κona Ν: Nα γουστάρεις!



    ΣΧΟΛΙΑ