• AUTO

    Επί ξυρού ακμής η Hertz: Προειδοποιεί για άμεσο κίνδυνο χρεοκοπίας

    Η CEO της Hertz Κάθριν Μαρινέλο


    Στην κόψη του ξυραφιού κινείται πλέον η Hertz, καθώς η Hertz Global Holdings προειδοποίησε ότι δεν είναι σίγουρη ότι θα είναι σε θέση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τους πιστωτές της. Δήλωση που έρχεται να ασκήσει νέες πιέσεις στην ήδη βαριά πληγωμένη μετοχή της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων.

    Η εταιρεία, η οποία συνεργάζεται με τους πιστωτές της για να γλιτώσει την πτώχευση, ανέφερε ότι ενδέχεται να μην έχει αρκετή ρευστότητα για να καταφέρει να επιβιώσει, με τις προοπτικές γρήγορης ανάκαμψης των δραστηριοτήτων της να προδιαγράφονται ζοφερές.

    «Η διοίκηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για την ικανότητα της εταιρείας να συνεχίσει να βγάζει αρκετά χρήματα για να μπορέσει να αποφύγει τη χρεοκοπία το επόμενο 12μηνο», ανέφερε η εταιρεία σε χρηματιστηριακή ανακοίνωσή της τη Δευτέρα.

    Η Hertz ανακοίνωσε επίσης ότι οι ζημίες του πρώτου τριμήνου ήταν 1,78 δολάρια ανά μετοχή, χειρότερες από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που προέβλεπαν ότι θα διαμορφώνονταν στα 1,11 δολάρια ανά μετοχή. Η εταιρεία «έκαψε» κατά τη διάρκεια του τριμήνου, που περιλάμβανε γύρω στις δύο εβδομάδες προβληματικής λειτουργίας λόγω της πανδημίας, 502 εκατομμύρια δολάρια.

    Η μετοχή της Hertz έφτασε να υποχωρεί έως και 5,9% στις εξωχρηματιστηριακές συναλλαγές, έχοντας καταγράψει κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης απώλειες 2,4%, με αποτέλεσμα να κλείσει στα 3,19 δολάρια. Η μετοχή έχει χάσει περίπου 80% μέχρι στιγμής φέτος.

    Απαραίτητη η ένεση ρευστότητας

    Από το τέλος του τριμήνου και μετά, η Hertz είδε τις δραστηριότητές της να καταρρέουν, με αποτέλεσμα να χάσει, στις 5 Μαΐου, μία προθεσμία πληρωμής για τη μίσθωση μέρους του στόλου της. Κατάφερε, ωστόσο, να πάρει παράταση μέχρι 22 Μαΐου και τώρα προσπαθεί να βρει λύση με άλλους πιστωτές της μέσα στις επόμενες 10 ημέρες.

    Αν και η πανδημία δεν είχε χτυπήσει την εταιρεία μέχρι τον Μάρτιο, δέχθηκε σφοδρότατο πλήγμα. Η Hertz δήλωσε ότι το ποσοστό χρήσης του στόλου στις ΗΠΑ ήταν 67% στο τρίμηνο, από 79% ένα χρόνο νωρίτερα.

    Η Hertz έκλεισε τον Μάρτιο έχοντας στο χέρι μετρητά και ρευστότητα ύψους 1 δισ. δολαρίων και εκτιμά ότι με τα μέτρα μείωσης του κόστους που έχει λάβει θα καταφέρει να εξοικονομήσει 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Αλλά για να επιβιώσει τόσο καιρό, οι αναλυτές λένε ότι η εταιρεία θα χρειαστεί πιθανότατα μια νέα συμφωνία με τις τράπεζες και ενδεχομένως «ένεση» ρευστότητας από τον βασικό μέτοχο της εταιρείας, Καρλ Άικαν, ο οποίος ελέγχει σχεδόν το 40% του μετοχικού κεφαλαίου της.

    «Ως υπεύθυνη διοικητική ομάδα, πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ενδεχόμενης οικονομικής ανάκαμψης, οπότε κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε τη ρευστότητα», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η διευθύνουσα σύμβουλος της Hertz, Κάθι Μαρινέλο.

    Η Μαρινέλο ανέφερε επίσης ότι η χρονιά είχε ξεκινήσει δυνατά πριν καταρρεύσει η ζήτηση, στα τέλη Μαρτίου, με την εξάπλωση της πανδημίας, μειώνοντας τα έσοδα στις ΗΠΑ κατά 9% στο τρίμηνο. Οι διεθνείς δραστηριότητες συρρικνώθηκαν και αυτές κατά 15%, με αποτέλεσμα να υπερδιπλασιαστεί η καθαρή ζημιά, φτάνοντας τα 357 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Hertz είχε λειτουργική ζημία 243 εκατ. δολαρίων σε προσαρμοσμένη βάση.

    Το βαθύ «πάγωμα» της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει οδηγήσει σε πτώση τις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει σημαντικές απώλειες, λόγω της υποτίμησης της αξίας των οχημάτων της που έχει ανέλθει στα 298 δολάρια ανά όχημα τον μήνα.

    Με την απαγόρευση δε και παύση των μετακινήσεων, η εταιρεία βρέθηκε ουσιαστικά χωρίς έσοδα, όπως έχει συμβεί και με πολλές άλλες εταιρείες του κλάδου, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στο χείλος της χρεοκοπίας, παρά το γεγονός ότι τον περασμένο μήνα έκοψε 10.000 θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν σε ποσοστό άνω του 25% του εργατικού δυναμικού της στις ΗΠΑ.



    ΣΧΟΛΙΑ